szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tavaly a legnagyobb értéknövekedést az eBay internetes aukciós portál, a HSBC pénzintézet, a Samsung elektronikai konszern, az Apple számítógép gyár és az UBS bankház érte el.

A Coca-Cola 56 milliárd dolláros tőkeértékével a világ legértékesebb márkája. Tavaly a legnagyobb értéknövekedést az eBay internetes aukciós portál, a HSBC pénzintézet, a Samsung elektronikai konszern, az Apple számítógép gyár és az UBS bankház érte el - derül ki az Interbrand Zintzmeyer & Lux marketing tanácsadó cégnek a világ száz legértékesebb márkáját felvonultató "Best Global Brands" tanulmányából.
   
A tíz legértékesebb márka közül nyolc amerikai. A Coca-Cola sarkában a Microsoft, majd az IBM, a General Electric és az Intel lohol. A hatodik helyet a finn Nokia szerezte meg magának. Utána a Disney, majd a McDonalds, a Toyota, végül a Marlboro következik. A legértékesebb német márka a Mercedes a tizenegyedik helyen, bár hat százalékpontos lecsúszást kellett elszenvednie. A vesztesek "élvonalában" a Sony, a Morgan Stanley, a Volkswagen, a Levi's és a
Hewlett-Packard áll.
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Magyarországé marad a Tokaji márkanév

A luxemburgi székhelyű EU-bíróság megítélése szerint a Tokaj elnevezés egy magyarországi földrajzi hely megjelölése, míg a Tocai egy szőlőfajta, amely nem élvezheti az EU-ban szokásos eredetvédelmet. A bíróság ezért elutasította a tilalom érvényessége ellen előterjesztett kifogásokat.

hvg.hu Kult

Márka nélküli márkák?

Az ötlet pofonegyszerű: vezessünk be egy antimárkát, egy brand nélküli brandet. A környezet- és emberbarát tornacipők gyártói borsot törnének a nagy sportmárkák orra alá. Se védjegy, se tömegtermelés, se profit?

hvg.hu Média

A Pöttyös Túró Rudi a legkedveltebb magyar márka

Lezárult a Magyar Reklámszövetség 2005. május 6-án meghirdetett, a legkedveltebb magyar márkák felderítését célzó szavazása. a 26 ezer voks legtöbbje a Pöttyös Rudira, a Pick Téliszalámira, s a Boci Csokira érkezett.

MTI Gazdaság

Márkafrissítés a KBC itteni cégeinél

Új logó és szlogen jeleníti meg a K and H márkát június 1-jétől, az új vizuális világ megegyezik majd a KBC-csoport logójával. Az Argosz Biztosítónak a neve is megváltozik, K and H Általános Biztosító Rt. lesz - jelentették be a KBC-csoport magyarországi vállalatai szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

hvg.hu Tech

Egy magyar márka az élre tör

Idén év végére – ha tervei valóra válnak – a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 150 millió palack ásványvíz forgalmazására lesz képes Magyarországon, ami a hazai 650 millió palackos összes ásványvízfogyasztás majd egynegyede.

Média

Márkaváltások kora

A nemzetközi nagyvállalatok fúziója, stratégiaváltása a "végeken" is előbb-utóbb a cégek, termékek átnevezésével jár együtt. A Deutsche Telekom-csoport magyar tagjai most veszítik el korábbi, jól bevezetett márkaneveiket, de a globális egységesítés előnyeit más cégek is igyekeznek kihasználni.