szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Július 31-től már a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása az EU-ban. A televíziós dohányreklámokra már a múlt évtizedben kimondták az uniós tilalmat.

Az uniós direktíva szerint a kulturális és sporteseményeken is korlátozzák a dohányipar hirdetéseit. A mozikban, óriásplakátokon, illetve egyes használati tárgyakon vagy zártkörű eseményeken a dohányárú reklámozására még van lehetőség.

Szerdán az EU bizottsága bejelentette és egyidejűleg üdvözölte is a dohányreklám tilalmának közelgő kiszélesítését, Makrosz Kiprianu fogyasztóvédelmi biztos szerint a dohányzás elleni harc egyik leghatékonyabb módja a dohányreklámok tilalma. Reményét fejezte ki, hogy a most érvénybe lépő uniós direktíva a dohányzás okozta megbetegedések jelentős csökkenését hozza magával, sok-sok életet ment majd meg. Az EU bizottsága szerint Európában évente mintegy 650 ezren halnak meg a dohányzással összefüggő betegségekben.

Az EU már több évvel ezelőtt szerette volna általánossá tenni a dohányreklámozás tilalmát, sikertelenül. A jelentések szerint a dohányzás visszaszorításának igyekezete mögött azon terve áll, hogy a jövő évtől a dohánytermelőknek nyújtott - termésnagysághoz igazodó - támogatások megkurtítására, illetve megszüntetésére készül. Ez a támogatás évente egymilliárd eurónak megfelelő összeg. 2010-re már nem kap támogatást a dohánytermesztés - közölte az EU egyik szóvivője.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Újabb brüsszeli lendület a dohányzás ellen

Az ENSZ közelgő dohányzásellenes világnapja alkalmából az Európai Bizottság bejelentette, hogy Európa-szerte televíziós hirdetési kampányt indít, amely a halálos kimenetelű szokás “abnormálissá tételét” célozza meg.

eurohirek.hu Média

A dohányreklám-tilalom veszélyezteti a médiapiacot?

Bosszankodik a német gazdasági lap, a Handelsblatt szerkesztője: a reklámtilalom - a cigarettázást nem, csak a média bevételeit csökkenti, ezáltal veszélyezteti a médiapiac sokszínűségét - véli Hans-Peter Siebenhaar.

MTI Média

Törvénymódosítás a dohányreklámozásról

A reklámtörvény módosításával a dohányreklámozás területén Magyarország eleget tesz uniós jogharmonizációs kötelezettségének, egyidejűleg létrejön a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvény új szabályaival összhangban álló, rugalmasabb és hatékonyabb reklámfelügyeleti eljárás.