Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az ÁPV Rt. Igazgatósága úgy határozott, hogy még nem hirdet eredményt a Malév Rt. privatizációja céljából indított tárgyalásos eljáráson, és a Transatlantic Aviation Limited-del már nem tárgyal tovább - közölte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. az MTI-vel csütörtökön.
A közlemény szerint az eredményhirdetés határidejét harminc nappal hosszabbítja meg az ÁPV Rt. A tárgyalások a versenyben maradt két ajánlattevő közül először a kedvezőbb ajánlatot tevő Airbridge Rt.-vel kezdődnek meg.
Az ÁPV Rt. a Transatlantic Aviation Limited kizárását az elvárásoktól elmaradó ajánlatával indokolta. A soron következő tárgyalások során szükséges tisztázni a befektetői vállalások garanciális kérdéseit, annak érdekében, hogy a befektetői szándékok összhangba kerüljenek a nemzeti légitársaság rövid és hosszabb távú üzleti érdekeivel - áll a közleményben.
Két sikertelen privatizációs pályázat után az ÁPV Rt. április 4-én tette közzé a tárgyalásos eljárási felhívást a 3,5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév Rt. 99,95 százalékot kitevő részvénycsomagjának eladására. A tárgyalásos eljárásban 11 befektető jelezte részvételi szándékát, de július 5-én végül három jelentkező adott be kötelező érvényű ajánlatot.
Közülük a kettő maradt versenyben: az Aviation Solution Befektetői Konzorcium (ASBK) Kft., amely kizárólag magyar magánszemélyek tulajdonában van, és a magyar légitársaság megvásárlására alapított Airbridge Rt., amely 51 százalékban magyar magánszemélyek, 49 százalékban Borisz Abramovics, az ismert orosz üzletember tulajdona és amelyet az öt légitársaságot tömörítő orosz AiRUnion, korábban Airbridge Szövetség hozott létre.
Az Airbridge Rt. az ÁPV Rt. döntését üdvözlő, az MTI-hez eljuttatott közleményében megerősíti, hogy a tárgyalások sikeres lezárása esetén a Malév nemzeti státuszát fenntartja, és fejleszti alaptevékenységét az Európai Unión belül és azon kívüli térségekben. Az AirBridge üdvözli a Malév belépési szándékát az Oneworld Szövetségbe, amit semmilyen mértékben nem veszélyezteti az AirUnion, amely szakmai együttműködő partnere és nem tulajdonosa a Malév privatizációján pályázó AirBridge Rt-nek.
A Malév volt vezérigazgatója Kovács Ferenc, az ASBK képviselője korábban az MTI-nek elmondta: a lengyel állami LOT légitársaság érdeklődést mutat a Malév privatizációjában való részvételre, és csatlakozási tárgyalásokat folytat az ASBK-val. Ahhoz, hogy a Malév megtartsa nemzeti légitársaság státusát, legalább 51 százalékban magyar tulajdonban kell lennie.
A múlt év november 18-án és az idén március 31-én lezárult privatizációs pályázatok eredménytelenek voltak. Az ajánlattevőket a privatizációs szervezet egyik alkalommal sem nevezte meg. A most végéhez közeledő tárgyalásos eljárással immár harmadszor próbálják meg értékesíteni a magyar nemzeti légitársaságot, amelyet egyszer már privatizáltak, egyszer visszaállamosítottak és egyszer sikertelenül kíséreltek meg eladni.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
Kövesse élőben a Pride eseményeit.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.
Ne egye meg a francia joghurtot.
Mi az, amiben már most a legjobbak között van?