Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A jövő héten Budapestre utazik Borisz Abramovics, a KrasAir krasznojarszki légitársaság vezérigazgatója, hogy egyeztesse a Malév Rt. megvásárlásával kapcsolatos feltételeket - derült ki a Kommerszant című orosz gazdasági napilap pénteki számából.
Az újságnak maga Abramovics számolt be arról, hogy Budapestre utazik, s reményei szerint augusztus 15-ig alá is írják a privatizációs megállapodást. Az üzletember azt mondta, hogy az ÁPV Rt. a három pályázó közül az AirBridge Rt. ajánlatát minősítette a legjobbnak, s a továbbiakban nem kíván tárgyalni a másik két pályázóval.
A Kommerszant megjegyezte, hogy az Abramovics által elmondottak némileg eltérnek a Reuters és a magyar sajtó híreitől, amelyek szerint nemcsak az AirBridge Rt, hanem az Aviation Solution Befektetői Konzorcium Kft. is versenyben maradt.
Abramovics a vételárról nem árult el semmit, mindössze annyit mondott, hogy az ÁPV Rt. nem csak a Malév adósságterhének átvállalását szabja az ügylet megkötésének feltételéül, hanem vizsgálni kívánja a légitársaság fejlesztését célzó stratégiai tervet és az útvonalak fejlesztésére vonatkozó üzleti tervet.
A Malév privatizációs tenderén hivatalosan a budapesti bejegyzésű Airbridge Rt. nyújtott be pályázatot. Ha megnyeri a pályázatot, akkor a KrasAirt és négy másik orosz légitársaságot magában foglaló AirUnion (korábbi nevén AirBridge) szövetség előtt megnyílik a lehetőség arra, hogy könnyűszerrel beilleszkedjen a nemzetközi légiközlekedésbe. Ez a folyamat egyébként akár tíz évet is igénybe venne - magyarázták a KrasAirnél a Kommerszantnak.
Az újság által megkérdezett más orosz légitársaságok egyike nagyon érdekes, bátor és tőkeigényes vállalkozásnak nevezte a Malév (esetleges) megvásárlását. A KrasAir így szállító-logisztikai csomóponthoz jutna Európa keleti részén, és az kiegészítené a krasznojarszki csomópontot. A nehézségek, a gazdasági aspektust nem számítva, a szervezésben rejlenek, mégpedig abban, hogy lesz-e lehetőség a Malév flottájának felhasználására Oroszországon belül.
Az AirBridge szövetség július 12-én jelentette be, hogy AirUnion márkanéven működik tovább. A szövetség irányító szervének, a Moszkvában bejegyzett AirBridge Kft.-nek Borisz Abramovics a vezetője.
A Kommerszant adatai szerint a KrasAir tavaly 1,9 millió utast szállított, bevételei 8,4 milliárd rubelre, adózás utáni nyeresége pedig 9,4 millió rubelre rúgott. A KrasAir részvényeinek 51 százaléka állami tulajdonban van, 49 százalékát pedig a vállalatot vezető Abramovics testvérekhez (Borisz és Alekszandr Abramovicshoz) közelálló fizikai és jogi személyek birtokolják.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.