Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az Európai Unió 25 tagállamának árait összehasonlítva nagyon sok kisautó Magyarországon a legolcsóbb, legalábbis az Európai Bizottság legfrissebb összesítése szerint, amelyet hétfőn adtak ki Brüsszelben. Ám tudni kell, hogy az adatsorban az árak adók nélkül szerepelnek, vagyis a vásárlók számára nem minden esetben igazolódik ez az állítás.
A statisztika szerint a Fiat Punto, a Nissan Micra, a Renault Twingo, a Peugeot 206-os és a Suzuki Ignis adózatlan ára Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unióban, míg a Citroen C2, a Citroen C3 és a Renault Clio esetében a második, a Volkswagen Polonál pedig a harmadik helyen áll Magyarország az olcsóságot tekintve.
Minden gépkocsitípust összesítve az EU legolcsóbb országa Dánia, a legdrágább Németország. Németország a számításba vett 89 modell közül 34 esetében az euróövezet legdrágább országának számít, és 20 modell esetében a német árak legalább 20 százalékkal magasabbak, mint abban az euróövezeti tagországban, ahol ugyanazt a gépkocsitípust a legolcsóbban lehet megkapni.
Bár az EU-bizottság adatai szerint a gépkocsiárak között van konvergencia, azaz a különbségek csökkennek, a leginkább keresett, legnépszerűbb kocsik árai között időnként még mindig 30 százalékos különbség is lehet, attól függően, hogy melyik országban veszik azt. A Fiat Punto adó nélküli ára például Magyarországon 7518 euró a statisztika szerint, a legdrágább országban, Németországban viszont 9948 euró - míg például a Volvo S80-as áránál majdnem 10 ezer euró a különbség a legolcsóbb Nagy-Britannia (átszámítva 24 725 euró) és a legdrágább Málta (átszámítva 34 473 euró) között.
Egyes modelleknél az árkülönbségek még mindig jelentősek, és a fogyasztónak érdemes megnézni a konkurenciát, mert külföldön vásárolva még mindig nagyon jó üzleteket lehet kötnió - mondta az EU-bizottság versenyügyi biztosa, Neelie Kroes.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
Kövesse élőben a Pride eseményeit.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.
A francia joghurttal jobb lesz vigyázni.
Mi az, amiben már most a legjobbak között van?
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van. HVG-portré.