Olcsósága miatt lehet vonzó az egyelőre gyerekcipőben járó újítás, amely finanszírozott gépjárművek esetén a teljes árú cascót váltja ki a csak a hitelrészre vonatkozó biztosítással.

Alaposan felbolygathatja a casco biztosítási piacot az a termékcsoport, amely darabokra szedi a különböző káreseteket (lopás, törés, elemi kár, totálkár), és ami a legfontosabb: hitelből vásárolt jármű esetén külön biztosíthatóvá teszi a hitel összegét - írja a Világazdaság.

A jobbára ismeretlen újítást éppen az olcsóságukról ismert „no-casco” hitelkonstrukciók nyomán fejlesztette ki a TIR Biztosító Egyesület szövetségesével, a Mai Casco Kft.-vel.

A lap szerint régóta folyik a vita, hogy a cascomentes hitelt választó ügyfelektől az autó lopása vagy megsemmisülése esetén egy összegben kéri vissza a finanszírozó a pénzét, miközben a háttérben megkötött hitelbiztosításából fedezi az őt ért kárt. Volt némi félreértés, vajon a hitelező nem kapja-e meg kétszer (ti. az ügyféltől és a biztosítótól) is a pénzét, ám az igazság az, hogy a finanszírozó követelését átadja saját biztosítójának, aki azt behajtja az ügyfélen.

Az új termékcsoporttal külön lehet casco biztosítást kötni csak a hitel tőkerészére, kamataira, az autó ellopása vagy megsemmisülése esetén. Mivel a jármű értékénél kisebb összegre szól a biztosítás, olcsóbb is, mint a teljes körű casco - teszi hozzá a lap.

A casco nélküli kölcsönök (kamataiban megfizetett) hitelbiztosítási díjánál vélhetően mégis drágább. Azokat ugyanis a lízingcég gépjármű-portfóliójának átlagos kockázatára számolták ki, itt pedig egyes autók kockázatáról van szó. Ezenfelül a biztosító már nem számolhat követelése behajtásával, amelyet szintén bele kell kalkulálnia az árba.

Mégis, a hitelrészre szóló biztosítás tisztább helyzetet teremt. Az ügyfél tudja, hogy van biztosítása, amely az autó megsemmisülése esetén megmenti a hitelezőtől, viszont nem kell kifizetnie egy akár a törlesztőrészlet erejét is elérő „teljes árú” cascodíjat - írja a Világgazdaság.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Vélemény

Összejátszó autóbiztosítási cégek

A Gazdasági Versenyhivatal a múlt héten versenyellenes összejátszást gyanítva csapott le az Allianz és a Generali-Providencia biztosítókra, három nagy márkakereskedő - az Opel, a Porsche és a Peugeot - biztosítási alkuszcégeire és a márkakereskedők szövetségére, a Gémoszra.

Gazdaság

Utasbiztosítások buktatói

Az utazási biztosítások több gondot okoznak az utasoknak, mint a biztosítóknak, poggyászkár esetén számos korlát határolja be a kárfizetést, a tucatbankkártyákkal járó biztosításra pedig találó az olcsó húsnak híg a leve mondás.

MTI Gazdaság

Nyolcszázezres bírság a kötelező biztosítások miatt

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatos jogszabálysértések miatt 800 ezer forint felügyeleti bírságot szabott ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) a Groupama Biztosítóra - tette közzé a PSZÁF szerdán.

És akkor a vonatok az alagútba, a bankok a határidőbe nem fértek bele

És akkor a vonatok az alagútba, a bankok a határidőbe nem fértek bele

A lábszár után a holttestet is megtalálták Mezőlaknál

A lábszár után a holttestet is megtalálták Mezőlaknál

Az eddigi legbékésebb és legnagyobb melegfelvonulást tartották Kijevben

Az eddigi legbékésebb és legnagyobb melegfelvonulást tartották Kijevben

Évek óta húzódik Józsefváros káptalanfüredi gyerektáborának felújítása

Évek óta húzódik Józsefváros káptalanfüredi gyerektáborának felújítása

Videó: Akkora villámárvíz volt Cserépfalun, hogy vízibuszként ment a távolsági

Videó: Akkora villámárvíz volt Cserépfalun, hogy vízibuszként ment a távolsági

Karácsony Gergely méhbarát várossá alakítaná Budapestet

Karácsony Gergely méhbarát várossá alakítaná Budapestet