szerző:
MTI

Az órapiac stagnálása mellett a kereslet a drágább órák irányába tolódott el. A középáras kategória forgalma csökken, míg a csúcs- és a kezdőár-kategória piaca bővül.

Lichtenberger Irén, a Seiko magyarországi forgalmazója, a TMC Kft. ügyvezetője a trendekről szólva elmondta, hosszú távon a márkás órák meg fogják őrizni piacukat, az olcsóbb órák közül pedig a divat kategória térnyerése várható.

Lichtenberger kitért arra, hogy a Seiko általuk forgalmazott három különböző márkája különböző árkategóriákat takar. A 20 ezer forintos árig terjedő kezdő árkategória forgalma az utóbbi három évben megduplázódott, és a 150 ezer forint feletti, csúcskategóriás órák forgalma is növekedett. Hozzáfűzte: míg az olcsóbb óráknál a darabszámos értékesítés növekszik, addig a drágább kategóriákban az eladási érték nő a darabszámos csökkenés mellett.

A társaság ügyvezetője azt mondta, egy európai uniós felmérés szerint az óramárkák ismertségi sorrendjében a Rolex vezet, a második a Swatch, a harmadik az Omega, és a negyedik a Seiko, míg a kedveltséget tekintve Swatch, Seiko, és Omega a sorrend.

Az ügyvezető szerint a magyarországi órakereskedelem nagyságáról nincs statisztika, de a régi, monopol helyzetben lévő vállalati adatok aktualizálása alapján, szakmai becslés szerint a márkás órák piaca 100-150 ezer darab, míg az olcsó, sokszor névtelen óráké mintegy 1 millió darab évenként. 

Magyarországon hamisóra-gyártás Lichtenberger szerint nem létezik, de hamis órák időről időre megjelennek a piacon. Régebben Magyarországon átlagban 10-15 évenként vásároltak órát az emberek, akkor is csak jeles alkalmakkor. Ma már sokan megengedhetik maguknak, hogy gyakrabban cseréljenek órát, és egy embernek akár több órája is van különböző alkalmakra. Az ajándékozási szokás ma csak a márkás óráknál maradt meg. Az óra eredeti szerepe lassan másodlagossá vált, és inkább divat-kiegészítőként funkcionál.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Gazdaság

Újabb luxusmárkák érkeznek Budapestre

A tervek szerint a jövő nyáron nyitja meg első magyarországi luxusáruházát a Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) csoport, és a Burberry is érdeklődik a magyar piac iránt.

hvg.hu Gazdaság

A luxuslakásokat keresik Budapesten

További áremelkedést jósolnak az elemzők a lakáspiac luxusszegmensében. A növekedés egyik oka, hogy az átlagnál jobb minőségi színvonalon épülő lakásokkal ma már nemcsak a magyar, hanem az uniós-, illetve világpiaccal is lehet versenyezni - derül ki az Otthon Centrum elemzéséből.

Egyiptomi múmiákkal kezdődött a műfagyártó sikersztori

Egyiptomi múmiákkal kezdődött a műfagyártó sikersztori

Trabant és szexpartner nyugatnémet márkáért – "Eljött a paradicsom", 1990. február 15.

Trabant és szexpartner nyugatnémet márkáért – "Eljött a paradicsom", 1990. február 15.

Van egy 5 km-es autópálya-szakasz, ahol a jövő kamionjaival kísérleteznek

Van egy 5 km-es autópálya-szakasz, ahol a jövő kamionjaival kísérleteznek

Táliboknak hitt az amerikai hadsereg néhány piknikezőt, kilenc civilt öltek meg

Táliboknak hitt az amerikai hadsereg néhány piknikezőt, kilenc civilt öltek meg

Akár 320 km/h-val is szalad ez az elektromos motorkerékpár

Akár 320 km/h-val is szalad ez az elektromos motorkerékpár

Elment Elton John hangja, félbe kellett szakítania a koncertjét

Elment Elton John hangja, félbe kellett szakítania a koncertjét