szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Országos lefedettséget jelentő, közös értékesítői csapat felállításáról szóló szerződést írt alá a napokban a Sió-Eckes Kft. és a Szentkirályi Ásványvíz Kft., a megnövekedett fogyasztói kereslet még hatékonyabb kielégítése érdekében.

Az értékesítési "fúzió" által a két fél tovább erősíti - a maga kategóriájában már meglévő - piacvezető pozícióját, és 2006-ban kétszámjegyű forgalombővülésre számítanak - olvasható a Szentkirályi közleményében.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. a magyar ásványvízpiacon egyedülálló, hirtelen növekedésnek indult 2004-ben, a hatékony marketingkampányoknak, a megnövekedett vásárlói keresletnek, és nem utolsó sorban a fogyasztók elégedettségének köszönhetően.

Tavaly év végére a cég piaci részesedése - a 2003. év végi 0,3 százalékról - közel megharmincszorozva tavaly: 8,6 százalékra - nőtt; és mára, a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács adataiból kiderül, hogy 15 százalék fölé emelkedett.

A Szentkirályi ásványvizek iránti intenzív és egyre növekvő vásárlói igényeket a cég a különböző kereskedelmi láncokba és hipermarketekbe való "belistázódás" révén próbálta meg kielégíteni, hiszen komoly mennyiséget ezeknél a partnereknél tudnak leghamarabb realizálni.

A megrendelések elindítását és kielégítését azonban egy viszonylag szűk kereskedő csapat végezte a területéhez tartozó hiper- és szupermarketekben. A cég a széleskörű disztribúció érdekében 2005. július 1-től 20 fős, országos üzletkötői hálózatot alakított ki, amely révén az ország teljes területére jutott megyei képviselő.

Az értékesítő csapat kibővítésével egy időben a Szentkirályi felvette a kapcsolatot a Sió-Eckes Kft. gyümölcslégyártóval, amelynek részesedése a magyar piacon 20 százalékos.

A két fél 2005. novemberében határozatlan időre szóló szerződést kötött egy közös értékesítői csapat felállításáról, amelynek révén a meglévő kereskedőcsoport további 25 fővel bővült. A saját csapat és a Sióval közös 25 fős területi képviselők munkája révén a Szentkirályi egy megyében közel 250-300 egységet fog lefedni (ez a 18 megyére vonatkozóan 4500-5400 és Budapesten további hozzávetőleg 1000 egységet jelent).

Az együttműködés legfőbb erénye, hogy mindkét cég megtartja függetlenségét, és a 25 fős területi képviselői csapattal járó mindennemű - például bér-, haszongépjármű-lízing, üzemanyag, mobiltelefon - költség megoszlik a két partner között.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Meixner Zoltán (hvg.hu) Gazdaság

Világmárkát akar építeni a Szentkirályi

Magyarország példátlanul gazdag ásványvizekben, mondhatni az ásványvizek Dubaija. De az emírségben mintha jobban sáfárkodnának az olajjal, mint mi az ásványvízzel, amelynek értékesítéséből az utóbbi években leginkább a multik húztak hasznot.

MTI Világ

Ásványvízharc politikai okok miatt?

Montenegrói-szerbiai kereskedelmi háborúba torkollhat belgrádi elemzők szerint az, hogy Podgorica minőségi kifogásokra hivatkozva betiltotta Montenegróban öt szerbiai ásványvíz forgalmazását.