Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e41e3434-0301-4e3d-869d-c1474a52fef2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó első saját fejlesztésű EV platformja két év múlva debütálhat.","shortLead":"A japán gyártó első saját fejlesztésű EV platformja két év múlva debütálhat.","id":"20250107_erkezoben-a-mazda-elso-igazi-villanyautoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e41e3434-0301-4e3d-869d-c1474a52fef2.jpg","index":0,"item":"ac8be2c0-8d7c-429a-b8f8-4011b686790e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_erkezoben-a-mazda-elso-igazi-villanyautoja","timestamp":"2025. január. 07. 08:41","title":"Érkezőben a Mazda első igazi villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A fiatalnak a támadás következtében betört az orra, a spanyol és a hazai hatóságok is intézkedtek.","shortLead":"A fiatalnak a támadás következtében betört az orra, a spanyol és a hazai hatóságok is intézkedtek.","id":"20250108_tenerife-magyar-no-munkaadoi-kiraboltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"8cb4157c-66d8-4541-b32a-7822895bb9be","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_tenerife-magyar-no-munkaadoi-kiraboltak","timestamp":"2025. január. 08. 11:31","title":"Magyar munkáltatói raboltak ki és bántalmaztak egy 20 éves nőt Tenerifén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Minimálisan erősödött hétfő este óta a forint, de nincs ok nagy örömre, ez csak azt jelenti, hogy most épp nem a kétéves mélypontján áll.","shortLead":"Minimálisan erősödött hétfő este óta a forint, de nincs ok nagy örömre, ez csak azt jelenti, hogy most épp nem...","id":"20250107_forint-euro-arfolyam-melypont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"ef7d272a-f9da-4540-89f3-8924335192f3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_forint-euro-arfolyam-melypont","timestamp":"2025. január. 07. 15:21","title":"Kétéves mélypont közelében, 415-nél ingadozik a forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecd2d454-e6fa-4005-a113-8d16578ce5ba","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Életrajzi könyve után film is készül a volt és leendő first ladyről, méghozzá a Trumpnak 1 millió dollárt adományozó Amazon gyártásában.","shortLead":"Életrajzi könyve után film is készül a volt és leendő first ladyről, méghozzá a Trumpnak 1 millió dollárt adományozó...","id":"20250107_Melania-Trumprol-szolo-dokumentumfilm-jon-a-Prime-Videora","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecd2d454-e6fa-4005-a113-8d16578ce5ba.jpg","index":0,"item":"25655d44-db0c-4ce3-9a65-f163a6868eb9","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_Melania-Trumprol-szolo-dokumentumfilm-jon-a-Prime-Videora","timestamp":"2025. január. 07. 15:42","title":"Melania Trumpról szóló dokumentumfilm jön a Prime Videóra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c039961-b6b1-41ce-bf19-8a20350ad782","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"Amennyiben mégis kirándulni tervez, kerülőúton is el lehet jutni a Nagy-Hideghegyhez és a Csóványoshoz.","shortLead":"Amennyiben mégis kirándulni tervez, kerülőúton is el lehet jutni a Nagy-Hideghegyhez és a Csóványoshoz.","id":"20250107_Ne-turazzon-a-Kiralyret-kornyeken-csutortokon-vadakat-lonek-kiCsovanyosHideghegy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c039961-b6b1-41ce-bf19-8a20350ad782.jpg","index":0,"item":"a1c75a88-a1ff-4a06-b7d4-80a153e268ef","keywords":null,"link":"/zhvg/20250107_Ne-turazzon-a-Kiralyret-kornyeken-csutortokon-vadakat-lonek-kiCsovanyosHideghegy","timestamp":"2025. január. 07. 15:17","title":"Ne túrázzon a Királyrét környékén csütörtökön, vadakat lőnek ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fca1749-fdba-4e81-b36f-6b55c4bdb94e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Lars Lokke Rasmussen úgy látja, nincs külpolitikai válság.","shortLead":"Lars Lokke Rasmussen úgy látja, nincs külpolitikai válság.","id":"20250108_gronland-dania-lars-lokke-rasmussen-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fca1749-fdba-4e81-b36f-6b55c4bdb94e.jpg","index":0,"item":"320fe633-3bbe-402c-bd8b-4f1022e70f80","keywords":null,"link":"/vilag/20250108_gronland-dania-lars-lokke-rasmussen-donald-trump","timestamp":"2025. január. 08. 16:42","title":"A dán külügyminiszter szerint nincs ok a pánikra Trump Grönlanddal kapcsolatos kijelentései miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c40db7e2-7951-42fd-a14d-1b0bdf0532fa","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"De ami késik, nem múlik – közölte a Tisza Párt elnöke.","shortLead":"De ami késik, nem múlik – közölte a Tisza Párt elnöke.","id":"20250107_magyar-peter-rogan-antal-szankcio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c40db7e2-7951-42fd-a14d-1b0bdf0532fa.jpg","index":0,"item":"ac4e8053-f4c6-4cec-a445-41681b81c367","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_magyar-peter-rogan-antal-szankcio-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 17:59","title":"Magyar Péter: Rogán Antal felelősségre vonása nem külföldi hatalmak dolga","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1f367158-f072-41ac-b062-a81c5e1d482e","c_author":"Az Év Gondoskodó Munkahelye Díj","category":"brandcontent","description":"Biztosan vannak, akik csodálkozva húzzák fel a szemöldöküket, amikor arról hallanak, hogy vannak olyan munkahelyek, ahova a dolgozók szeretnek bejárni. Vannak olyan munkahelyek is, amelyek odafigyelnek arra, hogy a munkatársaik, kollégáik igenis jól érezzék magukat abban a napi 8 órában, amit ott töltenek.Legújabb podcastunkban arról beszélgetünk, hogy milyen az, amikor egy munkahely gondoskodó.","shortLead":"Biztosan vannak, akik csodálkozva húzzák fel a szemöldöküket, amikor arról hallanak, hogy vannak olyan munkahelyek...","id":"20241210_Gondoskodo-munkahely-Pataki-Timea-podcast-penztari-ongondoskodasert-alapitvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f367158-f072-41ac-b062-a81c5e1d482e.jpg","index":0,"item":"7896541f-ca68-4f33-a912-d9e763fc8035","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241210_Gondoskodo-munkahely-Pataki-Timea-podcast-penztari-ongondoskodasert-alapitvany","timestamp":"2025. január. 08. 15:30","title":"Fontos, hogy mindenki jól érezze magát a munkában, de azután is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új éjszakai járatok, buszsávok, vasútra és távolsági buszra is érvényes BKV-bérletek - egymással versengve ígérnek tömegközlekedési Kánaánt a fővárosnak a jövő évi választásokra kacsintó szocialista és szabaddemokrata vezetői. Ráadásul a sikerpropaganda az idén még pénzükbe sem kerül.
A főváros negyedik metrójáért harcoló - s ez ügyben az előző kormánnyal szemben csatát vesztett - Demszky Gábor főpolgármester újabb offenzívát indított, ezúttal azonban a metrót finanszírozó kormány támogatását élvezve. Több, a tömegközlekedést jobb helyzetbe hozó akciósorozata elemeként szeptember 1-jétől a Városháza megteszi az első lépést a 12 év óta csak emlegetett Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) létrehozására (HVG, 1998. január 10.). Eszerint a Budapesti Közlekedési Rt. (BKV) a havi bérleteinél 10 százalékkal drágább, úgynevezett összvonalas bérletet is bevezet, ezzel a városhatáron belül vonatozni s a Volánbusz Rt. távolsági járatain utazni is lehet, vagy a BKV-bérlet mellé kiegészítő jegy váltható rájuk, ugyanúgy, mint a városhatáron kívüli HÉV-szakaszokra. Egyelőre mindhárom cég tarifarendszere változatlan marad, ezzel együtt az új bérlet sem lenne kis lépés a tömegközlekedéssel ingázó napi közel 200 ezer ember, illetve a külső kerületekből a belvárosba igyekvők számára. Például a ma Rákosliget, Rákoskert vagy Nagytétény vasútállomástól a belvárosig közlekedők havi 7500 forintos MÁV-os bérlet árával szemben (amiből munkába járás esetén 6450 forintot a munkáltató áll) - a július 1-jétől 5950-ről 6250 forintra dráguló BKV-bérlet 10 százalékos felárával számolva - 625 forintból megúszhatóvá válik ugyanez a vonatozás.
"Új időszámítás kezdődik a fővárosi tömegközlekedésben" - jelentette be a városházi MSZP-frakció múlt pénteki sajtótájékoztatóján a Deák téri metróalagútban Gy. Németh Erzsébet frakcióvezető. A fővárosi közgyűlés csütörtökön dönt a közös bérletet is előirányzó BKSZ-alapszerződés elfogadásáról, Vajda Pál, főpolgármester-helyettes pedig abban bízik, addigra meglesz a kormány jóváhagyása is. A tarifarendezés idei számláját amúgy teljes egészében a kormány fizeti: a közlekedési tárca költségvetésében e célra eredetileg 480 millió forint szerepelt, amit a megszorító intézkedések során 432 millióra kurtított. Jövőre a Városháza is a zsebébe nyúl - ígérte Vajda, ami gyökeres fordulat ahhoz képest, hogy tavaly és az idén erre egyetlen fillért sem irányzott elő.
Az új bérlettel jövőre 1,8 milliárd forintot takaríthatnak meg a tömegközlekedést választók. Eddig ugyanis az ingázók több mint háromnegyede voltaképpen duplán fizetett a városhatár és a budapesti végállomás között: vasúti vagy távolságibusz-bérletet és BKV-bérletet is váltott. A MÁV viszont közel 1 milliárd, a Volánbusz több mint félmilliárd, a BKV 360 millió forintos úgynevezett áttarifálási bevételkieséssel számolhat. A kalkulált 1,8 milliárd forintos ráfizetés kétharmadát az előzetes egyeztetések alapján a közlekedési tárca, egyharmadát a főváros finanszírozza - mondta a HVG-nek Kéthelyi József, a BKSZ-t előkészítő iroda vezetője -, jóllehet a fővárosnak nemcsak a BKV-büdzsében keletkező hiányt kellene fedeznie, hanem részben a másik két cégét is, hiszen a helyi közlekedés önkormányzati feladat, aminek egy részét az összvonalas bérlet fejében a BKV helyett e két társaság végzi.
Éppen ez az ellenérdekeltség akadályozta mostanáig a közlekedési szövetséghez vezető első lépést. A Városháza attól tartott, hogy a BKSZ létrehozásától csökkenne a BKV bérletértékesítése - a tarifabevételek 85 százaléka -, s a kompenzációt egymagának kellene kigazdálkodnia. Demszky 1993-ban még Schamschula György MDF-es közlekedési miniszterrel állapodott meg: összehangolt menetrenddel, azonos tarifákkal működtetik a 3 millió fős agglomerációban a tömegközlekedést, de ennél tovább nem jutottak. A szabaddemokrata Lotz Károly miniszterrel már csak abban maradtak: legalább egy vonalon - például Vác-Budapest között - megpróbálják bevezetni az egységes tarifákat. A halva született ötlet után Katona Kálmán (Fidesz) közlekedési tárcavezető a főpolgármester-választási kampányban, 1998 októberében ígérte meg, hogy megszerzi a BKSZ beindításához szükséges több mint 3 milliárd forintot. Ezután a BKSZ ötletét csak a következő parlamenti választások előtti hónapokban, 2001 végén melegítette fel Fónagy János közlekedési miniszter, de ő is kosarat kapott a Városházától.
A főváros négy feltételt szabott az egyezséghez, amiből kettő teljesült, az is csak részben: a BKV 12 milliárd forintos állami támogatást kap, s a dolgozói bérletekhez havi 2 ezer forint adható adómentesen. Mivel azonban a Dél-Buda-Rákospalota metró ebben a választási ciklusban nem készül el, a főpolgármester stratégiát váltott, s szabad utat adott a BKSZ elindításának. "A menetrendek még nincsenek összehangolva, de a lábunkat betettük az ajtórésbe, 2010-ig létrejöhet a valódi közlekedési szövetség" - bizakodott Kéthelyi. Az egymás közötti teljesítményarányos elszámolást is meg fogja könnyíteni a BKV által tervezett csipkártyás bérlet. "A vasút és a Volánbusz is könnyen csatlakozhat ehhez a rendszerhez" - mondta a HVG-nek Bősze Sándor, a BKV főosztályvezetője, hozzátéve, jövőre, kísérletképpen, a kisföldalattin kezdődik az elektronikus jegyellenőrzés. Az átállás majdani teljes költsége meghaladja a 15 milliárd forintot.
A nagy kiadások tehát a következő ciklusra maradnak. Az idén futnak az olcsóbb programok, például a hétfőn személyesen Demszky által meghirdetett A tömegközlekedés előnyben akció. Ennek keretében a 7-es buszok a csúcsforgalomban a villamossíneken is közlekedhetnek. Az ötlet egyébként nem új, sőt a Bartók Béla út felújításakor már bizonyította is életképességét. Bár a vágányokat alkalmassá tették, hogy buszok is hajthassanak rajtuk, a közlekedési szakemberek ellenállása miatt nem véglegesítették ezt a több civil szervezet által évek óta javasolt megoldást.
Egy korábban szintén elvetett civil javaslatot tett most hirtelen magáévá a Városháza is - a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületét. Lakos Imre szabaddemokrata alpolgármester ugyanis bejelentette: szeptember 1-jétől a BKV átalakítja s megnyitja az utazóközönség számára éjszakai szolgálati járatait. "Jelenleg 17 vonalon, 220 kilométeren van menetrend szerinti éjszakai közlekedés, ezt harminc járatra és 440 kilométerre növeljük" - ismertette a részleteket Bősze a HVG-vel. Az évi mintegy 60 millió forintnyi BKV-pénzből kigazdálkodandó megoldással éjfél után is el lehet majd jutni tömegközlekedéssel a város egyik végéből a másikba, egyes csomópontokban a buszok bevárják majd egymást. A javuló tömegközlekedés hatására talán kevesebben fogják választani az autót, javulhat a tömegközlekedés és az egyéni közlekedés jelenleg 60-40 százalékos aránya. Bár az idén kevesebb mint fél kilométer autópálya árából elérhető mindez, mégis négy választási ciklust kellett várni, mire a változatlan főpolgármester és a változó kormányok egyszerre ítélték célszerűnek, hogy a sikerpropaganda-akciókat kiterjesszék a tömegközlekedésre is.
Több tucat magyar településen fordult meg 2022-es kinevezése óta David Pressman, és tapasztalataira is hivatkozva állította, hogy az egész országot behálózza a korrupció.