szerző:
MTI

Hosszú távú zajstratégiát dolgoz ki a Budapest Airport. A cél, hogy a reptér környékén lakókat is a lehető legkevesebb zajártalom érje.

A Budapest Airport (BA) a repülőgépek által keltett zajhatások, illetve az ezzel összefüggő lakossági aggodalmak miatt a zajmérés és zajcsökkentés szabályozásának felülvizsgálatát és több jogszabály módosítását kezdeményezi a gazdasági és közlekedési tárcánál - közölte a Budapest Airport.

A közlemény szerint a ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság új vezetése a légiközlekedési zajra vonatkozó két kormányrendelet módosításával összefüggésben küldte meg javaslatait a minisztériumnak. A Budapest Airport arra kérte a GKM-t, hogy támogassa a repülőtér zajvédelmi programját. Ennek során a társaság a következő 12 hónapban a repülőtér hosszú távú zajstratégiáját dolgozza ki - teszik hozzá. A stratégia célja, hogy megtalálja a megfelelő egyensúlyt a repülőtér üzemeltetése és a reptér környékén élők igényei között.

"A zajkérdés rendkívül fontos számunkra. A reptér környékén élők joggal várják el, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk, hogy a reptér üzemelése során a lehető legkevesebb környezeti ártalom érje őket." - mondta a Budapest Airport vezérigazgatója, Chris Woodruff a közlemény szerint. Hozzátette azonban: "ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy jelenleg nincsenek megfelelő információink a tényleges zajhatásokról, így azok a lépések sem ismertek még, amelyeket mi magunk tehetünk meg és azok sem, amelyeket a kormányzat, a légitársaságok és a légiirányítás tehet meg a zaj csökkentése érdekében."

A Budapest Airport javaslatai között szerepel az új zajgátló-védőövezetek kijelölése és a zajstratégia kidolgozása. Utóbbiba be kell vonni a légitársaságokat, a légiirányítást végző Hungarocontrolt, a Polgári Légiközlekedési Hatóságot (PLH), a reptér környékén élő közösségeket és minden érintett felet - teszik hozzá.

A javaslatok kiterjednek a ferihegyi repülőtéren a kifutópályák használatának felülvizsgálatára is, oly módon, hogy a le és felszállások - nappal és éjjel - a lehető legkevesebb zajjal terheljék a repülőtér környékén élőket. "Fontolóra kell venni egy olyan folyamat elindítását, melynek keretében a repülőtér zajvédelmet biztosítana azoknak az ingatlanoknak, amelyek a leginkább ki vannak téve a zajhatásoknak" - áll a javaslatok között.

A Budapest Airport számos konkrét jogszabály-módosítási javaslattal állt elő, amelyekkel úgy vélik, hogy jelentősen korlátozható a lakosság zajterhelése. A BA javasolja: a szabályok szigorúbb betartását, az éjszakai gépmozgásokra vonatkozó százalékos korlátozások eltörlését, és ennek a felelősségi körnek a PLH hatáskörébe utalását. Úgy vélik: nagyobb mozgási szabadságot kellene adni a Budapest Airportnak, hogy a repülőtér futópályáinak használatát meghatározza. Ezzel kapcsolatban Szollár Domokos, a BA kommunikációs munkatársa az MTI-nek elmondta: jelenleg (az időjáráson kívül) a légiirányító és a pilóta dönti el, hogy melyik pályát használja, és a választás nem szolgálja minden esetben a zajterhelés csökkentését. Szeretnék azt is elérni, hogy a BA-nak lehetősége legyen bírság kiszabására és az ebből származó bevételt a zaj elleni védekezésre fordíthassa.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Mire költik Ferihegy árát?

A magyar devizatartalék decemberi erős, 1,53 milliárd növekedését az okozta, hogy a Budapest Airport értékesítéséből befolyt teljes összeg - 464,5 milliárd forint, azaz mintegy 1,85 milliárd euró - a devizatartalékba került, mondta az pénteken Sándor György, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyvezető igazgatója. Tegnap a pénzügyminisztériumtól azt közölték: a befolyt összegből 190 milliárd forintot fordítottak devizaadósság-törlesztésre.

MTI Gazdaság

Új tulajdonosa lehet Ferihegynek

A spanyol Ferrovial már korábban jelezte, hogy megszerezné a brit repülőtér-üzemeltetőt, a BAA-t. A tranzakcióban a szingapúri kormány és egy kanadai alapkezelő is részt venne. Így hamarosan új tulajdonosa lehet a decemberben elkelt Budapest Airportnak.

Itthon

Húszmilliárdot bukhat az állam Ferihegy miatt

Új szakaszába lép, és személyes meghallgatásokkal folytatódik az a 90 millió dolláros – mai árfolyamon mintegy 19 milliárd forintos – per, melyet a kanadai Airport Development Corporation indított a magyar állam ellen a ferihegyi 2B terminál üzemeltetési jogának elvonása miatt - írja mai számában a Népszabadság.

hvg.hu Gazdaság

Olcsóbb lesz Ferihegyről repülni

Spórolhatnak a ferihegyi repülőtér használatán a légitársaságok, a Budapest Airport átlagosan 5 százalékkal csökkenti a repülőtéri leszállási díjat és reptéri illetéket.

„Három kolbászfesztivál keresett meg minket a Szintis Laci után” – Ricsárdgír-interjú és lemezpremier

„Három kolbászfesztivál keresett meg minket a Szintis Laci után” – Ricsárdgír-interjú és lemezpremier

Otthonában jegelte a kábítószert a díler, miközben a kórházban feküdt

Otthonában jegelte a kábítószert a díler, miközben a kórházban feküdt

Ilyen szökési kísérletet sem lát minden nap a rendőrség – videó Oroszországból

Ilyen szökési kísérletet sem lát minden nap a rendőrség – videó Oroszországból

A Vatikán a szegényeknek szánt pénzt is magára költi

A Vatikán a szegényeknek szánt pénzt is magára költi

Nyelni vagy nem nyelni? Karácsonynak több opciója van, mint azt Orbán szeretné

Nyelni vagy nem nyelni? Karácsonynak több opciója van, mint azt Orbán szeretné

Kiadták a kormányrendeletet a nyugdíjak emeléséről

Kiadták a kormányrendeletet a nyugdíjak emeléséről