szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A dán Arla tejipari cég – országának legnagyobb exportőre ezen a piacon – bejelentette, hogy a Mohamed karikatúrák miatt termékei ellen indított muzulmán fogyasztói bojkott 53 millió eurós veszteséget okozott eddig. Az összeg közel áll a legutóbb nyilvánosságra hozott 2004.évi éves nyereségének értékéhez.

A vállalat reményét fejezte ki, hogy az év végére talán sikerül majd korábbi éves forgalmának felét elérnie. A forgalomból a szaúdi bojkott éves szintre vetítve több mint 400 millió eurónyit vehet ki.

Változatlanul úgy néz tehát ki, hogy a dán Arla lehet az észak-európai állam termékei ellen számos muzulmán országban meghirdetett vásárlási bojkott fő vesztese. A múlt hónap elején közel másfél millió eurós napi veszteséget számolt ki elmaradó közel-keleti eladásai miatt.

Egy – a Danske Bank elemzője által – korábban készített számítás szerint, ha húsz jelentősebb fogyasztást képviselő muzulmán országban teljesen beszüntetik a dán cikkek, szolgáltatások vásárlását, az egy év alatt 1,3 milliárd euró körüli üzleti veszteséget okozhat Dánia cégeinek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

euractiv.hu Világ

Muzulmán bojkott a dán termékek ellen

Az első napok indulatból fakadó bojkott-intézkedései után mára megalapozottnak tűnik az aggodalom: a karikatúra-botrány helyrehozhatatlanul károsíthatja Dánia kereskedelmi kapcsolatait.