Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Tele2 a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 50 millió forint bírságot szabtak ki a cégre – állapította meg a GVH. A versenyhivatal szerint a cég többek között úgy hasonlította össze saját szolgáltatását más cégek szolgáltatásával, hogy az összehasonlítás nem volt tárgyilagos. A Tele2 elfogadja a döntést, bár nem ért egyel vele.
A Gazdasági Versenyhivatal szerint a Tele2 egyes reklámjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartással népszerűsítette szolgáltatását, illetőleg azt nem tárgyilagosan hasonlította össze a versenytársak szolgáltatásaival. A GVH indoklása szerint a Tele2-nek nincs hang továbbítására alkalmas hálózata, így közvetítési szolgáltatást ajánl. A hívásonkénti előválasztással nyújtott szolgáltatás igénybe vételéhez a fogyasztónak rendelkeznie kell egy vezetékes előfizetéssel (pl. a Magyar Telekom egyik díjcsomagjával), és egy előhívószámmal veheti igénybe a Tele2 szolgáltatását.
A Tele2 több reklámjában kínált a fogyasztóknak „ingyen” telefonálást, a versenyhivatal szerint azonan a fogyasztók az ingyenesség alatt azt értik, hogy egyáltalán nem kell fizetni a szolgáltatásért. Vagyis nem fogadható el az „ingyenességre” történő utalás, ha a fogyasztót a telefonhívással kapcsolatban bármilyen módon ellenszolgáltatás terheli. Ezért a Tele2 magatartása jogsértő volt, hiszen hogy igénybe vegye a Tele2 szolgáltatását, havi díjat kellett fizetnie valamely szolgáltatónak.
Ezen kívül a reklámok jelentős részében szerepelt a „nincs havi előfizetési díj” közlés, amelyhez a Tele2 semmilyen tájékoztatást nem fűzött. A versenyhivatal szerint ezzel nem vette figyelembe azt, hogy a fogyasztónak nemcsak magával a Tele2-vel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia, így mindenképpen fizet havidíjat. A fogyasztói jelzéseket követően a cég maga módosított a reklámon.
A Tele2 reklámjaiban külön hangsúlyt helyez a fogyasztó által egy 1 perces (egyes reklámokban: fél, illetve másfél perces) telefonhívás után fizetendő összegre, ami azonban nem ad reális képet arról, hogy a fogyasztót (a hozzáférési szolgáltatónak fizetett havidíjon túl) a Tele2 felé milyen fizetési kötelezettség terheli egy-egy telefonhívás után. A fogyasztó a Tele2-nek kapcsolási díjat is köteles fizetni, erre azonban a reklámok nem hívták fel a figyelmet.
A TELE2 több reklámjában összehasonlítást végzett más vállalkozások és a saját szolgáltatásai között. Ezeknek egy részéről megállapították, hogy azért minősülnek jogellenesnek, mert az összehasonlítás nem volt tárgyilagos.Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagyot ment Londonban Emmanuel Macron francia államfő, konkrét megállapodásainak jelentőségét majd az idő dönti el. Hazai ellenfeleinek inkább múltbéli tevékenységük miatt van most feladva a lecke.