szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Tele2 a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 50 millió forint bírságot szabtak ki a cégre – állapította meg a GVH. A versenyhivatal szerint a cég többek között úgy hasonlította össze saját szolgáltatását más cégek szolgáltatásával, hogy az összehasonlítás nem volt tárgyilagos. A Tele2 elfogadja a döntést, bár nem ért egyel vele.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint a Tele2 egyes reklámjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartással népszerűsítette szolgáltatását, illetőleg azt nem tárgyilagosan hasonlította össze a versenytársak szolgáltatásaival. A GVH indoklása szerint a Tele2-nek nincs hang továbbítására alkalmas hálózata, így közvetítési szolgáltatást ajánl. A hívásonkénti előválasztással nyújtott szolgáltatás igénybe vételéhez a fogyasztónak rendelkeznie kell egy vezetékes előfizetéssel (pl. a Magyar Telekom egyik díjcsomagjával), és egy előhívószámmal veheti igénybe a Tele2 szolgáltatását.

A Tele2 több reklámjában kínált a fogyasztóknak „ingyen” telefonálást, a versenyhivatal szerint azonan a fogyasztók az ingyenesség alatt azt értik, hogy egyáltalán nem kell fizetni a szolgáltatásért. Vagyis nem fogadható el az „ingyenességre” történő utalás, ha a fogyasztót a telefonhívással kapcsolatban bármilyen módon ellenszolgáltatás terheli. Ezért a Tele2 magatartása jogsértő volt, hiszen hogy igénybe vegye a Tele2 szolgáltatását, havi díjat kellett fizetnie valamely szolgáltatónak.

Ezen kívül a reklámok jelentős részében szerepelt a „nincs havi előfizetési díj” közlés, amelyhez a Tele2 semmilyen tájékoztatást nem fűzött. A versenyhivatal szerint ezzel nem vette figyelembe azt, hogy a fogyasztónak nemcsak magával a Tele2-vel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia, így mindenképpen fizet havidíjat. A fogyasztói jelzéseket követően a cég maga módosított a reklámon.

A Tele2 reklámjaiban külön hangsúlyt helyez a fogyasztó által egy 1 perces (egyes reklámokban: fél, illetve másfél perces) telefonhívás után fizetendő összegre, ami azonban nem ad reális képet arról, hogy a fogyasztót (a hozzáférési szolgáltatónak fizetett havidíjon túl) a Tele2 felé milyen fizetési kötelezettség terheli egy-egy telefonhívás után. A fogyasztó a Tele2-nek kapcsolási díjat is köteles fizetni, erre azonban a reklámok nem hívták fel a figyelmet.

A TELE2 több reklámjában összehasonlítást végzett más vállalkozások és a saját szolgáltatásai között. Ezeknek egy részéről megállapították, hogy azért minősülnek jogellenesnek, mert az összehasonlítás nem volt tárgyilagos.

A Tele2 tudomásul veszi a GVH döntését, bár azzal nem ért egyet, és jogorvoslattal kíván élni a kiszabott bírság ellen, mert sem mértékét, sem alapjait nem tartja jogosnak.

A vezető alternatív telekommunikációs cég különösen sajnálja, hogy a Versenyhivatal elmarasztalta az ingyenes hétvégék egyes hirdetéseit is, mivel a Tele2 valóban semmilyen ellenszolgáltatást, sem elkötelezettséget nem kért e napokon a vezetékes hívásokért, ráadásul még a regisztráció is ingyenes volt - tudatta a cég a hvg.hu-val.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

A T-Com a versenyhivatalhoz fordul a Tele2 miatt

A T-Com beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, mivel véleménye szerint a Tele2 a közelmúltban közzétett reklámjaiban számos alkalommal megsértette a versenytörvényt - közölte a társaság.

Cégvilág

Piacra lépett a Tele2 Kft.

Új szolgáltató jelent meg a magyarországi vezetékestelefon-piacon: a Tele2 Magyarország Kommunikációs és Szolgáltató...

MTI Média

Versenyhivatalhoz fordult a T-Com reklámja miatt a TELE2

A TELE2 a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez fordult a T-Com Favorit díjcsomag televíziós reklámjai miatt, mivel álláspontja szerint az az ügyfelek megtévesztésére alkalmas lehet - közölte a társaság.