szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A GVH szerint a Vodafone a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a külföldről kezdeményezett telefonhívások reklámozásánál. A céget kétmillió forintnyi bírság megfizetésére kötelezték.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint a Vodafone a 2005. júliusában és augusztusában közzétett reklámjaival, melyben a Vodafone a hálózatában külföldről kezdeményezett és fogadott mobiltelefon hívások díjáról adott tájékoztatást, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A GVH kétmillió forintra bírságolta a céget.

A rádióban közzétett reklám szerint „Csak a Vodafone-osok beszélhetnek külföldön is itthoni tarifájukkal. A Vodafone ezzel a tájékoztatással lényeges tulajdonságok (ár, regisztráció) közlésébe bocsátkozott, de az árközlés azt a hamis látszatot keltette, hogy a Passport szolgáltatásnak nincs egyéb ellenértéke, mint az itthoni díjszabásnak megfelelő fizetés. Ezzel szemben a szolgáltatást igénybe vevő fogyasztót a hívásonként fizetendő kapcsolási díj is terhelte.

A Vodafone egyik óriásplakátján közölt tájékoztatás azért minősült a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának, mert a díjazásra is vonatkozó közlését nehezen észlelhetően helyezte el.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

50 milliós bírság a Tele2-nek

A Tele2 a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 50 millió forint bírságot szabtak ki a cégre – állapította meg a GVH. A versenyhivatal szerint a cég többek között úgy hasonlította össze saját szolgáltatását más cégek szolgáltatásával, hogy az összehasonlítás nem volt tárgyilagos. A Tele2 elfogadja a döntést, bár nem ért egyel vele.