Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nem igazolódtak azok a várakozások, hogy uniós csatlakozása után az árak Csehországban emelkednek - írja a Mlada fronta Dnes című cseh lap, amely az ország statisztikai hivatalára hivatkozva azt állapítja meg, hogy a csatlakozás árcsökkenést hozott.
A 2004-2005-ös csehországi infláció kombinált üteme alacsonyabb volt az uniós átlagénál. A cseh árszint az EU-ba lépés óta egészében 4 százalékkal emelkedett.
A lap szerint mindennek egyik fő oka az volt, hogy vámmentesen kezdtek áramlani élelmiszerek – főleg zöldség- és gyümölcsfélék – főleg a közeli kelet-európai államokból. Mindeközben a nagy kiskereskedelmi láncok erős versenykörnyezetben éltek és élnek és azon dolgoznak, hogy az árszint maradjon vagy esetleg csökkenjen. A verseny számos termékcsoportban árcsökkenést eredményezett, ilyen árucsoport volt például a ruházati cikkeké vagy az elektronikai berendezéseké.
A Mlada fronta Dnes szerint ugyanakkor kétségtelenül voltak termékek és szolgáltatások, amelyek az uniós csatlakozással drágultak Csehországban. Például a cigaretta vagy a mobiltelefonozás azért, mert a csatlakozás az áfa-kulcs emelését is hozta. Egyes termékeknél pedig vámjuk hirtelen emelése váltott ki drágulást. Az uniós csatlakozás adóharmonizációval járt, változtak a közvetett adók – írja a lap.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
A további drágulást viszont visszafogja a bőséges kínálat.
A társaság jól fial Lázárnak – és csak neki.
Érdemes árnyékba húzódni.