Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Észak-Olaszországnak szánt orosz földgáz szlovéniai és magyarországi tranzitját szolgáló vezeték építéséről tárgyalt a hétvégén szlovén vezetőkkel az orosz állami ellenőrzésű Gazprom monopólium vezére, Alekszej Miller, aki a jövő héten Budapestre is ellátogathat.
Egy ilyen tranzitvezeték építése a Gazpromnak ahhoz a tervéhez kapcsolódhat, hogy az Oroszországot a Fekete-tenger alatt Törökországgal összekötő Kék Áramlat (Goluboj potok, Blue Stream) vezetéket meghosszabbítsa a Balkánon és Magyarországon át Közép-Európáig, feltételezték moszkvai megfigyelők.
Szlovénia támogatja egy Oroszországot Itáliával összekötő, Szlovénián áthaladó gázvezeték építését mint alternatívát a Trieszti-öbölben tervezett gázterminállal szemben - mondta Andrej Vizjak szlovén gazdasági miniszter Miller és Janez Jansa szlovén miniszterelnök megbeszélése után az Eho Moszkvi rádió szerint.
Ezzel Vizjak szemlátomást elvetette a Gazpromnak azt az elképzelését, hogy még a Transzausztriai Gázvezeték (TAG) tervezett kibővítése előtt egy kisebb vezetéket építsenek az osztrák-szlovén határtól Triesztig, pártolta viszont egy Magyarországon és Szlovénián át Észak-Olaszországba irányuló új vezeték építését. Mindamellett jelezte, hogy a terv megvalósítása a legjelentősebb potenciális fogyasztó, Olaszország kezében van.
Fulvio Conti, az olasz Enel vezére öt napja Szentpéterváron Törökországból a Balkánon át vezető "nyolcadik folyosóról" is tárgyalt Millerrel az Olaszországba irányuló orosz gázszállítások növelését szolgáló csőfektetési tervek között, orosz lapjelentések szerint.
Az iráni gáz nem jöhet szóba
Moszkvai megfigyelők rámutattak, hogy a gázárak és gázáramlások koordinálásáról Sanghajban létrejött orosz-iráni egyezség rontotta az európaiak esélyeit arra, hogy iráni gázzal tölthessék meg a (Törökországból Bulgárián, Románián, Magyarországon át Ausztriáig) tervezett Nabucco vezetéket, és egyben javította a Gazprom esélyét konkurens tervének, a Kék Áramlat balkáni és közép-európai meghosszabbításának megvalósítására, szintén Magyarországon át. Az esetleges magyarországi és szlovéniai tranzitvezeték a Kék Áramlat balkáni és közép-európai meghosszabbításához kapcsolódhat, vélték.
Mindamellett a Conti a Kék Áramlat meghosszabbításának másik lehetőségét, az Adriai-tenger alatt Görögországból Dél-Itáliába irányuló vezeték tervét, valamint a TAG bővítését is megvitatta Millerrel az orosz gázimportot szolgáló infrastrukturális projektek között, jelentette a Vedomosztyi című orosz lap, megjegyezve: a Gazprom európai elosztóhálózati részesedést remél az Eneltől, cserében egy orosz erőművi részesedésért.
Miller a jövő héten az olasz ENI vezetőivel is találkozhat tervezett budapesti látogatása mellett moszkvai médiajelentések szerint. A Gazprom az ENI-vel építette a Kék Áramlatot a török Botas mellett. Így az ENI természetes partnere a Gazpromnak a Kék Áramlat kapacitásának megduplázásában és Olaszországig való meghosszabbításában. Ugyanakkor a Gazprom, amely közvetlenül el akar jutni az olasz végfogyasztókhoz, nehéz alkudozásban áll az ENI-vel: médiajelentések szerint a Gazprom az ENI értékesítő egységében, a Snam Rete Gasban akar részesedést, míg az ENI orosz olaj kutatásában és kiaknázásában akar részt venni a Gazprom oldalán.
Így Miller az Enellel folytatott tárgyalásokkal, valamint a szlovéniai és magyarországi gáztranzit tervével az ENI-vel szembeni alkupozícióit igyekszik javítani, vélték moszkvai megfigyelők.
Elvetélt ötlet
A Gazprom egyébként az 1990-es évek közepén az Ukrajnán áthaladó európai szállítások növelése jegyében tervezte olyan, nagy kapacitású magyarországi és szlovéniai tranzitvezeték építését az olasz EDISON-nal, amely Szlovákiából szállította volna az orosz gázt Itáliába. Ezt a tervet azonban elvetették, miután a Gazprom megállapodott az ENI-vel az (Ukrajnát elkerülő) Kék Áramlat finanszírozásában, már akkor számolva esetleges meghosszabbításával, emlékeztetett a Vremja Novosztyej című orosz lap.
Bár Miller és Umberto Quadrino, az EDISON vezére márciusban megpendítette a Szlovákia-Magyarország-Szlovénia-Olaszország vezetékterv feltámasztását, ehhez fel kellene éleszteni azt a konzorciumot is, amely az ukrajnai tranzitvezetékek (a Szojuz vezetékrendszer) bővítésére hivatott. Ezt azonban a Gazprom és az ukrán Naftohaz közötti vita nehezíti.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ről, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.