Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"45e3e3dc-0efd-42c3-9dd4-b5906cca9ce5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Levente állítása szerint azért utazott az ukrán fővárosba, hogy számon kérje az ukrán vezetésen, hogy „aktívan finanszíroz és támogat olyan akciókat, amelyek a magyar kormány bel- és külpolitikai térben való lejáratására irányulnak”.","shortLead":"Magyar Levente állítása szerint azért utazott az ukrán fővárosba, hogy számon kérje az ukrán vezetésen, hogy „aktívan...","id":"20250212_Kijevbe-utazott-a-Kulgazdasagi-es-Kulugyminiszterium-parlamenti-allamtitkara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45e3e3dc-0efd-42c3-9dd4-b5906cca9ce5.jpg","index":0,"item":"ff8459e4-5555-486c-b2bd-6f2304e36e46","keywords":null,"link":"/itthon/20250212_Kijevbe-utazott-a-Kulgazdasagi-es-Kulugyminiszterium-parlamenti-allamtitkara","timestamp":"2025. február. 12. 12:06","title":"Kijevbe utazott a külügyminisztérium parlamenti államtitkára, hogy arról érdeklődjön, miért költenek pénzt a magyar kormány lejáratására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"325a5bb0-6d46-4616-a09b-fd60c698e3e9","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az IBA szerint a NOB megsértette a bokszolónők emberi jogait, amiért engedte indulni a párizsi olimpián Helifet és a tajvani Lint.","shortLead":"Az IBA szerint a NOB megsértette a bokszolónők emberi jogait, amiért engedte indulni a párizsi olimpián Helifet és...","id":"20250211_boksz-okolvivas-iba-nemzetkozi-olimpiai-bizottsag-imane-helif-transznemu-sportolok-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/325a5bb0-6d46-4616-a09b-fd60c698e3e9.jpg","index":0,"item":"fe866fb7-c077-4931-84e2-0dd26d7552e8","keywords":null,"link":"/sport/20250211_boksz-okolvivas-iba-nemzetkozi-olimpiai-bizottsag-imane-helif-transznemu-sportolok-donald-trump","timestamp":"2025. február. 11. 15:28","title":"Imane Helifék miatt pereli be a NOB-ot a nemzetközi bokszszövetség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c06e20da-42e9-4067-8d2a-400d6ea0f2f1","c_author":"HVG Pszichológia 360","category":"360","description":"Közhely, hogy a kutyák és gazdáik hasonlítanak egymásra. De ettől még igaz lehet, mutatta ki a Jenai Egyetem pszichológiai kutatócsoportja.","shortLead":"Közhely, hogy a kutyák és gazdáik hasonlítanak egymásra. De ettől még igaz lehet, mutatta ki a Jenai Egyetem...","id":"20250211_hvg-kutyak-gazdaik-hasonlosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c06e20da-42e9-4067-8d2a-400d6ea0f2f1.jpg","index":0,"item":"943d9273-8318-4067-8580-79232a42c4d7","keywords":null,"link":"/360/20250211_hvg-kutyak-gazdaik-hasonlosag","timestamp":"2025. február. 11. 16:00","title":"Kiderült, hogyan választanak kutyát az emberek – a hasonlóság meglepő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc469251-13cb-4dbb-b836-2fb3eb880124","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Egy pontot rontott Magyarország a Transparency International korrupcióérzékelési listáján, így maradt az Európai Unió legkorruptabb tagállama.","shortLead":"Egy pontot rontott Magyarország a Transparency International korrupcióérzékelési listáján, így maradt az Európai Unió...","id":"20250211_Transparency-International-korrupcio-erzekeles-korrupt-magyarorszag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc469251-13cb-4dbb-b836-2fb3eb880124.jpg","index":0,"item":"6f2ffe16-31d3-4e41-bbbb-356c10ccf40c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250211_Transparency-International-korrupcio-erzekeles-korrupt-magyarorszag-ebx","timestamp":"2025. február. 11. 06:01","title":"Sorozatban a harmadik évben az EU legkorruptabb helye Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01a4fa54-9e87-4a44-99d6-0348fa4d7b86","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Arra kíváncsi, hogy az USAID kiket támogatott Szlovákiában, és szívesen találkozna is a milliárdossal.","shortLead":"Arra kíváncsi, hogy az USAID kiket támogatott Szlovákiában, és szívesen találkozna is a milliárdossal.","id":"20250210_robert-fico-elon-musk-szlovakia-usaid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01a4fa54-9e87-4a44-99d6-0348fa4d7b86.jpg","index":0,"item":"4662f70b-9572-4187-a87c-8d30886e3d0a","keywords":null,"link":"/vilag/20250210_robert-fico-elon-musk-szlovakia-usaid","timestamp":"2025. február. 10. 17:17","title":"Fico levélben tudakolja Elon Musktól, hogy milyen amerikai pénzek mentek szlovákiai civileknek és újságíróknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ba3644a-1cc9-465f-8c7f-2be1380393c3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az SAP a napokban közzétette a mesterséges intelligencia (MI) jövőjére vonatkozó előrejelzéseit, kiemelve öt meghatározó témát, amelyek várhatóan alakítani fogják az üzleti világot – így aztán végül a mindennapokat is.","shortLead":"Az SAP a napokban közzétette a mesterséges intelligencia (MI) jövőjére vonatkozó előrejelzéseit, kiemelve öt...","id":"20250210_sap-mesterseges-intelligencia-elorejelzes-trendek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ba3644a-1cc9-465f-8c7f-2be1380393c3.jpg","index":0,"item":"7f3af665-539b-4e1c-b2e3-80f81cad5793","keywords":null,"link":"/tudomany/20250210_sap-mesterseges-intelligencia-elorejelzes-trendek","timestamp":"2025. február. 10. 18:03","title":"Kiadtak egy listát 5 dologról, melyek még idén várhatók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"848970df-2d78-4d7a-9bc0-1db6533f6c9c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az LG lakossági felhasználásra szánt új klímája a Dualcool AI Air nevet kapta. Ebből már kitalálható, hogy mesterséges intelligencia dolgozik benne. A vállalat ígérete szerint a továbbfejlesztett modell több téren is érdekes újdonságokat kínál.","shortLead":"Az LG lakossági felhasználásra szánt új klímája a Dualcool AI Air nevet kapta. Ebből már kitalálható, hogy mesterséges...","id":"20250210_lg-klima-legkondi-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/848970df-2d78-4d7a-9bc0-1db6533f6c9c.jpg","index":0,"item":"ed6b0610-f077-4cc0-abe6-b20000bfe0a0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250210_lg-klima-legkondi-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 10. 20:03","title":"Új rendszer kerül a légkondikba, itt az első ilyen klíma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"47636338-9dfd-4008-8e1c-1db046006568","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Felfoghatatlan, amit alkottak – állítja. ","shortLead":"Felfoghatatlan, amit alkottak – állítja. ","id":"20250211_Bugatti-Mate-Rimac-video-Tourbillon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/47636338-9dfd-4008-8e1c-1db046006568.jpg","index":0,"item":"15af69dd-d6cc-44a7-876f-980b5162cb92","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_Bugatti-Mate-Rimac-video-Tourbillon","timestamp":"2025. február. 11. 20:20","title":"A Bugatti főnöke, a horvát Mate Rimac osztott meg egy videót az 1800 lóerős Tourbillon hangjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szerette volna már élvezni a padló takarítását? Vagy két perc alatt centimétereket karcsúsodni? Esetleg megfordult a fejében, jó lenne egy eszköz, amely egyszerre masszíroz és roncsolja a narancsbőrt – miközben mini tapadókorongokkal a testén pihen? Egy törhetetlen, de könnyen cserélhető napszemüveg lencsét sem utasítana vissza? A magyarok enni és fogyni szeretnek, miközben a tévéshop világszerte egyre jobb üzlet.
Univerzális, gyors, egyszerű, egyedülálló, „ideális kezdőknek és haladóknak”, forradalmian új – a televíziós termékértékesítés termékeny hívószavai ezek. A magyarországi üzletág két legnagyobb szereplője szerint nálunk pontosan olyan sikeres a kereskedésnek e formája, mint más országokban. Persze vannak nemzeti favoritok, de alapvetően ugyanazokkal a termékekkel dolgoznak világszerte. A magyarok különösen kedvelik a konyhai eszközöket, és nagy népszerűségnek örvendenek a fogyás ígéretével kecsegtető termékek is.
Születési hely: USA
A televíziós termékértékesítés őshazája az Egyesült Államok, pontosabban Florida, ahol a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején kezdték így népszerűsíteni az eladásra szánt árut. Magyarországon a kilencvenes évek közepén jelent meg, felvirágzása pedig a kereskedelmi televíziók megjelenésének és a kábelpiac fejlődésének köszönhető.
„Szeretnénk minél közelebb hozni a vásárlók ízléséhez reklámjainkat, így másfél évvel ezelőtt – a piacon egyedülálló módon – elindítottuk saját műsorunkat, Top Shop TV néven” – meséli Hajdu Zsolt, a Studio Moderna 2000 Kft. média osztályvezetője. „A műsor házigazdái Nyul Zsuzsa (egy magyar zenecsatornán megismert műsorvezető) és Leó (egykori villalakó), valamint szakértők és elégedett vásárlók” – teszi hozzá az 1998 óta Magyarországon is jelenlevő cég munkatársa.
Vásárlókból pedig nincs hiány, legalábbis a másik nagy piaci szereplő, a WS Teleshop magyarországi leányvállalata, a Telemarketing International Kft. ügyvezetője, Mester Péter szerint. A cég nettó árbevétele 1,8 milliárd forint volt tavaly, és megrendeléseik száma meghaladta a százezret.
A Studio Modernánál nem szívesen nyilatkoztak a bevételekről és a hirdetési költségekről, annyi azonban kiderül a nyilvános 2004-es éves beszámolójukból, hogy reklámköltségük több mint 300 millió forint volt már két évvel ezelőtt is. „A termékköltségek mellett a reklámköltségek jelentik a legnagyobb kiadási tételt” – erősítette meg a WS Teleshop első embere is. Ám az árakról ő is csak annyit árult el: adásidőtől és csatornától függően pár ezer vagy több százezer forint is lehet egy műsorperc.
Duplázódó forgalom
A televíziós vásárlás Európában várhatóan a kétszeresére, értékben 8,8 milliárd euróra nőhet 2008-ig, javarészt a digitális televíziózásnak köszönhetően – áll a Screen Digest és a Goldmedia médiakutató cégek kutatásában. Jelenleg Nagy-Britanniában a legnépszerűbb e vásárlási módszer, a német és a francia nézők állnak a második, illetve a harmadik helyen. 2003-ban a "t-kereskedelem" forgalma 4,5 milliárd euró volt Európában, ennek java részét a 24 órás televíziós áruházak bonyolították. Összehasonlításképp: az Egyesült Államokban a két legnagyobb tévéshop-csatorna, a QVC és a HSN 6,9 milliárd dolláros forgalmat produkált 2004-ben.
Napi 10-13 órát van jelen a két cég a televíziós csatornákon. A két legnagyobb, országos kereskedelmi adó mellett kábeltelevíziók műsorán is találkozhatunk a legalább 15 perc hosszúságú filmekkel. A médiatörvény szabályozása szerint egy csatorna esetében az összes értékesített idő nem haladhatja meg a napi 120 percet. A filmekben általában részletesen bemutatják a terméket, több szereplővel, esetleg ismert arcokkal, szakemberekkel, felhasználókkal hitelesítik az elmondottakat. „A legfontosabb információkat 1-2 perces blokkban többször megismétlik, azért, hogy aki az utolsó 2-3 percben kapcsol csak adóra, az is megismerhesse a terméket” – magyarázza Mester Péter.
„Bármilyen meglepő, vannak olyan termékek, amiket elsősorban a reggeli órákban, és vannak, amelyeket főleg délután hirdetünk, mert akkor van rájuk kereslet” – meséli Hajdu Zsolt. „Reggel könnyebb eladni egy gyümölcscentrifugát, ebéd után diétával kapcsolatos termékeket, pénteken takarítógépet, vasárnap délelőtt késkészletet” – sorolja a példákat.
A televíziós vásárlásra való hajlam sokszor összemosódik a szappanoperák közönségeként számon tartott háziasszonyokkal, de Mester Péter némiképp árnyalja a képet: „Vásárlóink között ma már van nyugdíjas, kismama, orvos, könyvelő, bankfiókvezető és államhivatalnok is” – sorolja, és azt is elmondja, hogy az említett államhivatalnok nem szeretett volna rendelni, így televíziós kapcsolatain keresztül jelezte termékigényét. A Top Shop ráadásul árul kozmetikai csomagot tinédzsereknek és egészségügyi termékeket időseknek. A legtöbb cikket egyébként már a névadással igyekeznek megfelelően pozícionálni (gyakorta angol, de sokak által ismert szavakkal): dream, miracle, sweet, slim, fun, slim and lift, de a „konyhamester” kifejezés is előfordul.
Rendelje meg most! (Oldaltörés)
Ki az: kopasz, fülbevalós és mindent elad?
A WS Teleshopnak magyar reklámja nincs, de van egy külföldön is bejáratott „arca”, a kopaszodó Horst Fuchs. A hatvanas éveit taposó bemutató-embernek rajongói klubja is van néhány országban. Az eladás univerzális öregura a kilencvenes évek közepén vágott bele televíziós értékesítésbe, a konyhai eszközök mellett az autóápoláshoz szükséges ezt-azt is sikerrel népszerűsíti. Ma már a szakácskönyve is van.
Legtöbben visszaküldős sztorit tudnak mesélni, ha a televízióból rendelhető termékekről van szó. Ha nem is saját a történet, de a családban esett meg, az ismerősök között, vagy az ismerősök ismerősei mesélték, esetleg a boltban említette a sorban mögöttük álló.
„Sajnos, teljesen másképp nézett ki, és egészen mást, – ha pontos akarok lenni – sokkal kevesebbet tudott, mint amit, mondtak róla” – meséli egy egykori ügyfél. „Még aznap, amikor megkaptam a terméket, felhívtam őket, hogy szeretném visszaküldeni. Írásos indoklást kértek, és a postaköltségét is levonták a visszatérített összegből” – meséli tapasztalatait. „Természetesen ekkora forgalom és ügyfélszám mellett előfordulnak fogyasztóvédelmi ügyek, de jelentőségük elenyésző” – érvel Mester Péter. Azt nem említi, hogy a WS Teleshopra a Gazdasági Versenyhivatal kétmilliós bírságot rótt ki a fogyasztók megtévesztése miatt. Ekkor egy főzőedény esetében olyan fiktív árral hirdettek, amelyen sosem forgalmazták a terméket, illetve egy testformáló eszközről azt állították, „minden idők leghatékonyabb edzőkészüléke”, ez azonban nem volt bizonyítható. "A bírságot nem az általam vezetett Telemarketing International Kft-re (A WS Teleshop International magyarországi leányvállalatára) szabták ki" - szól a cégvezető magyarázata a köztudatban WS Teleshopként ismert cég korábbi elmarasztalásának firtatásakor.
„Érkeznek bejelentések, főként arról, hogy csak cserélni hajlandó a cég, pénzt nem akar visszaadni. Nem sok azonban az ilyen ügy, és nem vezetünk statisztikát arról, hogy melyik cégről érkezik panasz” – mondták a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél. Arra azonban felhívták a figyelmet – amivel tapasztalataik szerint nincsenek tisztában a vásárlók –, hogy a telefonos vásárlás speciális helyzet, így 8 napig a megrendelő minden magyarázat nélkül elállhat a vásárlástól, vagyis visszaküldött termékéért kérheti a pénzét. Ez egyébként szerepel a vásárlási feltételek között, de valószínűleg ezt kevesen bogarásszák át.
„Nálunk az extra garanciák mellett sem éri el a három százalékot a visszaküldött termékek aránya” – utal Hajdu Zsolt a „legalább 14 napos” pénzvisszafizetési garanciára, ami egyes termékek esetében 60 nap is lehet. „A közhiedelemmel ellentétben az így értékesített árucikkek minősége legalább annyira jó, mint a kereskedelemben kapható többi terméké” – hangsúlyozza a t-kereskedő.
A „csak” szócska igen gyakran elhangzik a reklámfilmekben, leginkább az ár megjelölése előtt, közben és utána. Felmerül a kérdés, hogy miért tudják – legalábbis a reklámok sugallta üzenet alapján – olcsóbban adni termékeiket. A WS International, a magyar WS Teleshop anyacége a termékek közvetlen gyártatásával igyekszik lefaragni az árakat. A Top Shop képviselője szerint a kereskedelemben kapható termékek már azért sem mérhetők össze a tévében értékesítettekkel, mert „igyekszünk olyan exkluzív termékeket árulni, amelyek számos termékelőnnyel, újítással rendelkeznek a többi hagyományos kereskedelemben kapható termékhez képest, vagy akár teljesen egyediek a piacon”– dicséri némileg elfogultan portékájukat Hajdu.
A cégek többsége ma már az interneten is jelen van, és a világhálóban, illetve más kommunikációs eszközökben nem konkurenciát, sokkal inkább további lehetőségeket látnak. „A jövőben a televíziót egyre szélesebb körben lehet majd elérni, digitális sugárzás, mobil 3G, így a televízió nézésével töltött idő minden bizonnyal növekedni fog, egyre több lehetőség nyílik majd arra, hogy a reklámokat eljuttassuk a nézőkhöz” – vázolja a jövőt Hajdu bizakodóan.
Mondatok a fogyasztásról
– Ki mondta, hogy nem lehetséges alakunkat egy pillanat alatt tökéletessé tenni? – Két edzésfolyamat egy gép segítségével! – Tíz különböző lehetőség és kombináció áll ehhez az Ön rendelkezésére. – Hogy lehet a leggyorsabban lefogyni? Sportolással? Nem! Tablettákkal vagy krémekkel? Szintén nem. – Segítségével könnyed mozdulatokkal megerősítheti és feszessé teheti csípőjét, combjait, fenekét, hasizmait, derekát, mellkasát, vállait és karjait. – Legnagyobb előnye, hogy nagyon sok időt takaríthat meg vele, hiszen szinte minden konyhai munkát elvégezhet vele, kevesebb, mint tíz másodperc alatt! – Az "örökké éles" funkció mindig tökéletesen egyenes vágásokat tesz lehetővé.
A televíziós reklámpiac mérete 2005-ben 60,4 milliárd forint volt, a rádiós reklámköltések pedig megközelítették a 8 milliárd forintot - közölte a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete.
A szélessávú internetes kapcsolaton át közvetített televízióadások (IPTV - internet protocol TV) rohamléptekben terjednek majd az elkövetkezendő négy évben. Ezt állítja friss kutatására alapozva a Screen Digest.
A digitális televíziózás jóval többet ígér a hagyományos értelemben vett televíziózásnál: segítségével egy komplex szolgáltatásokkal és különböző információs csatornákkal megspékelt hálózathoz csatlakozhat a jövő "nézője".
Míg hollywoodi filmekben minden laptop tetején szelíden világít az Apple kis almája, addig a hazai produkciókban a filmtámogatások ellentételezéseként még mindig gyakran bumfordi, „lebukós” reklámok jelennek meg a vásznon. Marketingeszköznek, vagy kultúratámogatásnak minősül, ha egy vállalat készpénz ellenében filmjelenetekben szerepelteti egy-egy termékét?
Ha egy cég marketing-stratégiája kísértetiesen hasonlít a versenytársaiéhoz - ugyanott hirdet, s hasonló üzenetet fogalmaz meg – nem kell csodálkozni azon, ha eredményei nem kiugróak. A siker titka, ha a reklám nem összetéveszthető, s kizárólag a célcsoportra fókuszál.
A finn, brit, spanyol, és francia mobiltelevíziós (DVB-H) próbaüzemek egyértelműen igazolták a szolgáltatás iránti fogyasztói igényt, és fontos tanulságokkal jártak a kereskedelmi mobiltévés szolgáltatások lehetséges üzleti modelljét illetően is.
Az Abertis Telecom, a Nokia, és a Vodafone España tavaly december 16-án indította mobiltelevíziós szolgáltatásának próbaüzemét. Az első eredményekről a minap számoltak be a cégek.
Az online médiakampányok hatékonysága sokat nőhetne, ha a médiaügynökségek jobban összehangolnák az offline marketingkampányaikat internetes megjelenésükkel – derül ki egy tanulmányból.