Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9987ce60-d28b-4d69-a0bd-a0044555409c","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"2025 januárjáig már több mint 1 milliárd palack érkezett vissza a REpontokra. Ez akkora mennyiség, hogy ha ezeket az italcsomagolásokat egymás mellé tennénk, 5-ször is körbeérnék a földet az Egyenlítő mentén, de akár 20 ezer focipályát is be lehetne velük borítani. Ez a hatalmas mennyiség jól mutatja a hazai lakosság növekvő fogékonyságát és nyitottságát a környezetünk megóvása céljából bevezetett új megoldásokra egy fenntarthatóbb jövő érdekében. ","shortLead":"2025 januárjáig már több mint 1 milliárd palack érkezett vissza a REpontokra. Ez akkora mennyiség, hogy ha ezeket...","id":"20250318_Mindennapjaink-reszeve-valt-a-visszavaltas-mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9987ce60-d28b-4d69-a0bd-a0044555409c.jpg","index":0,"item":"3fc84c1e-a726-4a29-9f79-2c1ce5434744","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250318_Mindennapjaink-reszeve-valt-a-visszavaltas-mohu","timestamp":"2025. április. 19. 13:30","title":"Mindennapjaink részévé vált a visszaváltás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79264f1b-7b19-49b4-a5c5-0a0af015dc8a","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Az idő előrehaladtával – vagy akár a különböző életszakaszokhoz kapcsolódóan – nem könnyű a testi változásainkat elfogadni. A menopauza időszakában különösen fontos, hogy tudjuk, milyen szervi változásokra, akár egészségi problémákra számíthatunk. Ugyanis, ha ezekkel tisztában vagyunk, máris sokat tehetünk a megelőzésükért és a kezelésükért. Ebben a cikkben a változókori ösztrogéncsökkenés tüneteit és kezelési lehetőségeit gyűjtöttük össze.","shortLead":"Az idő előrehaladtával – vagy akár a különböző életszakaszokhoz kapcsolódóan – nem könnyű a testi változásainkat...","id":"20250402_cikatridina-valtozokor-menopauza-noi-szervek-valtozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79264f1b-7b19-49b4-a5c5-0a0af015dc8a.jpg","index":0,"item":"616c11b2-9626-4b18-a361-83fd951314a2","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250402_cikatridina-valtozokor-menopauza-noi-szervek-valtozasa","timestamp":"2025. április. 20. 13:30","title":"Ilyen változáson mennek át a húgyutak és a női szervek a menopauza alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"71fc5c1c-121a-4b59-8887-4f1fdd3aa18b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Csak ezen a helyszínen 875 szarvasmarhával végeztek.","shortLead":"Csak ezen a helyszínen 875 szarvasmarhával végeztek.","id":"20250419_szaj-es-koromfajas-rabapordany-szarvasmarha-sertes-nagy-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71fc5c1c-121a-4b59-8887-4f1fdd3aa18b.jpg","index":0,"item":"99e64430-c00e-441d-912b-6c2cc5a4d391","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_szaj-es-koromfajas-rabapordany-szarvasmarha-sertes-nagy-istvan","timestamp":"2025. április. 19. 13:40","title":"A sertéseket is leölik a rábapordányi telepen, ahol megjelent a száj- és körömfájás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában landolt.","shortLead":"A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában...","id":"20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c98dc123-24d1-48fb-af8d-083e8e99ee6f.jpg","index":0,"item":"847e485e-e045-4fcf-ac76-31fca50c84b4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_boeing-kina-vam-repulogep-visszakuldes","timestamp":"2025. április. 20. 09:47","title":"Visszaküldtek Kínából a Boeingnek egy új repülőgépet a brutális vám miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","shortLead":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","id":"20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"0049bb4a-6adf-4d0c-8f20-0d7c6dcf6467","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","timestamp":"2025. április. 19. 20:37","title":"Norris falnak csapta az autóját, Verstappen nyerte az időmérőt Dzsiddában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós listájáról – mutatta be két ellenzéki szenátor.","shortLead":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós...","id":"20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae.jpg","index":0,"item":"d512123c-4436-4c2f-811e-51cc67bc3e7c","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","timestamp":"2025. április. 19. 12:26","title":"Törvényt sértve vehették le Rogán Antalt a szankciós listáról két amerikai szenátor szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d02ce538-103e-4262-8831-6b3a8d312e49","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Singer Magdolna gyásztanácsadó Veszteségek ajándéka című interjúkötetének szereplői nem csupán elszenvedői életük tragikus eseményeinek, hanem képesek beépíteni személyiségükbe mindezek hozadékait is. Történetük megmutatja, miként állíthatjuk fejlődésünk szolgálatába a bennünket érő csapásokat. A kiadvány a szerző kétrészes – 2012-ben és 2024-ben írt – vallomásával zárul. Az alábbiakban ennek szerkesztett kivonatát olvashatják.","shortLead":"Singer Magdolna gyásztanácsadó Veszteségek ajándéka című interjúkötetének szereplői nem csupán elszenvedői életük...","id":"20250419_Singer-Magdolna-Mire-tanitanak-eletunk-vesztesegei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d02ce538-103e-4262-8831-6b3a8d312e49.jpg","index":0,"item":"b94679c9-2c05-4fbb-b0d4-130f2b52eec0","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250419_Singer-Magdolna-Mire-tanitanak-eletunk-vesztesegei","timestamp":"2025. április. 19. 19:15","title":"Singer Magdolna: Mire tanítanak életünk veszteségei?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bfa4e43-faef-4a51-b871-72d87460ddfc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":" Gy. Bálintot járművezetés ittas állapotban bűntett miatt hallgatták ki.","shortLead":" Gy. Bálintot járművezetés ittas állapotban bűntett miatt hallgatták ki.","id":"20250420_Orizetbe-vettek-a-Dunan-felborult-motoros-csonak-vezetojet-egy-embert-tovabbra-is-keresnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bfa4e43-faef-4a51-b871-72d87460ddfc.jpg","index":0,"item":"f217752b-3ff2-45df-bf97-6e1b82c7f1fa","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Orizetbe-vettek-a-Dunan-felborult-motoros-csonak-vezetojet-egy-embert-tovabbra-is-keresnek","timestamp":"2025. április. 20. 14:31","title":"Őrizetbe vették a Dunán felborult motoros csónak vezetőjét, egy embert továbbra is keresnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szerette volna már élvezni a padló takarítását? Vagy két perc alatt centimétereket karcsúsodni? Esetleg megfordult a fejében, jó lenne egy eszköz, amely egyszerre masszíroz és roncsolja a narancsbőrt – miközben mini tapadókorongokkal a testén pihen? Egy törhetetlen, de könnyen cserélhető napszemüveg lencsét sem utasítana vissza? A magyarok enni és fogyni szeretnek, miközben a tévéshop világszerte egyre jobb üzlet.
Univerzális, gyors, egyszerű, egyedülálló, „ideális kezdőknek és haladóknak”, forradalmian új – a televíziós termékértékesítés termékeny hívószavai ezek. A magyarországi üzletág két legnagyobb szereplője szerint nálunk pontosan olyan sikeres a kereskedésnek e formája, mint más országokban. Persze vannak nemzeti favoritok, de alapvetően ugyanazokkal a termékekkel dolgoznak világszerte. A magyarok különösen kedvelik a konyhai eszközöket, és nagy népszerűségnek örvendenek a fogyás ígéretével kecsegtető termékek is.
Születési hely: USA
A televíziós termékértékesítés őshazája az Egyesült Államok, pontosabban Florida, ahol a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején kezdték így népszerűsíteni az eladásra szánt árut. Magyarországon a kilencvenes évek közepén jelent meg, felvirágzása pedig a kereskedelmi televíziók megjelenésének és a kábelpiac fejlődésének köszönhető.
„Szeretnénk minél közelebb hozni a vásárlók ízléséhez reklámjainkat, így másfél évvel ezelőtt – a piacon egyedülálló módon – elindítottuk saját műsorunkat, Top Shop TV néven” – meséli Hajdu Zsolt, a Studio Moderna 2000 Kft. média osztályvezetője. „A műsor házigazdái Nyul Zsuzsa (egy magyar zenecsatornán megismert műsorvezető) és Leó (egykori villalakó), valamint szakértők és elégedett vásárlók” – teszi hozzá az 1998 óta Magyarországon is jelenlevő cég munkatársa.
Vásárlókból pedig nincs hiány, legalábbis a másik nagy piaci szereplő, a WS Teleshop magyarországi leányvállalata, a Telemarketing International Kft. ügyvezetője, Mester Péter szerint. A cég nettó árbevétele 1,8 milliárd forint volt tavaly, és megrendeléseik száma meghaladta a százezret.
A Studio Modernánál nem szívesen nyilatkoztak a bevételekről és a hirdetési költségekről, annyi azonban kiderül a nyilvános 2004-es éves beszámolójukból, hogy reklámköltségük több mint 300 millió forint volt már két évvel ezelőtt is. „A termékköltségek mellett a reklámköltségek jelentik a legnagyobb kiadási tételt” – erősítette meg a WS Teleshop első embere is. Ám az árakról ő is csak annyit árult el: adásidőtől és csatornától függően pár ezer vagy több százezer forint is lehet egy műsorperc.
Duplázódó forgalom
A televíziós vásárlás Európában várhatóan a kétszeresére, értékben 8,8 milliárd euróra nőhet 2008-ig, javarészt a digitális televíziózásnak köszönhetően – áll a Screen Digest és a Goldmedia médiakutató cégek kutatásában. Jelenleg Nagy-Britanniában a legnépszerűbb e vásárlási módszer, a német és a francia nézők állnak a második, illetve a harmadik helyen. 2003-ban a "t-kereskedelem" forgalma 4,5 milliárd euró volt Európában, ennek java részét a 24 órás televíziós áruházak bonyolították. Összehasonlításképp: az Egyesült Államokban a két legnagyobb tévéshop-csatorna, a QVC és a HSN 6,9 milliárd dolláros forgalmat produkált 2004-ben.
Napi 10-13 órát van jelen a két cég a televíziós csatornákon. A két legnagyobb, országos kereskedelmi adó mellett kábeltelevíziók műsorán is találkozhatunk a legalább 15 perc hosszúságú filmekkel. A médiatörvény szabályozása szerint egy csatorna esetében az összes értékesített idő nem haladhatja meg a napi 120 percet. A filmekben általában részletesen bemutatják a terméket, több szereplővel, esetleg ismert arcokkal, szakemberekkel, felhasználókkal hitelesítik az elmondottakat. „A legfontosabb információkat 1-2 perces blokkban többször megismétlik, azért, hogy aki az utolsó 2-3 percben kapcsol csak adóra, az is megismerhesse a terméket” – magyarázza Mester Péter.
„Bármilyen meglepő, vannak olyan termékek, amiket elsősorban a reggeli órákban, és vannak, amelyeket főleg délután hirdetünk, mert akkor van rájuk kereslet” – meséli Hajdu Zsolt. „Reggel könnyebb eladni egy gyümölcscentrifugát, ebéd után diétával kapcsolatos termékeket, pénteken takarítógépet, vasárnap délelőtt késkészletet” – sorolja a példákat.
A televíziós vásárlásra való hajlam sokszor összemosódik a szappanoperák közönségeként számon tartott háziasszonyokkal, de Mester Péter némiképp árnyalja a képet: „Vásárlóink között ma már van nyugdíjas, kismama, orvos, könyvelő, bankfiókvezető és államhivatalnok is” – sorolja, és azt is elmondja, hogy az említett államhivatalnok nem szeretett volna rendelni, így televíziós kapcsolatain keresztül jelezte termékigényét. A Top Shop ráadásul árul kozmetikai csomagot tinédzsereknek és egészségügyi termékeket időseknek. A legtöbb cikket egyébként már a névadással igyekeznek megfelelően pozícionálni (gyakorta angol, de sokak által ismert szavakkal): dream, miracle, sweet, slim, fun, slim and lift, de a „konyhamester” kifejezés is előfordul.
Rendelje meg most! (Oldaltörés)
Ki az: kopasz, fülbevalós és mindent elad?
A WS Teleshopnak magyar reklámja nincs, de van egy külföldön is bejáratott „arca”, a kopaszodó Horst Fuchs. A hatvanas éveit taposó bemutató-embernek rajongói klubja is van néhány országban. Az eladás univerzális öregura a kilencvenes évek közepén vágott bele televíziós értékesítésbe, a konyhai eszközök mellett az autóápoláshoz szükséges ezt-azt is sikerrel népszerűsíti. Ma már a szakácskönyve is van.
Legtöbben visszaküldős sztorit tudnak mesélni, ha a televízióból rendelhető termékekről van szó. Ha nem is saját a történet, de a családban esett meg, az ismerősök között, vagy az ismerősök ismerősei mesélték, esetleg a boltban említette a sorban mögöttük álló.
„Sajnos, teljesen másképp nézett ki, és egészen mást, – ha pontos akarok lenni – sokkal kevesebbet tudott, mint amit, mondtak róla” – meséli egy egykori ügyfél. „Még aznap, amikor megkaptam a terméket, felhívtam őket, hogy szeretném visszaküldeni. Írásos indoklást kértek, és a postaköltségét is levonták a visszatérített összegből” – meséli tapasztalatait. „Természetesen ekkora forgalom és ügyfélszám mellett előfordulnak fogyasztóvédelmi ügyek, de jelentőségük elenyésző” – érvel Mester Péter. Azt nem említi, hogy a WS Teleshopra a Gazdasági Versenyhivatal kétmilliós bírságot rótt ki a fogyasztók megtévesztése miatt. Ekkor egy főzőedény esetében olyan fiktív árral hirdettek, amelyen sosem forgalmazták a terméket, illetve egy testformáló eszközről azt állították, „minden idők leghatékonyabb edzőkészüléke”, ez azonban nem volt bizonyítható. "A bírságot nem az általam vezetett Telemarketing International Kft-re (A WS Teleshop International magyarországi leányvállalatára) szabták ki" - szól a cégvezető magyarázata a köztudatban WS Teleshopként ismert cég korábbi elmarasztalásának firtatásakor.
„Érkeznek bejelentések, főként arról, hogy csak cserélni hajlandó a cég, pénzt nem akar visszaadni. Nem sok azonban az ilyen ügy, és nem vezetünk statisztikát arról, hogy melyik cégről érkezik panasz” – mondták a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél. Arra azonban felhívták a figyelmet – amivel tapasztalataik szerint nincsenek tisztában a vásárlók –, hogy a telefonos vásárlás speciális helyzet, így 8 napig a megrendelő minden magyarázat nélkül elállhat a vásárlástól, vagyis visszaküldött termékéért kérheti a pénzét. Ez egyébként szerepel a vásárlási feltételek között, de valószínűleg ezt kevesen bogarásszák át.
„Nálunk az extra garanciák mellett sem éri el a három százalékot a visszaküldött termékek aránya” – utal Hajdu Zsolt a „legalább 14 napos” pénzvisszafizetési garanciára, ami egyes termékek esetében 60 nap is lehet. „A közhiedelemmel ellentétben az így értékesített árucikkek minősége legalább annyira jó, mint a kereskedelemben kapható többi terméké” – hangsúlyozza a t-kereskedő.
A „csak” szócska igen gyakran elhangzik a reklámfilmekben, leginkább az ár megjelölése előtt, közben és utána. Felmerül a kérdés, hogy miért tudják – legalábbis a reklámok sugallta üzenet alapján – olcsóbban adni termékeiket. A WS International, a magyar WS Teleshop anyacége a termékek közvetlen gyártatásával igyekszik lefaragni az árakat. A Top Shop képviselője szerint a kereskedelemben kapható termékek már azért sem mérhetők össze a tévében értékesítettekkel, mert „igyekszünk olyan exkluzív termékeket árulni, amelyek számos termékelőnnyel, újítással rendelkeznek a többi hagyományos kereskedelemben kapható termékhez képest, vagy akár teljesen egyediek a piacon”– dicséri némileg elfogultan portékájukat Hajdu.
A cégek többsége ma már az interneten is jelen van, és a világhálóban, illetve más kommunikációs eszközökben nem konkurenciát, sokkal inkább további lehetőségeket látnak. „A jövőben a televíziót egyre szélesebb körben lehet majd elérni, digitális sugárzás, mobil 3G, így a televízió nézésével töltött idő minden bizonnyal növekedni fog, egyre több lehetőség nyílik majd arra, hogy a reklámokat eljuttassuk a nézőkhöz” – vázolja a jövőt Hajdu bizakodóan.
Mondatok a fogyasztásról
– Ki mondta, hogy nem lehetséges alakunkat egy pillanat alatt tökéletessé tenni? – Két edzésfolyamat egy gép segítségével! – Tíz különböző lehetőség és kombináció áll ehhez az Ön rendelkezésére. – Hogy lehet a leggyorsabban lefogyni? Sportolással? Nem! Tablettákkal vagy krémekkel? Szintén nem. – Segítségével könnyed mozdulatokkal megerősítheti és feszessé teheti csípőjét, combjait, fenekét, hasizmait, derekát, mellkasát, vállait és karjait. – Legnagyobb előnye, hogy nagyon sok időt takaríthat meg vele, hiszen szinte minden konyhai munkát elvégezhet vele, kevesebb, mint tíz másodperc alatt! – Az "örökké éles" funkció mindig tökéletesen egyenes vágásokat tesz lehetővé.
A televíziós reklámpiac mérete 2005-ben 60,4 milliárd forint volt, a rádiós reklámköltések pedig megközelítették a 8 milliárd forintot - közölte a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete.
A szélessávú internetes kapcsolaton át közvetített televízióadások (IPTV - internet protocol TV) rohamléptekben terjednek majd az elkövetkezendő négy évben. Ezt állítja friss kutatására alapozva a Screen Digest.
A digitális televíziózás jóval többet ígér a hagyományos értelemben vett televíziózásnál: segítségével egy komplex szolgáltatásokkal és különböző információs csatornákkal megspékelt hálózathoz csatlakozhat a jövő "nézője".
Míg hollywoodi filmekben minden laptop tetején szelíden világít az Apple kis almája, addig a hazai produkciókban a filmtámogatások ellentételezéseként még mindig gyakran bumfordi, „lebukós” reklámok jelennek meg a vásznon. Marketingeszköznek, vagy kultúratámogatásnak minősül, ha egy vállalat készpénz ellenében filmjelenetekben szerepelteti egy-egy termékét?
Ha egy cég marketing-stratégiája kísértetiesen hasonlít a versenytársaiéhoz - ugyanott hirdet, s hasonló üzenetet fogalmaz meg – nem kell csodálkozni azon, ha eredményei nem kiugróak. A siker titka, ha a reklám nem összetéveszthető, s kizárólag a célcsoportra fókuszál.
A finn, brit, spanyol, és francia mobiltelevíziós (DVB-H) próbaüzemek egyértelműen igazolták a szolgáltatás iránti fogyasztói igényt, és fontos tanulságokkal jártak a kereskedelmi mobiltévés szolgáltatások lehetséges üzleti modelljét illetően is.
Az Abertis Telecom, a Nokia, és a Vodafone España tavaly december 16-án indította mobiltelevíziós szolgáltatásának próbaüzemét. Az első eredményekről a minap számoltak be a cégek.
Az online médiakampányok hatékonysága sokat nőhetne, ha a médiaügynökségek jobban összehangolnák az offline marketingkampányaikat internetes megjelenésükkel – derül ki egy tanulmányból.