Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"54c06bc2-0fda-494b-a68c-d7b4d90f2870","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A sofőr a rendőrök elől menekült.","shortLead":"A sofőr a rendőrök elől menekült.","id":"20250329_Jogositvany-nelkul-vezetett-megolte-utasat-egy-no-Fejer-megyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54c06bc2-0fda-494b-a68c-d7b4d90f2870.jpg","index":0,"item":"ecc17405-613b-4dc8-a481-af8cef82ec1d","keywords":null,"link":"/itthon/20250329_Jogositvany-nelkul-vezetett-megolte-utasat-egy-no-Fejer-megyeben","timestamp":"2025. március. 29. 12:45","title":"Jogosítvány nélkül vezetett, megölte utasát egy nő Fejér megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"231eeafd-eca5-43b8-b1fa-767ce217eeb5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Hogyan pótolható az USA szerepe a NATO-ban? Ausztriában lebukott bolgár ügynökök és Putyin nyerő stratégiája. Nemzetközi lapszemle: válogatásunk a világlapok írásaiból. ","shortLead":"Hogyan pótolható az USA szerepe a NATO-ban? Ausztriában lebukott bolgár ügynökök és Putyin nyerő stratégiája...","id":"20250330_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/231eeafd-eca5-43b8-b1fa-767ce217eeb5.jpg","index":0,"item":"22ad4455-2cf5-406f-99de-aaf31c90a2cd","keywords":null,"link":"/360/20250330_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 30. 10:00","title":"„Ez már fasizmus” – Miért vándorol ki Kanadába három amerikai professzor?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5672d533-1182-4365-b1d7-8ea80074b9db","c_author":"Lepres L. Krisztina","category":"360","description":"A mesterséges intelligencia teljesen átalakítja az egészségügyi rendszereket, ehhez azonban az orvosoknak is változtatniuk kell az eddigi megszokásaikon – mondta lapunknak Parminder Bhatia, a GE HealthCare AI vezérigazgatója, aki globális szinten felelős a cég mesterséges intelligencia alapú megoldásainak stratégiai megvalósításáért.","shortLead":"A mesterséges intelligencia teljesen átalakítja az egészségügyi rendszereket, ehhez azonban az orvosoknak is...","id":"20250330_ge-ai-healthcare-mesterseges-intelligencia-orvos-beteg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5672d533-1182-4365-b1d7-8ea80074b9db.jpg","index":0,"item":"6321b089-4bc9-4fa1-94b9-f6b9dae5e6df","keywords":null,"link":"/360/20250330_ge-ai-healthcare-mesterseges-intelligencia-orvos-beteg","timestamp":"2025. március. 30. 16:30","title":"Az algoritmus varázsa: kevesebb téves diagnózis, gyorsabban gyógyuló betegek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e1c50d9-eff1-42f8-a916-bb1d4c35998b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Csúnyán elfajult egy közlekedési vita Cegléden.","shortLead":"Csúnyán elfajult egy közlekedési vita Cegléden.","id":"20250329_A-rossz-minosegu-jarda-helyett-az-utat-valasztotta-papriaspray-vel-fujtak-le","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e1c50d9-eff1-42f8-a916-bb1d4c35998b.jpg","index":0,"item":"5713a92c-f017-478d-82bd-9e38b7dc8ede","keywords":null,"link":"/itthon/20250329_A-rossz-minosegu-jarda-helyett-az-utat-valasztotta-papriaspray-vel-fujtak-le","timestamp":"2025. március. 29. 17:28","title":"A rossz minőségű járda helyett az utat választotta, paprikaspray-vel fújták le a kisgyerekes apát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af0083cb-1cd7-42c9-b660-187f3354131e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jön a veszteségmentes zenehallgatás az AirPods Max fejhallgatóra. Igaz, akad azért néhány megkötés.","shortLead":"Jön a veszteségmentes zenehallgatás az AirPods Max fejhallgatóra. Igaz, akad azért néhány megkötés.","id":"20250330_apple-airpods-max-frissites-vesztesegmentes-zenehallgatas-usb-c-ios-184","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af0083cb-1cd7-42c9-b660-187f3354131e.jpg","index":0,"item":"2106b6ce-1efb-4d88-a114-eb328774019f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250330_apple-airpods-max-frissites-vesztesegmentes-zenehallgatas-usb-c-ios-184","timestamp":"2025. március. 30. 14:03","title":"Ilyen is ritkán van: ingyen kap jelentős frissítést az Apple méregdrága fejhallgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ezúttal senki sem lett milliomos.","shortLead":"Ezúttal senki sem lett milliomos.","id":"20250330_hatos-lotto-sorsolas-nyeroszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40.jpg","index":0,"item":"2d1d461a-bd6f-4db0-9376-2849d94e66e4","keywords":null,"link":"/itthon/20250330_hatos-lotto-sorsolas-nyeroszamok","timestamp":"2025. március. 30. 17:07","title":"Kihúzták a hatos lottó nyerőszámait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0744f083-ce71-4e13-b3bc-ae91cc91d045","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A halálos áldozatok száma már 1600 felett jár.","shortLead":"A halálos áldozatok száma már 1600 felett jár.","id":"20250329_Elve-kerult-elo-egy-ketgyermekes-anya-a-romok-alol-Mianmarban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0744f083-ce71-4e13-b3bc-ae91cc91d045.jpg","index":0,"item":"725107a1-0688-4003-840f-304216b08526","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250329_Elve-kerult-elo-egy-ketgyermekes-anya-a-romok-alol-Mianmarban","timestamp":"2025. március. 29. 16:46","title":"Harminc óra után élve került elő egy kétgyermekes anya a romok alól Mianmarban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8a50702-1aa7-46d7-b47f-d1e89199d8db","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Ő a legszebb, mert ő egy édesanya”.","shortLead":"„Ő a legszebb, mert ő egy édesanya”.","id":"20250329_Orban-Viktor-zebra-allatkert-Romy-Gaspar-Gyozo-Gyozike","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8a50702-1aa7-46d7-b47f-d1e89199d8db.jpg","index":0,"item":"48574988-549b-47a9-b5f4-ccd0e3d8d862","keywords":null,"link":"/elet/20250329_Orban-Viktor-zebra-allatkert-Romy-Gaspar-Gyozo-Gyozike","timestamp":"2025. március. 29. 14:09","title":"Győzike döntött, megvan Orbán Viktor zebrája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szerette volna már élvezni a padló takarítását? Vagy két perc alatt centimétereket karcsúsodni? Esetleg megfordult a fejében, jó lenne egy eszköz, amely egyszerre masszíroz és roncsolja a narancsbőrt – miközben mini tapadókorongokkal a testén pihen? Egy törhetetlen, de könnyen cserélhető napszemüveg lencsét sem utasítana vissza? A magyarok enni és fogyni szeretnek, miközben a tévéshop világszerte egyre jobb üzlet.
Univerzális, gyors, egyszerű, egyedülálló, „ideális kezdőknek és haladóknak”, forradalmian új – a televíziós termékértékesítés termékeny hívószavai ezek. A magyarországi üzletág két legnagyobb szereplője szerint nálunk pontosan olyan sikeres a kereskedésnek e formája, mint más országokban. Persze vannak nemzeti favoritok, de alapvetően ugyanazokkal a termékekkel dolgoznak világszerte. A magyarok különösen kedvelik a konyhai eszközöket, és nagy népszerűségnek örvendenek a fogyás ígéretével kecsegtető termékek is.
Születési hely: USA
A televíziós termékértékesítés őshazája az Egyesült Államok, pontosabban Florida, ahol a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején kezdték így népszerűsíteni az eladásra szánt árut. Magyarországon a kilencvenes évek közepén jelent meg, felvirágzása pedig a kereskedelmi televíziók megjelenésének és a kábelpiac fejlődésének köszönhető.
„Szeretnénk minél közelebb hozni a vásárlók ízléséhez reklámjainkat, így másfél évvel ezelőtt – a piacon egyedülálló módon – elindítottuk saját műsorunkat, Top Shop TV néven” – meséli Hajdu Zsolt, a Studio Moderna 2000 Kft. média osztályvezetője. „A műsor házigazdái Nyul Zsuzsa (egy magyar zenecsatornán megismert műsorvezető) és Leó (egykori villalakó), valamint szakértők és elégedett vásárlók” – teszi hozzá az 1998 óta Magyarországon is jelenlevő cég munkatársa.
Vásárlókból pedig nincs hiány, legalábbis a másik nagy piaci szereplő, a WS Teleshop magyarországi leányvállalata, a Telemarketing International Kft. ügyvezetője, Mester Péter szerint. A cég nettó árbevétele 1,8 milliárd forint volt tavaly, és megrendeléseik száma meghaladta a százezret.
A Studio Modernánál nem szívesen nyilatkoztak a bevételekről és a hirdetési költségekről, annyi azonban kiderül a nyilvános 2004-es éves beszámolójukból, hogy reklámköltségük több mint 300 millió forint volt már két évvel ezelőtt is. „A termékköltségek mellett a reklámköltségek jelentik a legnagyobb kiadási tételt” – erősítette meg a WS Teleshop első embere is. Ám az árakról ő is csak annyit árult el: adásidőtől és csatornától függően pár ezer vagy több százezer forint is lehet egy műsorperc.
Duplázódó forgalom
A televíziós vásárlás Európában várhatóan a kétszeresére, értékben 8,8 milliárd euróra nőhet 2008-ig, javarészt a digitális televíziózásnak köszönhetően – áll a Screen Digest és a Goldmedia médiakutató cégek kutatásában. Jelenleg Nagy-Britanniában a legnépszerűbb e vásárlási módszer, a német és a francia nézők állnak a második, illetve a harmadik helyen. 2003-ban a "t-kereskedelem" forgalma 4,5 milliárd euró volt Európában, ennek java részét a 24 órás televíziós áruházak bonyolították. Összehasonlításképp: az Egyesült Államokban a két legnagyobb tévéshop-csatorna, a QVC és a HSN 6,9 milliárd dolláros forgalmat produkált 2004-ben.
Napi 10-13 órát van jelen a két cég a televíziós csatornákon. A két legnagyobb, országos kereskedelmi adó mellett kábeltelevíziók műsorán is találkozhatunk a legalább 15 perc hosszúságú filmekkel. A médiatörvény szabályozása szerint egy csatorna esetében az összes értékesített idő nem haladhatja meg a napi 120 percet. A filmekben általában részletesen bemutatják a terméket, több szereplővel, esetleg ismert arcokkal, szakemberekkel, felhasználókkal hitelesítik az elmondottakat. „A legfontosabb információkat 1-2 perces blokkban többször megismétlik, azért, hogy aki az utolsó 2-3 percben kapcsol csak adóra, az is megismerhesse a terméket” – magyarázza Mester Péter.
„Bármilyen meglepő, vannak olyan termékek, amiket elsősorban a reggeli órákban, és vannak, amelyeket főleg délután hirdetünk, mert akkor van rájuk kereslet” – meséli Hajdu Zsolt. „Reggel könnyebb eladni egy gyümölcscentrifugát, ebéd után diétával kapcsolatos termékeket, pénteken takarítógépet, vasárnap délelőtt késkészletet” – sorolja a példákat.
A televíziós vásárlásra való hajlam sokszor összemosódik a szappanoperák közönségeként számon tartott háziasszonyokkal, de Mester Péter némiképp árnyalja a képet: „Vásárlóink között ma már van nyugdíjas, kismama, orvos, könyvelő, bankfiókvezető és államhivatalnok is” – sorolja, és azt is elmondja, hogy az említett államhivatalnok nem szeretett volna rendelni, így televíziós kapcsolatain keresztül jelezte termékigényét. A Top Shop ráadásul árul kozmetikai csomagot tinédzsereknek és egészségügyi termékeket időseknek. A legtöbb cikket egyébként már a névadással igyekeznek megfelelően pozícionálni (gyakorta angol, de sokak által ismert szavakkal): dream, miracle, sweet, slim, fun, slim and lift, de a „konyhamester” kifejezés is előfordul.
Rendelje meg most! (Oldaltörés)
Ki az: kopasz, fülbevalós és mindent elad?
A WS Teleshopnak magyar reklámja nincs, de van egy külföldön is bejáratott „arca”, a kopaszodó Horst Fuchs. A hatvanas éveit taposó bemutató-embernek rajongói klubja is van néhány országban. Az eladás univerzális öregura a kilencvenes évek közepén vágott bele televíziós értékesítésbe, a konyhai eszközök mellett az autóápoláshoz szükséges ezt-azt is sikerrel népszerűsíti. Ma már a szakácskönyve is van.
Legtöbben visszaküldős sztorit tudnak mesélni, ha a televízióból rendelhető termékekről van szó. Ha nem is saját a történet, de a családban esett meg, az ismerősök között, vagy az ismerősök ismerősei mesélték, esetleg a boltban említette a sorban mögöttük álló.
„Sajnos, teljesen másképp nézett ki, és egészen mást, – ha pontos akarok lenni – sokkal kevesebbet tudott, mint amit, mondtak róla” – meséli egy egykori ügyfél. „Még aznap, amikor megkaptam a terméket, felhívtam őket, hogy szeretném visszaküldeni. Írásos indoklást kértek, és a postaköltségét is levonták a visszatérített összegből” – meséli tapasztalatait. „Természetesen ekkora forgalom és ügyfélszám mellett előfordulnak fogyasztóvédelmi ügyek, de jelentőségük elenyésző” – érvel Mester Péter. Azt nem említi, hogy a WS Teleshopra a Gazdasági Versenyhivatal kétmilliós bírságot rótt ki a fogyasztók megtévesztése miatt. Ekkor egy főzőedény esetében olyan fiktív árral hirdettek, amelyen sosem forgalmazták a terméket, illetve egy testformáló eszközről azt állították, „minden idők leghatékonyabb edzőkészüléke”, ez azonban nem volt bizonyítható. "A bírságot nem az általam vezetett Telemarketing International Kft-re (A WS Teleshop International magyarországi leányvállalatára) szabták ki" - szól a cégvezető magyarázata a köztudatban WS Teleshopként ismert cég korábbi elmarasztalásának firtatásakor.
„Érkeznek bejelentések, főként arról, hogy csak cserélni hajlandó a cég, pénzt nem akar visszaadni. Nem sok azonban az ilyen ügy, és nem vezetünk statisztikát arról, hogy melyik cégről érkezik panasz” – mondták a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél. Arra azonban felhívták a figyelmet – amivel tapasztalataik szerint nincsenek tisztában a vásárlók –, hogy a telefonos vásárlás speciális helyzet, így 8 napig a megrendelő minden magyarázat nélkül elállhat a vásárlástól, vagyis visszaküldött termékéért kérheti a pénzét. Ez egyébként szerepel a vásárlási feltételek között, de valószínűleg ezt kevesen bogarásszák át.
„Nálunk az extra garanciák mellett sem éri el a három százalékot a visszaküldött termékek aránya” – utal Hajdu Zsolt a „legalább 14 napos” pénzvisszafizetési garanciára, ami egyes termékek esetében 60 nap is lehet. „A közhiedelemmel ellentétben az így értékesített árucikkek minősége legalább annyira jó, mint a kereskedelemben kapható többi terméké” – hangsúlyozza a t-kereskedő.
A „csak” szócska igen gyakran elhangzik a reklámfilmekben, leginkább az ár megjelölése előtt, közben és utána. Felmerül a kérdés, hogy miért tudják – legalábbis a reklámok sugallta üzenet alapján – olcsóbban adni termékeiket. A WS International, a magyar WS Teleshop anyacége a termékek közvetlen gyártatásával igyekszik lefaragni az árakat. A Top Shop képviselője szerint a kereskedelemben kapható termékek már azért sem mérhetők össze a tévében értékesítettekkel, mert „igyekszünk olyan exkluzív termékeket árulni, amelyek számos termékelőnnyel, újítással rendelkeznek a többi hagyományos kereskedelemben kapható termékhez képest, vagy akár teljesen egyediek a piacon”– dicséri némileg elfogultan portékájukat Hajdu.
A cégek többsége ma már az interneten is jelen van, és a világhálóban, illetve más kommunikációs eszközökben nem konkurenciát, sokkal inkább további lehetőségeket látnak. „A jövőben a televíziót egyre szélesebb körben lehet majd elérni, digitális sugárzás, mobil 3G, így a televízió nézésével töltött idő minden bizonnyal növekedni fog, egyre több lehetőség nyílik majd arra, hogy a reklámokat eljuttassuk a nézőkhöz” – vázolja a jövőt Hajdu bizakodóan.
Mondatok a fogyasztásról
– Ki mondta, hogy nem lehetséges alakunkat egy pillanat alatt tökéletessé tenni? – Két edzésfolyamat egy gép segítségével! – Tíz különböző lehetőség és kombináció áll ehhez az Ön rendelkezésére. – Hogy lehet a leggyorsabban lefogyni? Sportolással? Nem! Tablettákkal vagy krémekkel? Szintén nem. – Segítségével könnyed mozdulatokkal megerősítheti és feszessé teheti csípőjét, combjait, fenekét, hasizmait, derekát, mellkasát, vállait és karjait. – Legnagyobb előnye, hogy nagyon sok időt takaríthat meg vele, hiszen szinte minden konyhai munkát elvégezhet vele, kevesebb, mint tíz másodperc alatt! – Az "örökké éles" funkció mindig tökéletesen egyenes vágásokat tesz lehetővé.
A televíziós reklámpiac mérete 2005-ben 60,4 milliárd forint volt, a rádiós reklámköltések pedig megközelítették a 8 milliárd forintot - közölte a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete.
A szélessávú internetes kapcsolaton át közvetített televízióadások (IPTV - internet protocol TV) rohamléptekben terjednek majd az elkövetkezendő négy évben. Ezt állítja friss kutatására alapozva a Screen Digest.
A digitális televíziózás jóval többet ígér a hagyományos értelemben vett televíziózásnál: segítségével egy komplex szolgáltatásokkal és különböző információs csatornákkal megspékelt hálózathoz csatlakozhat a jövő "nézője".
Míg hollywoodi filmekben minden laptop tetején szelíden világít az Apple kis almája, addig a hazai produkciókban a filmtámogatások ellentételezéseként még mindig gyakran bumfordi, „lebukós” reklámok jelennek meg a vásznon. Marketingeszköznek, vagy kultúratámogatásnak minősül, ha egy vállalat készpénz ellenében filmjelenetekben szerepelteti egy-egy termékét?
Ha egy cég marketing-stratégiája kísértetiesen hasonlít a versenytársaiéhoz - ugyanott hirdet, s hasonló üzenetet fogalmaz meg – nem kell csodálkozni azon, ha eredményei nem kiugróak. A siker titka, ha a reklám nem összetéveszthető, s kizárólag a célcsoportra fókuszál.
A finn, brit, spanyol, és francia mobiltelevíziós (DVB-H) próbaüzemek egyértelműen igazolták a szolgáltatás iránti fogyasztói igényt, és fontos tanulságokkal jártak a kereskedelmi mobiltévés szolgáltatások lehetséges üzleti modelljét illetően is.
Az Abertis Telecom, a Nokia, és a Vodafone España tavaly december 16-án indította mobiltelevíziós szolgáltatásának próbaüzemét. Az első eredményekről a minap számoltak be a cégek.
Az online médiakampányok hatékonysága sokat nőhetne, ha a médiaügynökségek jobban összehangolnák az offline marketingkampányaikat internetes megjelenésükkel – derül ki egy tanulmányból.