szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A megváltozott olvasói magatartás miatt az amerikai nyomtatott sajtó válságba került - állítja a The Wall Street Journal kiadója, Gordon Crovitz, aki kijelentete, a lap a jövőben az úgynevezett felvilágosító, magyarázó újságírás útját kívánja járni.

A megváltozott olvasói magatartás miatt az amerikai nyomtatott sajtó válságba került, s ez számos kérdést vet fel - jelentette ki az Egyesült Államok legtekintélyesebb gazdasági, illetve üzleti napilapjának, a The Wall Street Journalnak a kiadója, aki mindennek ellenére magát az "egyetlen derűlátónak" nevezte.

Gordon Crovitz minderről a németországi "testvérlapnak", a Handelsblattnak nyilatkozott, hangoztatva, hogy a gazdasági napilapok jövőjét némelyest kedvezőbben látja. A nagyobb országos, illetve regionális újságok kilátásait ugyanakkor jóval borúlátóbban ítélte meg.

A gazdasági lapokkal kapcsolatban viszonylagos derűlátását azzal indokolta, hogy egy Wall Street Journalnek vagy egy Handelsblattnak könnyebb azokra a kifejezetten gazdasági, illetve technológiai információkra összpontosítani, amelyek az előfizetők érdeklődésének középpontjában állnak. Ezzel szemben a többi nagyobb újság nem téma szerint, hanem "földrajzilag" definiálja magát, s általánosabb híreket közöl. S ezekhez az általános hírekhez ma jóval könnyebb hozzájutni az új médiumok segítségével.

Crovitz ugyanakkor hangoztatta, hogy állandó lépést kell tartani az olvasók kívánságaival, s alkalmazkodni kell a legújabb technológiákhoz. A nyomtatott sajtó vezetőinek általánosságban azt rótta fel, hogy az elmúlt időszakban nem fordítottak kellő figyelmet a bekövetkezett piaci változásokra, s meglehetősen késve, illetve nem kielégítő módon reagáltak az olvasók elvárásaira.

Hibaként említette azt is, hogy a nagyobb újságok az elbocsátások keretében olykor legnevesebb újságíróiktól is megváltak, ami még inkább felgyorsította korábbi olvasóik elfordulását a laptól, illetve az internet előnyben részesítését.

A The Wall Street Journal szavai szerint a jövőben az úgynevezett felvilágosító, magyarázó újságírás útját kívánja járni. Ez azt jelenti, hogy az olvasók számára nemcsak az információt közlik, hanem azt is meg kívánják világítani, hogy az adott információ milyen következményekkel járhat számukra. A lap hasábjain a következő időszakban a "klasszikus hírek" mintegy húsz százalékot tesznek majd ki, míg a fennmaradó nyolcvan százalék a közölt hírek jelentőségéről, illetve hátteréről szól majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Média

A NY Times egyesíti nyomtatott és online szerkesztőségét

Bill Keller főszerkesztő a teljes állománynak írt levelében jelentette be, hogy egyetlen szervezetbe integrálják az eddig pénzügyileg, szervezetileg, földrajzilag, de főleg kulturálisan elkülönítetten működő szerkesztőségeket - írja az E-média.

MTI Média

Magához tér a német nyomtatott sajtó

A német lapkiadók szövetsége szerint a 2004-es év a lapok, több mint másfélezer, együttes üzleti forgalmában 1 százalékos növekedést hozott. Ez az első fejlődés 2000 óta.

hvg.hu Média

Ismét zuhantak a nyomtatott napilapok eladásai

Az amerikai napilapok forgalma a márciust megelőző fél évben – hétfőn kiadott terjesztési adatok szerint - 2,6 százalékkal csökkent, a hírlapágazat tehát továbbra is kínlódik az egyéb médiumokkal, köztük az internettel folytatott versenyben – jelentette az AP hírügynökség.