Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
A magyarországi, 1791 eurós egy háztartásra jutó fogyasztási hitelállomány a legmagasabb az EU-hoz újonnan csatlakozott országok között, de messze elmarad az európai listát vezető 10,6 ezer eurós brit és 6 ezer eurós német átlagos hitelállománytól.
2006-ban 43 százalékkal, 1706,1 milliárd forintra nőttek a magyarországi lakossági hitelek, ezen belül azonban a devizahitelek növekedése volt a legjelentősebb, míg a forintkihelyezések összege a 2005-ös 655,3 milliárd forintról mindössze 722,7 milliárd forintra emelkedett - mondta Lendvai János, a Magyar Cetelem Bank Rt. elnök-vezérigazgatója.
Az áruhitelezéssel és személyi kölcsönök nyújtásával foglalkozó Magyar Cetelem Bank Rt. európai piacfigyelő tanulmánya, a Cetelem Körkép készítése során 12 országban összesen több, mint 10 ezer embert kérdeztek meg, egyebek mellett költési szokásaikról.
A tanulmány megállapításai szerint azonos jövedelmi viszonyokat feltételezve a kelet-európai régióban Magyarország áll a második helyen a háztartási gépekre háztartásonként költött átlagos 241 euróval, ami kiemelkedően magas a régióban. Az informatikai eszközökre fordított kiadásokban Magyarországon jelentős, 12 százalékos visszaesés tapasztalható 2006-ban az előző évhez képest, volumenében azonban így is túlszárnyalta a szlovák és a cseh piacot. A háztartások évi átlagos költése informatikai cikkekre 33 ezer forint volt 2006-ban Magyarországon.
Barkácsárukra több éve minden európai országban egyre többet költenek a háztartások, 2006-ban az előző évhez képest 2,5 százalékos a várható átlagos növekedést. Közép-Európa országai behozták lemaradásukat, különösen Magyarország, ahol a piac forgalma 20 százalékkal nőtt 2006-ban. A szórakoztató elektronikai berendezések magyarországi piaca mindössze 3 százalékos növekedést mutatott 2006-ban az előző évhez képest, de az egy háztartásra jutó 22 750 forint ilyen termékekre fordított kiadás tekintetében megelőzi Csehországot, Lengyelországot, Szlovákiát és Oroszországot.
Magyarországon a sportáruk kereskedelme évek óta stagnál, a 2007-re vonatkozó vásárlási szándékok azonban csökkenést jósolnak. A Cetelem felmérése szerint a régióban így is Magyarországon költötték a legtöbbet, háztartásonként átlagosan 79 eurót sportcikkekre. Ez az összeg Csehországban 52, Lengyelországban 52, Szlovákiában 24 euró volt, míg az e téren piacvezető Franciaországban 360 euró.
A felmérés szerint az autópiacon Magyarországon 2003 óta folyamatos visszaesés tapasztalható. 2006 első felében ugyan eredményesen indult a piac, de a szeptember-októberi események után összeomlott, így a forgalomba helyezett új gépkocsik száma 190 ezerre tehető, ami 10 százalékkal kevesebb az előző évinél.
A felmérés általános tapasztalata, hogy az őszi események után a magyar fogyasztók pesszimisták lettek, a fogyasztási kedv visszaesett.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
A független kutatók a Tisza egyre tetemesebb előnyét mérik a Fidesszel szemben, a szakma kormánypárti része élesen bírálja őket ezért. Magyarék azonban hiába vezetnek egyelőre, sok idő van még a válaasztásokig.
A kormány megoldása: bírsággal sarkallná élénkebb munkára a bírókat...
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.
„Megtiszteltetés, hogy én lehetek az első, akit feljelentettek” – írja.
"Az emberek jókedvűen a hatalom értésére adták, hogy ők szabadok akarnak lenni".