szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BauMax Magyarország 2006-ban 35 milliárd forint forgalmat ért el, ami 7,7 százalékkal magasabb az előző évinél – közölte Harald Mörtenhummer, a BauMax Magyarország Zrt. igazgatója.

A gazdasági növekedés szerény magyarországi üteme ellenére 2010-ig 50 százalékos eladótér bővülést terveznek, a következő három évben a cég hálózatát 20 áruházra bővítik, a jelenlegi 14-ről. Új áruházakat terveznek Budapesten, Pécsett, Miskolcon és Szombathelyen, a vállalatcsoport elnöke a beruházás értékét áruházanként átlagosan 8,5 millió euróra becsülte.

Az osztrák barkácslánc Magyarországon 1992 óta működik, részesedése a magyarországi barkácspiacon 23 százalék, 85000 négyzetméter teljes eladótérrel. A magyarországi forgalom adja – az Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában és Horvátországban működő – csoport összes forgalmának 11 százalékát.

Martin Essl, a BauMax vállalatcsoport elnök-vezérigazgatója és tulajdonosa a sajtótájékoztatón elmondta, a cégcsoport a jövő évben a bulgáriai piacon kívánja megkezdeni tevékenységét, 2009-re tervezik a törökországi piacra lépést, ezen kívül jelenleg már tanulmányok készülnek új piaci lehetőségekről, Ukrajnáról és a volt Jugoszláv tagállamokról. Mindemellett a cég az eddigi országokban intenzív áruházépítésbe kezd, így 2010-re terveink szerint 169 BauMax-áruház fog működni legalább 8 országban.

A BauMax családi vállalkozás, amely üzleti tevékenységét Ausztriában kezdte több mint 30 évvel ezelőtt. Ma a vállalat 7 országban összesen 124 áruházat üzemeltet, ezzel Közép-Kelet-Európában piacvezető. A cégcsoport összesen 7100 dolgozót foglalkoztat. A BauMax 2006-ban az előző évihez képest Ausztriában 4,5 százalékkal, a szomszédos közép- és dél-európai országokban pedig 12,7 százalékkal növelte forgalmát. A vállalat csoportszinten 6 százalékos növekedést ért el, összes forgalma 291,7 milliárd forint volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Élelmiszervásárlás: nagy áruház, nagy elvárás

Élelmiszer-beszerzéseik során a magyar vásárlók a legnagyobb jelentőséget az egyes üzletek által kínált áru minőségének, árának és a választéknak tulajdonítják. Idén kiemelkedő mértékben nőtt a készpénzkímélő – így bankkártyás – fizetési lehetőség fontossága – állapítja meg a GfK Hungária Shopping Monitor tanulmánya.

MTI Gazdaság

Fukarkodnak a jótálással az áruházak

A forgalmazók nem minden esetben ruházzák át a fogyasztókra a gyártók által vállalt, a jogszabálynál kedvezőbb jótállás feltételeket - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).