szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ötmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Vodafone-t a fogyasztók megtévesztése miatt - közölte a hivatal szerdán.

A közlemény szerint a távközlési vállalkozás 2006 májusában "a legversenyképesebb kártyás tarifa" szlogennel népszerűsítette Vitamax Joker Plusz tarifacsomagját, ám kiderült, hogy a Vodafone díjai 5 időszak-hívásirány kombinációban megegyeznek a Pannon Praktikuméval, két időszak-hívásirány kombinációban a Domino díjcsomaggal, hat időszak-hívásirány kombinációban pedig a Domino aktív díjcsomagéval, tehát a felsőfokú, piacelsőségi állításnak minősülő jelző használata nem volt megalapozott.

A közlemény szerint gyakran tévesztik meg fogyasztóikat a mobilszolgáltatók, s ezért a GVH 2004. és 2007. között összesen 380 millió forint bírságot szabott ki a mobiltelefon szolgáltatást nyújtó vállalkozásokra. A mobilszolgáltatók kommunikációs aktivitását a GVH szerint jelzi, hogy a három cég évről-évre szerepel a 10 legnagyobb kommunikációs költségű vállalkozás toplistáján. Ugyancsak a mobilcégek kommunikációs aktivitásával függ össze, hogy a piacon az elmúlt években rendkívül sok versenyfelügyeleti eljárás indult. A GVH 2004. január 1-je óta eddig összesen 18 eljárást indított a mobilpiaci szereplők ellen.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Első a Vodafone az egy előfizetőre jutó bevétel alapján

A Vodafone Magyarország a mobiltávközlési piacon első az egy előfizetőre jutó átlagos havi bevétel (ARPU) alapján - jelentette ki Vitai Attila, a társaság leköszönő vezérigazgatója. A társaság 2005-ös adatai szerint az egy előfizetőre eső havi átlagos bevétel valamivel meghaladta az 5 ezer forintot.

HavariaPress Itthon

Titkos megfigyelés mobillal - pert vesztett a magyar Vodafone

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete szerint a Vodafone Magyarország megsértette több dolgozójának személyiségi jogait azzal, hogy beleegyezésük nélkül rögzítette az általuk használt mobiltelefonok bemérésével kapott helymeghatározási adatokat - írja a Napi Online.

hvg.hu Gazdaság

Megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone

A GVH szerint a Vodafone a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a külföldről kezdeményezett telefonhívások reklámozásánál. A céget kétmillió forintnyi bírság megfizetésére kötelezték.