Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kínában egységesítik a társasági nyereségadót a hazai és a külföldi tulajdonú vállalatok számára, és adókedvezményekben részesítik a fejlett technológiai beruházásokat, a környezetvédelmet és az energiatakarékosságot.
Sanghaj belvárosa. Dől a pénz © hvg.hu |
Elemzők szerint a módosítás nem fogja elriasztani az utóbbi öt évben már hetente több mint egymilliárd dolláros ütemben érkező külföldi működőtőkét, mert a 25 százalék is alacsonyabb a világátlagnál és főleg a környező tizennyolc ország 26,7 százalékos átlagánál.
A kínai pénzügyminisztérium becslése szerint a módosítás az első évben 134 milliárd jüanos (17,3 milliárd dollár) versenyhátrány megtakarításával segíti a hazai cégeket, miközben a külföldi vállalatoktól 41 milliárd jüannal több adó várható jövőre. A külföldi tulajdonú cégeknek öt év alatt fokozatosan kell átállniuk az új adókulcsra.
Egységesítik az adókedvezményeket is: a fejlett technológiai cégek például 15 százalékos nyereségadót fizetnek a jövő évtől, akár hazaiak, akár külföldiek.
Megszüntetik egyszersmind a külföldi tulajdonú, de exportra termelő vállalatok 50 százalékos adókedvezményét. Ezt a kedvezményt az amerikai kormány februárban följelentette a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO).
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.