szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Puma vezetése korrektnek minősítette a francia luxuscég, a Pinault-Printemps-Redoute (PPR) felvásárlási ajánlatát, és azt javasolja a részvényeseknek, hogy fogadják el azt. A vállalat közleménye szerint a PPR ajánlata jól szolgálja a Puma hosszú távú stratégiai céljait.


A PPR csoport május közepén tett ajánlatot a Puma egészének a megvásárlására. A francia vállalat áprilisban 1,4 milliárd euróért megszerezte a német cég 27,14 százalékát részvényenként 330 euróért a Mayfair Beteiligungsfondsgesellschafttól, majd ugyanezen az áron ajánlatot tett a többi részvényre is. A mostani ajánlat a Pumát 5,3 milliárd euróra értékeli.

A PPR tavaly 31,5 százalékkal 698 millió euróra növelte az adózott eredményét a 2005-ös 531 millióról. Az üzemi eredménye 19,9 százalékkal 1,275 milliárd euróra gyarapodott 1,063 milliárdról, a forgalma 5,9 százalékkal nőtt, 17,931 milliárd euróra 16,938 milliárdról.

A Puma tavaly 263,2 millió eurós adózott eredményt ért el, 7,9 százalékkal kevesebbet a 2005-ös 285,8 milliónál. Az üzemi eredménye szintén 7,9 százalékkal csökkent, 366,2 millió euróra 397,7 millióról. A forgalma 15,4 százalékkal 2,755 milliárd euróra emelkedett 2,387 milliárdról, elmaradva a 2005-ös, 18,4 százalékos növekedéstől. A forgalom növekedése évek óta lassul, miután 2002-ben még 36,4 százalékkal haladta meg a 2001-est.

A profit csökkenését az új termékekhez szükséges beruházásokkal, a terjeszkedéssel, a reklámkampányokkal és a gyenge hazai piaccal magyarázták. Pedig a futball-világbajnokságtól sokat remélt, sőt, végül győzött is a Puma az Adidas felett: a Puma szponzorálta a győztes olasz válogatottat, az Adidasnak csak a második helyezett francia csapat jutott.

Idén fordulat látszik: az első negyedévről a Puma 96,6 millió eurós adózott eredményt jelentett, 3,7 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 93,1 milliónál.  Az üzemi eredménye 2 százalékkal 134,8 millió euróra gyarapodott 132,2 millióhoz képest. A nettó bevétel szintén 2 százalékkal lett több: 655,8 millió euró, egy évvel korábban 642,8 millió. Mindazonáltal az éves előrejelzést kissé szerényebbre szabták az első negyedév eltelte után.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Foci-Eb

A Puma legyőzte az Adidast

A német Puma sportfelszereléseket gyártó vállalat, amely a labdarúgó világbajnokság győztes csapatát szponzorálta, első ízben arathat győzelmet az Adidas felett, amely a vesztes francia csapat szponzora volt. Az olasz csapat mezének másolatai révén a Puma felfutó forgalom elő nézhet.