szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírsággal sújtotta a Pannon GSM Távközlési Zrt.-t, mivel a cég 2006. évi kommunikációs kampányaiban többször is megtévesztette a fogyasztókat - közölte a hivatal.

A GVH közleménye szerint a mobilszolgáltató többször nem, vagy nem megfelelő módon adott tájékoztatást arról, hogy a reklámokban szereplő árak feltétele a hűségnyilatkozat aláírása. A fogyasztók megtévesztésének minősült az is, hogy a Pannon GSM a részletre vásárolható készülékeknél nem közölte, hogy a hirdetett ár csak kezdőrészlet, így a vevőnek azon felül további kifizetéseket is vállalnia kell.

A GVH szerint a hűségnyilatkozat azért számít lényeges tulajdonságnak, mert alkalmas a fogyasztó "fogva tartására", ezáltal jelentős piaci hatása van. Mindazonáltal a versenyhatóság nem valamennyi reklámeszköz, hanem csak a kampányban alkalmazott egyes reklámokkal szemben emelt kifogást. A marketingkommunikációs eszközök között ugyanis különbség van abban a tekintetben, hogy azok milyen típusú és terjedelmű információk közlésére alkalmasak.

A GVH szerint a televíziós reklámokban, az óriásplakátokon a fogyasztókhoz eljutó fő üzenethez képest kisebb betűvel szereplő, a figyelem felhívására nem alkalmas módon elhelyezett közlések nem válnak a tájékoztatás részévé, azokat a fogyasztók nem minden esetben érzékelték.

A versenyhivatal álláspontja szerint a fogyasztók megtévesztésére alkalmas az olyan tájékoztatás is, amelyből a fogyasztók számára nem derül ki, hogy a hirdetésben szereplő ár nem azonos a készülék teljes árával, hanem még további kifizetésekre is szükség van. Ezt eredményezheti például, ha az információ szerepel ugyan a hirdetésben, de nem válik a fogyasztóhoz eljuttatandó üzenet részévé.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Fogyasztók megtévesztéséért bírságolta meg az OTP-t a GVH

Ötmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az OTP Bankot fogyasztók megtévesztése miatt. A bank elismeri, hogy honlapján téves információ jelent meg, de az más információk ismeretében szerintük nem okozhatta a fogyasztók megtévesztését. A bírsággal ezért nem értenek egyet, s bírósághoz fordulnak.

MTI Gazdaság

Ötmillió forintos GVH bírság a Rossmann-nak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ötmillió forintra bírságolta a Rossmann Magyarország Kft.-t, mert a társaság nem a valóságnak megfelelő árakat tüntetett fel egyes reklámújságjaiban, és ezzel megtévesztette a fogyasztókat.

HavariaPress Plázs

GVH: húszmilliós bírság az Avonnak

A Gazdasági Versenyhivatal húszmillió forintra bírságolta az Avon Cosmetics Hungary Kft-t, mert a cég több termékének hatékonyságával kapcsolatban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatásokat tett közzé.