A legtöbben lojálisak a megszokott üzlethez

Bevásárlásnál az emberek többsége a megszokott üzletbe jár, de egyre több fogyasztót lehet vásárlást ösztönző akcióval befolyásolni - egyebek között ezt állapította meg az ACNielsen Piackutató Kft. legfrissebb felmérésében.

  • MTI MTI
A legtöbben lojálisak a megszokott üzlethez

Az ezer fő megkérdezésével elkészített jelentés szerint a magyar vásárlók átlagosan két-három áruházlánc boltjait látogatják rendszeresen. A vásárlók 44 százaléka azt vallja, hogy nagyon ritkán vált másik boltra. Egy év alatt a lojális vásárlóknak köre 6 százalékponttal emelkedett. Ugyanakkor egy év alatt 4 százalékponttal, 15 százalékra nőtt azok aránya is, akik aktuális akciók alapján válogatnak az üzletek között.

A piackutató vállalat 86 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalmát nézve vizsgálta a piaci részesedést is. Az év első hét hónapjában folytatódott a piaci koncentráció. A 2.500 négyzetméter feletti alapterületű boltok részesedése 1 százalékponttal 30 százalékra, a 401-2.500 négyzetméter közöttieké pedig 2 százalékponttal 31 százalékra emelkedett az utóbbi egy évben.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek