szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Dubai Ports World kikötő-üzemeltető társaság a következő öt évben egymilliárd dollárt fektetne be Romániában, közölte a román kereskedelmi miniszter. A dubai cég infrastrukturális beruházásokat tervez megvalósítani Constantában, Bukarestben, Kolozsváron és Iasiban.

A beruházások révén a jelenlegi 2 százalékról 5 százalékra növekedne a Románián keresztül Európába tengeri úton érkező árucikkek részesedése.

A romániai tengeri hajózás iránt Kína is érdeklődik: a héten szerdán közölte a világ hatodik számú tengeri konténerszállítója, a kínai China Shipping Container Lines (CSCL), hogy csütörtöktől heti hajójáratot indít a romániai Constanta és Shangaj kikötője között. A hajók az utat 21 nap alatt teszik meg, elsősorban fűrészárut, vegyipari termékeket, műtrágyát, bort, illetve különböző gépeket és berendezéseket fognak szállítani.

Az Asia-Black Sea Express (ABX) beindításának célja a kínai cég romániai képviselője szerint nemcsak az, hogy bővítsék a két ország közötti kereskedelmi forgalmat, hanem az is, hogy Kína erősítse jelenlétét a rohamosan bővülő fekete-tengeri szállításban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Határokon átnyúló államosítástól rettegnek a nyugati országok

Nyugati országok egyre nagyobb aggodalommal figyelik az állami befektetési alapok növekedését. Bár eddig komoly jelek nem mutatkoztak, mégis növekszik azok tábora, akik szerint az ilyen alapok befektetései kezdenek hasonlítani egy határon átívelő államosításra. E szakértők úgy vélik, hogy az állami alapok idegen földön történő befektetéseikkel akár be is avatkozhatnak az adott ország szabad piaci folyamataiba, sőt politikai nyomást is gyakorolhatnak.