szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Norvégia mellett Magyarországon növekszik legnagyobb ütemben a köztéri reklámozás – közölte a Magyar Közterületi Reklám Szövetség a világ köztéri hirdetési piacait vizsgáló Global Industry Analysts (GIA) felmérése alapján.

Óriásplakát pár évvel korábbról. Nő mint a szél
© Fazekas István
A szövetség közleménye szerint Magyarország és Norvégia együtt mintegy 120 millió dolláros forgalomnövekedést produkál 2010-ig. Magyarországon a köztéri reklámbevételek 2005-ről 2006-ra 15,2 milliárd forintról 19 milliárdra nőttek. Így tavaly a reklámtortán belül a köztér 10,8 százalékos részt hasított ki, ami az idén tovább nőhet.

A szövetség nincs meglepve a Magyarországnak jósolt fejlődési ütem mértékén. Úgy vélik, hogy a digitalizáció térhódításából a köztér csak profitálhat: egyrészt újabb és egyre fejlettebb hirdetési megoldások jelennek meg, másrészt a nagy vetélytársnak számító televíziótól a hirdetők majd átvándorolnak a köztérre. Várakozásaik szerint a digitális tévében a klasszikus reklámblokkok megszűnnek, illetve kikapcsolhatóvá válnak. Ezzel szemben a köztér kikerülhetetlen marad.

A közlemény szerint az alternatív köztéri hirdetési formák Magyarországon is kezdenek egyre jobban elterjedni. A szövetség szerint hamarosan egyre több digitális reklámozási lehetőséget kínálhatnak a hirdetőknek. A világ köztéri hirdetési piacain 2010-re 20 százalékos növekedést prognosztizál a kutatási adatokat közlő Global Industry Analysts.

A technológiai fejlesztések és az egyre népszerűbb digitális eszközök a korábbiaknál figyelemfelkeltőbb köztéri hirdetések megjelenítését teszik lehetővé. Mindez jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy - a GIA tanulmánya szerint - három év múlva a köztéri hirdetések nemzetközi piaca 30,4 milliárd dollárra nő majd. Ezen belül a legnagyobb köztéri hirdetési forma, az óriásplakát-szegmens 2,85 milliárd dollárral nő 2007 és 2010 között.

Az óriásplakát-hirdetések területén Európa jár az élen 31 százalékos részesedéssel, és - részben a jövedelmező orosz piacnak köszönhetően - az európai régió a domináns az általában vett köztéri hirdetési piacon is. A leggyorsabban fejlődő köztéri hirdetési mód a közlekedési vagy járműreklám, amely három év múlva már 7,14 milliárd dolláros bevételt tudhat magáénak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Tudományos svindli a tudatalatti reklám?

Fél évszázada újra és újra megmozgatja a reklámkészítők fantáziáját a tudományos svindliként leleplezett - magyar törvényben is tiltott - nem észlelhető hirdetés teóriája.

Shake

Betiltották P. Diddy erotikus parfümreklámját

Úgy tűnik, manapság már csak tömény szexszel lehet eladni a kölniket (is), sőt, az sem baj, ha betiltják a reklámot, annál többen nézik meg a videót és vásárolják meg az illatot.

MTI Világ

Reklámcégekkel dolgozik Al Gore zöld megakampányában

A Föld felmelegedésének következményeire a nemzetközi politika figyelmét felhívó és azonnali cselekvést szorgalmazó Gore szervezete, a Klímavédelmi Szövetség hétfőn közölte: az autógyártók, az olajcégek és egyéb ellenzők részéről várható ellenállás dacára "3-5 évig tartó történelmi kampányt" kezd.

MTI Itthon

Megsemmisítették a MeH reklám közbeszerzését

Két reklámügynökség megkeresésére a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a Miniszterelnöki Hivatal reklámszolgáltatásra kiírt közbeszerzés jelentkezési szakaszát lezáró, és azt követő döntéseit; a határozat a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

MTI Gazdaság

Bankokat bírságolt a GVH hitelkártyareklám miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa három újabb bankot bírságolt meg, mert megítélése szerint hitelkártyáikat népszerűsítő tájékoztatásukkal megtévesztették a fogyasztókat: a hitelkártya-piacon piacvezető Citibankra 20 millió, a K&H Bankra 15 millió, az Erste Bankra 2 millió forint bírságot rótt ki.

MTI Itthon

Fidesz: javaslatok a politikai reklámok ellen

Hétpontos javaslatot készített a Fidesz a párt- és kampányfinanszírozás átalakítására, amelyben többek között a fizetett politikai hirdetések és a kampánycsend megszüntetését is kezdeményezik - jelentette be Nyitrai Zsolt fideszes országgyűlési képviselő szerdai sajtótájékoztatóján.

hvg.hu/MTI Világ

A kínai tévé az "erotikus" reklámok ellen

A szexista és a szexualitást sugalló hirdetéseket - mondván, a gyerekeket akarják tőlük megkímélni - legalább a nyári szünidő alatt be kellene tiltani - javasolta a kínai állami televízió (CCTV), szakértők és szülők véleményére hivatkozva.

hvg.hu Vállalkozás

Új reklámfelület a magyar piacon

Új és az eddigieknél olcsóbb hirdetési lehetőséget kínál egy spanyol franchise hálózat. A projektor segítségével a szemközti ház falára kivetíthető legfeljebb 30 másodperces spotok mérete akár 100 nm is lehet. Mennyibe kerül a koncepció megvásárlása?