szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Fővárosi Bíróság kedden meghozott elsőfokú ítéletében elutasította a felperes SOS Békásmegyerért Egyesület és négy társa keresetét, amelyben arra kérték a bíróságot, hogy a beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-t (ma már Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő NIF Zrt.-t) tiltsa el az M0-ás autópálya északi szakaszának megépítésétől.

Császár P. Emőke bíró az ítélet indoklásában kiemelte: elsősorban a felek perbeli legitimációját vizsgálta a bíróság. A bíróság úgy döntött, hogy az első rendű felperes SOS Békásmegyer Egyesületet és a harmadrendű Solymári Környezetvédők Egyesületet nem illeti meg a perbeli legitimáció.
 
Ezzel szemben a negyedrendű felperes Levegő Munkacsoportot, és az ötödrendű felperes Védegyletet, mint országos hatáskörrel rendelkező civil szervezetet megilleti a perbeli legitimáció. Másrészt a bíróság döntése szerint a felperes beadványa nem vezethetett volna oda, hogy a bíróság ítélettel közigazgatási jellegű kötelezettséget állapíthatott volna meg az alperes NA Rt.-vel (NIF Zrt.-vel) szemben.
 
Császár P. Emőke bíró elmondta: a civil szervezetek, valamint a környező települések által követelt szigetmonostori lehajtó ügyében a bíróság álláspontja az, hogy amíg nincs meghatározva annak végleges nyomvonala, addig nem tud a kért területen található vízbázisok fokozott védelméről sem intézkedni.
 
Az SOS Békásmegyerért Egyesület, a Van jobb M-nUll Ürömiek és Pilisborosjenőiek Környezetvédő Egyesülete, a Solymári Környezetvédők Egyesülete, a Levegő Munkacsoport, valamint a Védegylet környezetkárosításra hivatkozva kívánták megakadályozni a tervezett sztrádaszakasz létrehozását.
 
A kereset a 2-es és 11-es főút közötti autópálya-részre vonatkozik, amely magában foglal két Duna-hidat is. A zöldek szerint a beruházás Budapest és környéke legfontosabb ivóvíz-bázisát érinti, nagymértékben fokozva elszennyeződésük kockázatát. Szerintük a szakasz építésére szánt 40-50 milliárd forintot inkább a térség tömegközlekedésének korszerűsítésére kellene fordítani.
 
Az NA Rt. (NIF Zrt.) jogi képviselője a korábbi tárgyalásokon azzal érvelt, hogy a környezetvédelmi hatóság első- és másodfokon is engedélyezte a pályaszakaszt, annak megépítését és majdani működését nem találta a környezetre veszélyesnek. Az alperes NA Rt. ügyvédje korábban jelezte, hogy a hatóság a kisebb környezetszennyezések elkerülésére olyan előírásokhoz kötötte az építkezést, amelyeket az NA maradéktalanul be fog tartani.
 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Szembefutott a vonattal egy indiai férfi, hogy megmentse a sínekre zuhant gyermeket – videó

Szembefutott a vonattal egy indiai férfi, hogy megmentse a sínekre zuhant gyermeket – videó

Tóta W.: Az új miniszterelnök

Tóta W.: Az új miniszterelnök

Tornádó volt Kassa közelében

Tornádó volt Kassa közelében