Akciókkal spórol a többség a megszorítások miatt

A magyarországi lakosság egy része a megszorítások ellenére megtalálja a megoldásokat arra, hogy megszokott vásárlási szokásain ne kelljen változtatnia - mondta Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen piackutató vállalat igazgatója kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

  • MTI MTI
Akciókkal spórol a többség a megszorítások miatt
A vásárlók tudatosabban használják az árengedményes akciókat, keresik az alacsonyabb árakat kínáló boltokat, vagy lemondanak a nélkülözhető termékekről. A cég által megkérdezettek 59 százaléka azt mondta, hogy tavalyhoz képest nehezebben osztja be a pénzét, ugyanakkor csak 38 százalék fogyaszt kevesebbet, 50 százalék ugyanannyit, 12 százalék pedig növelte fogyasztását.
 
Az árak növekedésére, illetve a jövedelmek csökkenésére a vásárlók különbözőképpen reagálnak. 29 százalékuk minden lehetséges módon spórol, keresi az akciókat és az olcsóbb boltokat. Ebbe a csoportba  elsősorban a nyugdíjasok és a falun élő, egyedülálló nők tartoznak.
 
A jobb anyagi helyzetben levő gyerek nélküli fiatalok, illetve egyedülállók fogyasztási szerkezete változott a legkevésbé, a megkérdezettek 27 százaléka tartozik ebbe a csoportba. A piackutató cég által megkérdezett ezer ember 88 százaléka igyekszik akciósan vásárolni, 77 százalékuk rendszeresen megnézi a szórólapokat, az olcsóbb termékeket keresi (72 százalék), vagy kevesebbet vesz bizonyos dolgokból (67 százalék)
 
A válaszadók 46 százaléka csökkenti megtakarításait, 15 százalék hitelt is hajlandó felvenni. Szalókyné Tóth Judit felhívta a figyelmet arra, hogy a korábbinál többen fogadják el a boltláncok saját márkás termékeit, a Nielsen számításai szerint minden ötödik forintot saját márkás termékre költenek a vásárlók.
 
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.