szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon november első hetéig 11 új hipermarket egység nyílt a legnagyobb eladóterű üzletekből, ezzel a hipermarketek száma elérte a 115-öt – közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön. A Nielsen közleménye szerint tavaly egész évben 17-tel, tavalyelőtt pedig 15-tel bővült a hálózat.

Az expanzió eredményeként a hipermarketek növelték amúgy is magas piaci részesedésüket a háztartási vegyiáruk kiskereskedelmi forgalmából, és az élelmiszereknél is javítottak pozíciójukon, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének legfrissebb adatai szerint.

A hipermarket fontosságát mutatja, hogy az élelmiszer-kiskereskedelemben a háztartási vegyiáruk eladásánál 100 forintból 39, élelmiszernél pedig 30 forint az Auchan, Cora, Interspar vagy Tesco pénztárába került. Ezt mutatják a Nielsen által mért 60 vegyiáru kategória idei első nyolc, illetve 90 élelmiszer kategória első kilenc havi számai.

A közlemény szerint a háztartási vegyiárunál a bolttípus kedvező helyzetének egyik oka, hogy a mosó-, tisztító- és testápoló szerek beszerzését a háztartások tervszerűbben végzik, így inkább a nagybevásárlások alkalmára időzítik, mint az élelmiszerekét.

Ugyanakkor a frissen, akár naponta szükséges élelmiszerek vásárlásánál komoly konkurenciát jelentenek a lakóhely közeli boltok. A hazai tulajdonban lévő láncok élelmiszernél elért erős pozíciója mellett nő a diszkontok és a szupermarketek piaci részesedése.

A Nielsen szerint megállapítható ugyanakkor, hogy az ezredforduló éveinek gyorsabb üteméhez képest mérsékeltebben terjeszkedik a legnagyobb eladóterű bolttípus. Amíg a hazai hipermarketek átlagos területe 7199 négyzetméter volt tavaly, addig ez év július végén már csak 5557 négyzetméter. A hálózatának fejlesztésében élen járó Tesco ugyanis több, viszonylag kis, 3000 négyzetméter közötti egységet nyitott. A legkisebb magyarországi hipermarket 2937, míg a legnagyobb 19600 négyzetméteres.

A tíz legnagyobb forgalmú kategória – értékben mért – piaci részesedése a hiperekben 31 és 46 százalék között mozog. Átlag feletti részarányt értek el a lista első hat helyén álló mosószernél, toalett papírnál, nadrágpelenkánál, dezodornál, öblítőnél és tusfürdőnél.

Hipermarketben az értékben mért forgalom legnagyobb arányú növekedését egyik évről a másikra, a borotva érte el. De jelentős mértékű emelkedést regisztráltak a mosogatószernél, ablaktisztítónál és kéztisztítónál is.

A csatorna átlagos piaci részesedését a tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül meghaladja hipermarketben a húskészítmény, sajt és ásványvíz mutatója.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Gazdaság

Egyre kevesebb a kisbolt, egyre több a hipermarket

Kevesebb az élelmiszerüzlet és a cipőbolt, de több van a vegyes üzletekből. A legdinamikusabban a gépjármű-, járműalkatrész-üzletek és gépjárműüzemanyag-töltő állomások bővültek az év első felében.

hvg.hu Gazdaság

Hipermarketből vesszük a mosószert

A mosószerek kiskereskedelmi piaca évi 35 milliárd forint körül stagnál, míg a mennyiségben mért értékesítés két százalékkal nőtt tavaly, az előző évhez képest. Az eladásokban domináló por átlagos fogyasztói ára csökkent egy év alatt, míg a speciális, kézi mosáshoz használt készítmények átlagára növekszik. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat folyamatos felmérése.

Itthon

A hipermarketek eltüntették a polcokról a fűszerpaprikát

Mind a fűszerpaprikát, mind az azt tartalmazó egyéb cikkeket levették polcaikról a magyarországi hipermarketek azok után, hogy a kormány kitiltotta ezeket az üzletekből, mivel az aflatoxin, egy mérgező anyag mennyisége meghaladja a megengedett szintet.

MTI Gazdaság

Lejárt az óriás hipermarketek építésének ideje

A nagy, 10 ezer négyzetméter feletti mega hipermarketek építésének ideje lejárt Magyarországon, a jövőben kisebb, 3000 négyzetméteres áruházakat építenek majd a fejlesztők - jelentette ki Madarász Tamás, a Tesco Global Áruházak Rt. Hálózatfejlesztési igazgatója egy konferencián.

Óriási üzletet jelentett be az Intel: eladja a NAND-memória részlegét

Óriási üzletet jelentett be az Intel: eladja a NAND-memória részlegét

Az alapkamat nem változott, a jegybank magyarázatán múlik a forint árfolyama

Az alapkamat nem változott, a jegybank magyarázatán múlik a forint árfolyama

Puskával lőtte ki egy kutya szemét egy füzesabonyi férfi

Puskával lőtte ki egy kutya szemét egy füzesabonyi férfi