szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Pricerunner.com fogyasztói ár-összehasonlító portálja szerint a magyarországi árak az európai átlagnál 27 százalékkal alacsonyabbak – közölte a Magyar Turizmus Zrt. hírlevelében.

Ránézésre sok. Egyébként kevés
© Stiller Ákos
A skandináv sajtóban bőségesen tárgyalt felmérés – a turisztikai cég szerint – jó pillanatban erősíti a nemzeti turisztikai marketing társaság észak-európai téli kampányának üzenetét, amely a téli hangulat mellett a reális, értékarányos árakat és a jó szolgáltatásokat hangsúlyozza.

A felmérésben egy adott szegmens által jellemzően vásárolt termékekből különböző csomagokat állítottak össze, majd az egyes termékek árait vizsgálták a világ különböző országaiban, Európa mellett idén Kína, Japán és az Amerikai Egyesült Államok egyes városaiban is.

A kutatás szerint szórakoztató elektronikában és telekommunikációban a japán, kínai és amerikai árak verhetetlenek. A budapesti árak egy kategóriában bizonyultak a legolcsóbbnak, ez pedig a mozijegy. Ugyanakkor az összesítő listából megállapítható, hogy Budapesten a fogyasztási cikkek árai Európában a legolcsóbbak közé tartoznak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Eurózóna: enyhén emelkedtek a fogyasztói árak

Júniusban ugyan a nyersolajárak drágulása miatt a 2 százalékos - az Európai Központi Bank (EKB) által meghatározott - cél fölé, 2,1 százalékra emelkedtek a fogyasztói árak az eurózónában, ám a fogyasztási cikkek szélesebb körére kiterjedő inflációs nyomás nem érezhető.

KSH Gazdaság

Stagnáltak a fogyasztói árak októberben

A fogyasztói árak az idén októberben stagnáltak az egy hónappal korábbihoz képest, és 3,2 százalékkal haladták meg a 2004 októberi szintet - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).