Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Pricerunner.com fogyasztói ár-összehasonlító portálja szerint a magyarországi árak az európai átlagnál 27 százalékkal alacsonyabbak – közölte a Magyar Turizmus Zrt. hírlevelében.
Ránézésre sok. Egyébként kevés © Stiller Ákos |
A felmérésben egy adott szegmens által jellemzően vásárolt termékekből különböző csomagokat állítottak össze, majd az egyes termékek árait vizsgálták a világ különböző országaiban, Európa mellett idén Kína, Japán és az Amerikai Egyesült Államok egyes városaiban is.
A kutatás szerint szórakoztató elektronikában és telekommunikációban a japán, kínai és amerikai árak verhetetlenek. A budapesti árak egy kategóriában bizonyultak a legolcsóbbnak, ez pedig a mozijegy. Ugyanakkor az összesítő listából megállapítható, hogy Budapesten a fogyasztási cikkek árai Európában a legolcsóbbak közé tartoznak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.