Bedőlt a Rynart-csoport

Szeptember végén felszámolást kért önmaga ellen Közép-Európa egyik legnagyobb logisztikai-szállítmányozási cége, az 1800 főt foglalkoztató biatorbágyi Rynart Transport Hungary Kft. és az annak mintegy háromszáz járművét tulajdonló RTH Vagyonkezelő Kft.

  • unknown unknown
Bedőlt a Rynart-csoport

Mint Tóth Zoltán, a Rynart jogtanácsosa a HVG-nek elmondta: azért kényszerültek e lépésre, mert külföldi bankjaik leállították a cégcsoport további hitelezését. (Holland anyacégük, a 80 éves Rynart Transport B. V. ellen szeptember 14-én indult csődeljárás.) A biztosítékot állítólag egy lejárt váltó csapta ki, amelynek fedezetéül a korábbi vezető, Franc Rynart a magánvagyonát és üres bankszámlákat jelölt meg. Ez utóbbi ügy miatt Magyarországon büntetőeljárás is indult. A régóta betegeskedő itteni Rynartba egyébként 7 milliárd forintnyi friss tőkét pumpált a Benelux államokbeli Bencis befektetési alap, a talpon maradáshoz azonban bankhitelekre is szükség lett volna, ezek híján a Rynart - jóllehet havi átlagos árbevétele meghaladja az 1 milliárd forintot - szeptember közepén már nem tudta megfizetni a biatorbágyi önkormányzatnak járó 100 milliós iparűzési adót. Mivel a Rynart legnagyobb ügyfelei (például a Tesco, az Unilever) nem mondták fel szerződéseiket, a Rynart holland vezérkara bízik a cég működőképességének fenntartásában addig, amíg a felszámoló vevőt talál az eszközökre.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.