Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az orosz Ilyushin Finance Co., repülőgépeket kölcsönbérletbe adó, túlnyomórészt állami tulajdonban lévő társaság visszakövetel két Il-96 típusú repülőgépet a KrasAir légitársaságtól, mivel az 2007 óta 18 millió dollár lízingdíjjal hátralékban van, jelentette pénteken a Kommerszant című orosz lap.
A KrasAir egyik IL-86-os gépe. Boeingre váltanak © KrasAir |
A lízingcég csütörtökön nyújtotta be keresetét a moszkvai választott bíróságnál. Előzőleg fizetési meghagyásokkal próbált pénzéhez jutni, de a KrasAir vitatja a követelést. Az egységes társasággá alakulás útján haladó AirUnion, amelynek keretébe a KrasAir tartozik, nem kívánt állást foglalni az ügyben.
A Kommerszant szakértőket idézve azt írta, hogy a KrasAir már a Boeing 767-es és 757-esek mellett döntött, ezért az Il-gépek elvesztése nem kritikus számára, bár kérdés, hogy milyen ütemben tud a társaság hozzájutni megfelelő gépekhez, amelyekből kevés van a piacon. Az illető úgy vélte, hogy a felek év végéig még megállapodhatnak az Il-96 típusú gépek visszaszolgáltatásáról.
A KrasAir évi mintegy 1,7 millió utast szállít. Fő részvényesei az Állami Vagyonkezelő 51 százalékban és a Depozitarna-Kliringovaja Kompanyija Rt 44,8 százalékban, amelyek közül az utóbbi nem hivatalos adatok szerint a Borisz Abramovics vezette menedzsment ellenőrzése alatt áll.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.