szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az orosz Ilyushin Finance Co., repülőgépeket kölcsönbérletbe adó, túlnyomórészt állami tulajdonban lévő társaság visszakövetel két Il-96 típusú repülőgépet a KrasAir légitársaságtól, mivel az 2007 óta 18 millió dollár lízingdíjjal hátralékban van, jelentette pénteken a Kommerszant című orosz lap.

A KrasAir egyik IL-86-os gépe. Boeingre váltanak
© KrasAir
A lap szerint a két gép kiesése mintegy évi 200 ezer utas szállítására alkalmas kapacitás elvesztését jelenti. Ez a társaság évi utasszámának több mint a 11 százaléka. A KrasAir Boeing 767 típusú gépekkel szándékozik helyettesíteni az Iljusinokat.

A lízingcég csütörtökön nyújtotta be keresetét a moszkvai választott bíróságnál. Előzőleg fizetési meghagyásokkal próbált pénzéhez jutni, de a KrasAir vitatja a követelést. Az egységes társasággá alakulás útján haladó AirUnion, amelynek keretébe a KrasAir tartozik, nem kívánt állást foglalni az ügyben.

A Kommerszant szakértőket idézve azt írta, hogy a KrasAir már a Boeing 767-es és 757-esek mellett döntött, ezért az Il-gépek elvesztése nem kritikus számára, bár kérdés, hogy milyen ütemben tud a társaság hozzájutni megfelelő gépekhez, amelyekből kevés van a piacon. Az illető úgy vélte, hogy a felek év végéig még megállapodhatnak az Il-96 típusú gépek visszaszolgáltatásáról.

A KrasAir évi mintegy 1,7 millió utast szállít. Fő részvényesei az Állami Vagyonkezelő 51 százalékban és a Depozitarna-Kliringovaja Kompanyija Rt 44,8 százalékban, amelyek közül az utóbbi nem hivatalos adatok szerint a Borisz Abramovics vezette menedzsment ellenőrzése alatt áll.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Kié lesz az AirUnion többsége?

Szerdán tartják az AirUnion alapító közgyűlését: ott derül majd ki, hogy az államé, vagy az Abramovics fivéreké lesz-e a többségi részvénypakett, de az már biztos, hogy a vezérigazgató Borisz Abramovics lesz – jelentette hétfőn a Vedomosztyi című moszkvai gazdasági lap az egyik illetékes minisztériumból származó értesülésre hivatkozva.

Nemzetközi gazdaság

AiRUnion holding

Az orosz vagyonügynökség állami ellenőrzés alatt akarja tartani a - Malévra is pályázó - krasznojarszki KrasAir...

hvg.hu Gazdaság

Nincs válságban az AirUnion

Az AirUnionnak – mint valószínűleg valamennyi légitársaságnak - valóban vannak tartozásai az üzemanyag szállítókkal szemben, ám ezek a tartozások nem haladják meg a szokásos szintet, és a szállítók sohasem emeltek kifogást az AirUnion fizetési szokásai miatt – mondta a hvg.hu-nak Olga Trapeznyikova, az AirUnion moszkvai képviselője.