szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A sör kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 6 százalékkal, értékben 10 százalékkal nőtt tavaly 2006-hoz képest derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből.

Egy jó korsó sör. Nem elég a válság,
hogy lemondjunk róla
© vitejte.cz
A cég közleménye szerint a dobozos sör iránti kereslet annak ellenére növekszik, hogy átlagára magasabb, mint az üveges termékeké, egy liter dobozos sör ára 286 forint volt tavaly év végén, míg egy évvel korábban 277 forint. Egy liter üveges sörért 2007-ben 266 forintot kellett fizetni átlagosan, szemben az egy évvel korábbi 258 forinttal.

A fémdobozos sör piaci részesedése 54-ről 57 százalékra nőtt tavaly, az üveges termékeké 44-ről 39 százalékra csökkent, a maradék négy százalék a műanyag palackok és az egyéb kiszerelések között oszlik meg.

A kereskedelmi márkák részaránya a sör mennyiségi eladásaiból decemberben 21 százalék, egy, illetve két évvel előtte pedig egyaránt 18 százalék volt. Az erősödése csak részben jár együtt a modern bolttípusok térnyerésével.

A sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 19 százalékról 22 százalékra emelkedett 2006-ról 2007-re. Viszont a 401-2500 négyzetméteres bolttípusé 28 százalékról 27 százalékra csökkent. A kisebb üzletek közül a garázsdiszkont tudta 3 százalékos mutatóját 4 százalékosra növelni - olvasható a közleményben.

A kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 56 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 36 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél csökkenést regisztrált a Nielsen. Az alkoholmentes sörökre változatlanul a összes bolti eladás 3-4 százaléka jutott – közölte a Nielsen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

ACNielsen: jól fogyott a hús, a sajt és a gyümölcslé

Az ACNielsen által mért, legnagyobb hat élelmiszer kategória együttes éves forgalma meghaladja a 450 milliárd forintot Magyarországon a 2005 július és 2006 június között regisztrált adatok szerint. A piackutató a húskészítmények, a sörök, a sajtok, az üdítőitalok, a gyümölcslevek és a kávék forgalmát vizsgálta.

MTI Gazdaság

Nielsen: tovább terjeszkednek a hipermarketek

Magyarországon november első hetéig 11 új hipermarket egység nyílt a legnagyobb eladóterű üzletekből, ezzel a hipermarketek száma elérte a 115-öt – közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön. A Nielsen közleménye szerint tavaly egész évben 17-tel, tavalyelőtt pedig 15-tel bővült a hálózat.

MTI Gazdaság

ACNielsen: a szájpropaganda a leghatékonyabb reklám

Sorrendben az újságok, rádió és tévé reklámjaiban bíznak leginkább a magyarok a hagyományos médiumok közül, míg az internethasználók számára hitelesebbek az e-mailben, az online hírlevelekben és a márkák honlapjain közölt információk, a leghatékonyabb reklám azonban a „szájpropaganda” – áll a Nielsen Piackutató intézet felmérésében.