Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A sör kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 6 százalékkal, értékben 10 százalékkal nőtt tavaly 2006-hoz képest derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből.
Egy jó korsó sör. Nem elég a válság, hogy lemondjunk róla © vitejte.cz |
A fémdobozos sör piaci részesedése 54-ről 57 százalékra nőtt tavaly, az üveges termékeké 44-ről 39 százalékra csökkent, a maradék négy százalék a műanyag palackok és az egyéb kiszerelések között oszlik meg.
A kereskedelmi márkák részaránya a sör mennyiségi eladásaiból decemberben 21 százalék, egy, illetve két évvel előtte pedig egyaránt 18 százalék volt. Az erősödése csak részben jár együtt a modern bolttípusok térnyerésével.
A sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 19 százalékról 22 százalékra emelkedett 2006-ról 2007-re. Viszont a 401-2500 négyzetméteres bolttípusé 28 százalékról 27 százalékra csökkent. A kisebb üzletek közül a garázsdiszkont tudta 3 százalékos mutatóját 4 százalékosra növelni - olvasható a közleményben.
A kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 56 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 36 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél csökkenést regisztrált a Nielsen. Az alkoholmentes sörökre változatlanul a összes bolti eladás 3-4 százaléka jutott – közölte a Nielsen.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.