szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a versenytörvény szerint kiszabható lehető legmagasabb, éves nettó árbevételének 10 százalékát kitevő bírságot kapott a Digitania Kommunikációs Zrt. - közölte a hivatal szerdán.

A GVH közleménye szerint a társaság "SMS magic" nevű társkereső szolgáltatásának reklámozásával tévesztette meg a fogyasztókat. Emiatt 63 millió 990 ezer forint bírságot kell fizetnie. A norvég Telenor tulajdonában álló, elsősorban tartalomszolgáltatással foglalkozó Digitania Zrt. 2006 júniusában kezdte különböző újságokban reklámozni "SMS magic" fantázianevű sms-társkereső szolgáltatását.

A hirdetésekben jellemzően több hölgy fényképe látható, mellettük 1-2 mondatos bemutatkozó szöveggel. A szolgáltató arról is tájékoztatta a fogyasztókat, hogy hogyan válaszolhatnak sms-ben a hirdetésre, és mennyit kell fizetni egy ilyen üzenetért.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a reklámokban megjelent nők fotói nem minden esetben voltak valósak, azokat gyakran reklámügynökségek készítették. Ugyancsak nem mindig volt valós a szereplők bemutatkozó üzenete, mert azokat sokszor a szolgáltató a "kreatív kampány részeként" alakította ki.

Ügyfelei számára a Digitania Zrt. nem biztosította, hogy minden esetben a fényképen szereplő nőkkel léphessenek kapcsolatba vagy a szöveges ismertetőkben megjelölt személyekkel ismerkedjenek, hiszen a képek illusztrációk, a szövegek pedig a szolgáltató reklámüzenetei voltak.

A GVH megállapította, hogy a szolgáltatás működését a Digitania erősen manipulálta. A vállalkozás azt sem bizonyította, hogy a létező nők valóban hozzájárultak-e ahhoz, hogy saját fotójuk helyett más kép jelenjen meg. Ám ezen esetek igazolása sem változtatott volna azon a helyzeten, hogy sem a hirdetések szövegei, sem a megjelent képek nem valóságosak, így a Digitania megtévesztette a fogyasztókat - olvasható a közleményben. 

Mivel a társaság hirdetései nagy számú fogyasztóhoz jutottak el és hosszú időn keresztül voltak elérhetők, ráadásul az "SMS magic" elnevezésű társkereső szolgáltatásának egész üzletpolitikája a jogsértő magatartásra épült, a GVH a lehető legsúlyosabb bírságot szabta ki a Digitania Zrt-re.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Medipress Plázs

Társkeresés: csak a szépség számít?

A szerelemben is a velünk egyenrangú partnereket keressük. Egy nemrég végzett kutatás szerint a szép nők általában jóképű férfiakat választanak társnak, de a kevésbé előnyös külsejű emberek is keresik egymás társaságát.

Salgó Andrea (hvg.hu) Vállalkozás

Megéri a pénzét az online hirdetés?

Mitől függ az online eszközök hatékonysága, s mikor melyiket célszerű használni? Megéri interneten hirdetni? A Háló ezekre a kérdésekre kereste a választ.

Társadalom

Magányszörf

Negyedmillió 19-35 év közötti fiatal, a korosztály tíz százaléka próbál a neten párt találni - derül ki egy friss felmérésből. A módszer egyre népszerűbb, ma már vagy ötven cég igyekszik üzletet csinálni belőle.