szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alapítása óta először lett nyereséges tavaly az Eurotunnel: az adózott eredmény egymillió euró lett, az egyszeri tételek nélkül – közölte a La Manche csatorna-alagút brit-francia üzemeltetője. Egy évvel korábban még 204 millió eurós volt a veszteség.

Eurotunnel vonat. Kiértek az alagútból
© AP
Tavaly a forgalom 6 százalékkal 775 millió euróra nőtt. Az idei első negyedben a forgalom, – az árfolyamhatásoktól megtisztítva – 15 százalékkal emelkedve, 187,6 millió euró lett. A tavaly május végén elért végleges adósságcsökkentési és cégátalakítási megállapodással megmenekült a csődtől a társaság: a részvényesek korábbi részesedésük 87 százalékát az új társaság részvényeire válthatták.

A tartozások azért halmozódtak fel, mert a jelentős hitelekkel támogatott, hatalmas tenger alatti beruházás anyagilag sosem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A tervezetthez képest eleve jóval többe, mintegy 10 milliárd fontba került a beruházás, megkésve indult a közlekedés az alagúton 1994-ben, majd a forgalom is elmaradt a várttól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Tovább nőtt a Csalagút vesztesége

A La Manche csatorna alagútját működtetető francia-brit Eurotunnel vesztesége a komphajók támasztotta verseny éleződése és a költségek emelkedése miatt növekedett.

MTI Gazdaság

A hitelezők a Csalagút felszámolását fontolgatják

Az Eurotunnel felszámolásának kezdeményezését fontolgatják a cég hitelezői, mivel ez a várakozásaik szerint több pénzt hozna vissza számukra, mint az Eurotunnel – bizonytalannak ítélt – szanálási terve, írta a Guardian, az ügylethez közelálló forrásra hivatkozva.