szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A teljes reklámtorta tavaly 10,7 milliárd forinttal nőtt, a bővülés 400 millió forinttal haladja meg a 2006. évit – derül ki a Magyar Reklámszövetség kedden ismertetett becsléséből.

Reklámfotó. Hasított az internet
© adpunch.org
A hazai reklámköltések egy év alatt – a rádión és a mozin kívül – minden más területen emelkedtek, s értékük 176,3 milliárd forintról 187 milliárd forintra nőtt. A leglátványosabb növekedést az internet érte el, 44,43 százalékkal 14 milliárd forintra bővülve. A szövetség adatai szerint tavaly kizárólag az internet tudott nagyobb szeletet kihasítani magának a reklámtortából, mint 2006-ban.

Skriba Judit, a felmérés vezetője szerint 2007 nem a nagy médiumok éve volt, ezek helyzete tükrözi leginkább a gazdaság állapotát. A tavalyit meghaladó növekedés a kicsiknek volt köszönhető, elsősorban az internetnek. A televízió reklámbevétele 4,1 százalékkal 75 milliárd forintra, a sajtóé 4,72 százalékkal 67,7 milliárdra, a közterületé 4,89 százalékkal 20 milliárd forint közelébe nőtt. Csökkent viszont a rádió eredménye, mintegy 5 százalékkal 9,61 milliárd forintra, illetve 5,56 százalékkal 850 millió forintra a mozikban reklámra elköltött összeg. Az egyes médiumoknál a hirdetők által reklámra költött pénzek tekintetében az internet aránya 5,5 százalékról 7,5 százalékra nőtt, a többi szegmens részesedése, a stagnáló mozit kivéve csökkent.

Az adatszolgáltatók prognózisa szerint az internet szerepe az idén tovább erősödik és a megkérdezettek háromnegyede a televízióban reklámra elköltött összegek növekedését is valószínűsítette. A közterületi reklámköltéséről megoszlottak a vélemények: fele-fele arányban várnak stagnálást, illetve növekedést a megkérdezettek. A legnagyobb arányú csökkenéssel a rádió estében számolnak.

Skriba Judit beszámolt arról is, hogy elemzők szerint a világon a médiaköltésére az idén elsősorban az olimpia lesz hatással; A világ teljes reklámtortája az előzetes becslések szerint mintegy 5-6 százalékkal nő a Kínában várható bővülés révén.

Földes Ádám, a Sláger Rádió kereskedelmi igazgatója egyetértett ugyan azzal, hogy az elmúlt éve nem a nagy médiumoké volt, de a jövőt optimistábban látja a becsléseknél. Úgy véli, hogy tavaly a rádióhallgatók száma mintegy 10 százalékkal, 8 millió közelébe emelkedett. Igaz, hogy a hagyományos spot-bevételek csökkennek, meredeken emelkednek azonban a promóciós, szponzorációs költések.

Novák Péter, a Kirowski ügyvezetője szerint az internetnél nem történt váratlan esemény, a fejlettebb országokban ezek a folyamatok az online és digitális eszközök területén már régebben lezajlottak, így Magyarországon is várhatóak voltak. Egyre többen használják a digitális eszközöket, egyre több időt töltenek az eszközök használatával, és többet szórakoznak – mondta. A becslések szerint a kereső marketingnél keletkezett bevétel 400 millió forintról tavaly 1-1,2 milliárd forintra emelkedett, és várhatóan az idén is kétszeresére nő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A román reklámpiacon már 664 millió eurót költenek az idén

Tavaly 5,4 százalékkal nőtt a román ipari termelés, elsősorban a feldolgozóipari ágazat bővülése révén – olvasható a friss hivatalos statisztikában. Közben a Business Standard című gazdasági-pénzügyi napilap közzétette, hogy az idei romániai reklámpiac forgalma várhatóan eléri a 664 millió euró értéket a tavalyi 553 millióval szemben.

MTI Plázs

Be kellene tiltani a gyógyszerreklámokat?

Az Egyesült Államokban ismét napirendre került a gyógyszerreklámok betiltásának kérdése, mert több társadalmi szervezet szerint több gondot okoznak, mint amennyi hasznuk van. Persze haszon azért jócskán keletkezik: a portékáikat hirdető gyógyszergyárak pénztáraiban.

hvg.hu Vállalkozás

Bevásárlóközpont vagy háztető is lehet már reklámhordozó?

Lassan elcsépelt fogalomnak számít a reklámzaj kifejezés, hiszen lépten-nyomon belebotlunk. A kérdés az, hogy valóban megtalálnak-e? Nagyobb esélyük van-e a mindennapitól eltérő technikát alkalmazó koncepcióknak? Íme néhány magyar vállalkozók számára is elérhető megoldás.

MTI Gazdaság

Tízmilliós bírság a UPC-nek a reklámjai miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t, mert álláspontja szerint a cég 2006-ban és 2007-ben közzétett egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

MTI Plázs

Világméretű stop az egészségtelen élelmiszerek reklámjának?

A Fogyasztók Világszervezete (Consumers International - CI) és az Elhízás Elleni Nemzetközi Akciócsoport (International Obesity Taskforce - IOTF) által kidolgozott nemzetközi kódrendszer szerint reggel 6 és este 9 óra között minden elektronikus médiumban tilos az egészségtelen élelmiszerek reklámja. A Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) egyetért a nemzetközi kampánnyal.

HavariaPress Autó

Autóreklámos cég újabb károsultjait keresik

Eddig nem jelentkezett károsultjait keresik annak a debreceni autóreklámokkal foglalkozó cégnek, melynek egyik képviselőjével szemben folytat csalás miatt eljárást a debreceni rendőrség.