szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az év első negyedévében 4 százalékpontot javulva 142,8 pont lett a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által összeállított közös komplex fogyasztói bizalom index – közölte kedden a GfK Hungária.

Az index tavaly decemberi, 138,8 pontos mélypontjához képest, a márciusi 142,8 pont ugyan enyhe többletet mutat, de a mutató továbbra is igen alacsony szinten áll. A felmérés azt mutatja, hogy a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetükre vonatkozó várakozásai és a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóságai javultak. Az idei első három hónapban 7 százalékponttal kevesebben gondolták úgy, hogy reáljövedelmük az inflációnál alacsonyabb mértékben fog nőni.

A részindexek közül a vásárlási hajlandóság index (VHI) az előző negyedévhez képest 4,1 pontos növekedést mutat, jelenleg 133,3 ponton áll. Ez ugyan javulás az előző negyedévhez képest, de még mindig a második legalacsonyabb érték 2002 óta. A fogyasztói várakozások indexe (FVI) 3,8 pontos javulás után 151,3 ponton áll.

Tízből kilenc megkérdezett számít növekvő árakra, ez az arány nem változott számottevően az előző negyedévhez képest. A válaszadók – az előző negyedévhez képest stabil – átlagosan 10,4 százalékos inflációval számolnak a tavaly nyáron mért 8,9 százalékhoz képest.

A család reáljövedelmére vonatkozó elvárások javultak tavaly decemberrel összevetve: a válaszadók 9 százaléka gondolja úgy, hogy reálértéken számolt jövedelme az inflációnál nagyobb mértékben, a megkérdezettek negyede szerint pedig az inflációval megegyező mértékben fog nőni a jövedelme. Ezzel egyidejűleg 57 százalék vélekedik úgy, hogy az infláció mértékétől elmarad majd fizetésének emelkedése.

Megnőtt a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv az előző év decemberéhez képest. A válaszadók 55 százaléka szerint érdemes most nagyobb háztartási eszközt vásárolni, szemben a tavaly decemberi 51 százalékkal. A növekvő kedvet a megkérdezettek a kedvezőbb vásárlási feltételekkel magyarázzák.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Gfk-felmérés: beindult a verseny a patikapiacon

A patikaliberalizáció egyelőre nem eredményezett számottevő változást a gyógyszervásárlási szokásokban, hiszen a patikán kívüli költések nem érik el a teljes gyógyszertári forgalom egy százalékát sem – áll a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérésében.

MTI Itthon

GfK: a bulvárlapok szereplőit ismerjük leginkább

Az emberek többsége elsősorban a televízió képernyőjén, illetve a bulvárlapok hasábjain gyakran szereplő színészek, humoristák közül válogat, ha azt kérik tőle, nevezzen meg egy ma élő művészt, míg a válaszadók kétharmada nem tudott híres ma élő tudóst említeni - áll a GfK Hungária Piackutató Intézet év eleji vizsgálatának a kutatók által is megdöbbentőnek nevezett eredményében.

hvg.hu Gazdaság

GfK: a lakosság harmada “átlagos bankoló”

A GfK Hungária kéthavonta elkészített Pénzügypiaci Adatszolgáltatások felmérésében – egyebek mellett – a lakosság pénzügyi képzettségét, valamint a pénzügyekkel, pénzintézetekkel kapcsolatos attitűdjeit vizsgálta. Banki kérdésekben legjobban a K&H ügyfelei ismerik ki magukat.

MTI Gazdaság

GfK: a lakosság 74 százalékának van bankkapcsolata

A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérései alapján Magyarországon tavaly a felnőtt lakosság átlagosan 74 százalékának volt bankkapcsolata, míg egy évvel korábban ez az arány 72 százalékos volt. A penetráció azonban lényegesen alacsonyabb a nyugat-európai átlagnál, és több közép-európai országhoz képest is lemaradtunk.

hvg.hu Gazdaság

GfK: alig fektet be a magyar lakosság

A magyar lakosság 76 százaléka egyáltalán nem fektet be, miközben Nyugat-Európában ez az arány csak 44 százalék, Kelet-Európában 66 százalék, az USA-ban pedig mindössze 43 százalék.

hvg.hu Gazdaság

Mélyponton a GfK Fogyasztói Bizalom Index

A legalacsonyabb szintre süllyedt 2003 decembere óta a GfK és a Corvinus Egyetem által közösen mért Fogyasztói Bizalom Index. A komplex mutatószám visszaesésének oka elsősorban a háztartások saját anyagi helyzetére vonatkozó várakozásainak drasztikus romlásában keresendő.

hvg.hu Gazdaság

GfK: csökkent a megtakarításokat tartók aránya

Csökkent a lakossági megtakarításokkal rendelkezők aránya a július-szeptemberi időszakban a második negyedévhez képest. Emellett csökkent azok aránya is, akik konkrét cél nélkül spórolnak – állapítja meg GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérése. A legnépszerűbb megtakarítási forma továbbra is a forintbetét és az életbiztosítás.