A svájci Stadler Rail Group cég magyarországi vasúti járműgyárának, egy vasúti alumínium-kocsitesteket gyártó üzemnek az alapkövét csütörtökön tették le Szolnok ipari parkjában. A létesítményben a gyártás előreláthatólag 2008 végén indul, s kezdetben 200 embernek ad majd munkát.

FLIRT szerelvény. Szolnok futott be
© hvg.hu
Jürg Gygax, a Stadler Rail Group nemzetközi vezérigazgató-helyettese az ünnepségen kiemelte: a gyártóegység létrehozásával a Stadler már nemcsak motorvonatok beszállítójaként van jelen a magyar vasúti piacon, hanem jelentős nemzetközi befektetőként is.

Puch László, a gazdasági és közlekedési tárca államtitkára emlékeztetett, hogy a Stadler befektetése nagyban annak köszönhető, hogy a vasút korszerűsítésében a kormányzat a járműfejlesztésnek adott prioritást.

Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere a beruházást a város életében rendkívül fontosnak minősítette, mondván, a világszerte elismert cég magas minőségű szakmunkát igénylő üzemet hoz létre. Mint hozzátette: reméli, hogy Szolnok gépipari középiskolája képes lesz olyan, főként alumínium-hegesztő szakembereket képezni, akik megfelelnek az elvárásoknak.

Az alapkő letételnél a földbe egy olyan urnát helyeztek, amely a svájci és magyar zászlókat, újságokat, pénzérméket valamint tervrajzokat tartalmaz.

A Stadler Szolnokra települését tavaly októberben egy szándéknyilatkozat aláírása előzte meg, amit a helyi önkormányzatnak illetve a svájci cég vezető testületének is jóvá kellett hagyni. Előbb a szolnoki önkormányzat döntött arról, hogy az ipari parkjában 8 hektárnyi területet 15 évre használatba ad 1 euró+áfa évi földhasználati díj ellenében az üzem építéséhez. A Tisza-parti város vezetése azt várja a 10 milliárd forintos beruházástól, hogy az új modern ipari technológia meghonosítását végző, adófizető gazdasági társaság lendületet ad gazdasága fejlődésének.

A Stadler Szolnok Kft. évi 200 alumínium kocsitestet fog gyártani, ha az üzem teljes kapacitással működik. A cég jelenlegi igénye éves átlagban mintegy 500 darab kocsiszekrény, amelyből jelenleg 330-340-et a svájci Bussnangban állítanak elő. A Stadler további magyarországi beruházásait befolyásolhatják a régió piaci viszonyai.

A Stadler Rail Group tevékenységének fókuszában a regionális, az elővárosi és a helyiérdekű vonatok, továbbá a villamos- és fogaskerekű járművek, illetve a dízel-elektromos mozdonyok gyártása áll.

A Stadler cég azzal került be a magyar piacra, hogy 2005-ben közbeszerzési eljáráson a FLIRT járművel megnyerte a MÁV 30+30 motorvonat szállítására kiírt tenderét, amelyet időarányosan már teljesített. Az első lépcsőben megrendelt 30 motorvonatot 2008. március végéig leszállították. A MÁV tavaly november lehívta a következő 30 motorvonatot is, ennek szállítása 2008 novemberében kezdődik, és 2009 novemberéig leszállítja a megrendelt mennyiséget.

Az első 30 FLIRT motorvonatot 144,6 millió euróért, a második 30 FLIRT járművet 141,6 millió euróért rendelte meg a MÁV. Az első 30 szállítmányhoz tartozó karbantartás 1,3 milió euró, takarítása 330 ezer euró évente. A második 30 szállítmány takarítási és karbantartási költségét még nem határozták meg.

A svájci érdekeltségű Stadler cég szeretne könnyű sínes járműben is pozíciót szerezni a magyar piacon - mondta Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója márciusban, a járműgyártó cég Pankow-i villamosokat gyártó üzemében tartott prezentációt követően.

Utalt arra, hogy információjuk szerint a közeljövőben az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közlekedési Operatív Programjában három város - Szeged, Debrecen és Miskolc - új villamos beszerzésre tendert ír ki. Információjuk szerint Miskolc 18, Debrecen 19, Szeged 9 villamos beszerzését tervezi. Az ügyvezető elmondta: mindhárom város tenderén indul a Stadler, minimum tervük szerint legalább egyet meg kívánnak nyerni, de mindhárom lehetőségért a végsőkig versenyeznek.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

A MÁV-START forgalomba állította a 30 Flirt motorvonatot

A Stadler cég a vállalt határidőre leszállította a 30 Flirt motorvonatot, amelyeket a MÁV és a MÁV-START folyamatosan állított forgalomba – mondta Kozák Tamás, a MÁV-START vezérigazgatója szerdán az utolsóként megérkezett vonat forgalomba állítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón.

Hét nap gazdaság

Szolnokon a Stadler

Szolnokon építi fel alumínium vasúti kocsikat gyártó üzemét a svájci Stadler-csoport, amelytől két éve harminc, s az...

MTI Gazdaság

A Stadler Szolnokon építi fel alumínium kocsitest gyárát

A svájci Stadler-csoport Szolnokon építi fel a technológiájában élenjáró alumínium vasúti kocsitest gyártó üzemét mintegy 10 milliárd forintos beruházással - jelentette be Kiss Péter kancelláriaminiszter szerdán azt követően, hogy megbeszélést folytatott Peter Spuhlerrel, a Stadler Rail Group elnök-vezérigazgatója.

Egy 3300 éve meghalt katona személyes tárgyait fedezték fel Németországban

Egy 3300 éve meghalt katona személyes tárgyait fedezték fel Németországban

Fának rohant egy busz Borsodban, 10-en megsérültek

Fának rohant egy busz Borsodban, 10-en megsérültek

75-tel repesztő elektromos rollerekről beszélt egy jogi szakértő a közmédiában

75-tel repesztő elektromos rollerekről beszélt egy jogi szakértő a közmédiában

Össztűz zúdult a háborús bűnösökkel barátkozó új Nobel-díjas íróra

Össztűz zúdult a háborús bűnösökkel barátkozó új Nobel-díjas íróra

A svájci választáson is beindult a zöld hullám

A svájci választáson is beindult a zöld hullám

Varga Mihály: A gazdasági lassulás mélyebb lehet annál, mint amire korábban bárki számított

Varga Mihály: A gazdasági lassulás mélyebb lehet annál, mint amire korábban bárki számított