Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Magyarország az Európai Bizottsághoz fordult, úgynevezett derogációt kérve, hogy csökkenteni lehessen a gázolaj jövedéki adóját. A testület továbbra sem ért egyet az adócsökkentéssel - mondta Kovács László adóügyi biztos. A PM megerősítette, hogy Magyarország kérte a derogációt, a fuvarozók kívánságának megfelelően.
A beadvány csütörtökön érkezett meg az EU Adózás és Vámunió Főigazgatóságára (TAXUD). Magyarország azt kérte, hogy a 2003. január 1-jétől uniós szinten befagyasztott mérték alá vihesse le a fuvarozók által használt, úgynevezett kereskedelmi gázolaj jövedéki adójának mértékét. A testület várhatóan már jövő héten dönt az ügyben és - előreláthatóan - elutasítja a kérelmet - mondta Kovács László.
Jelenleg a magyar jövedéki adó mértéke megegyezik a 2003. január 1-jétől érvényes, az akkori szinten befagyasztott adó mértékével, de magasabb a tizenöt éve változatlan kötelező uniós minimumnál. A kettő közötti különbség Magyarországon literenként körülbelül kilenc forint a gázolaj esetében. A magyar kormány azért kért mentességet, hogy a 2003-ban befagyasztott mérték alá csökkenthesse az adót - tette hozzá az uniós biztos.
A kérelmet azért utasítja majd el nagy valószínűség szerint a testület, mert a Bizottság és a pénzügyi tanács véleménye is az, hogy az adócsökkentés nem megfelelő eszköz a probléma kezelésére, ezzel ugyanis nem lehet az üzemanyagok árát csökkenteni. Ha adócsökkentés lenne, akkor az egyre növekvő árak és a közben változatlan fogyasztás egyre több pénzt vonna ki a tagállamok költségvetéséből, és ez a pénz végső soron az olajtermelő országokat gazdagítaná - mutatott rá Kovács László.
A magyar beadványtól függetlenül az Európai Bizottság jövő szerdán tárgyal az üzemanyag-áremelésről. Várhatóan négy javaslat kerül az asztalra, így például az, hogy az Európai Unió gyakoroljon nyomást a legnagyobb olajexportáló országokra és a legnagyobb olajcégekre a kitermelés növelése és az ár csökkentése érdekében. A lehetőségek között van az is, hogy az extra profitra extra adót vessenek ki. Az is elképzelhető, hogy a növekvő áfabevételből szociális kompenzációt finanszírozzanak - tette hozzá.
A növekvő üzemanyagárak ellenére, továbbra is napirenden van a gázolaj és a benzin jövedéki adójának egy szintre hozása: a gázolaj minimális jövedéki adóját a benzinéhez igazítanák uniós szinten. Ez azt jelentené, hogy a jelenlegi körülbelül 300 eurós ezer literenkénti mérték 360 euróra emelkedne a dízel esetében. Erre egyrészt az infláció, másrészt az "üzemanyag-turizmus" visszaszorítása miatt van szükség - mondta Kovács László.
Az uniós biztos elmondta: a heves tüntetések sem változtatták meg a bizottság véleményét az üzemanyagok adójának kérdésében. A fuvarozók az elmúlt hetekben Európa-szerte tüntettek a magas üzemanyagárak miatt. Szerdán az európai halászok Brüsszelbe vonultak, hogy így szerezzenek érvényt követeléseiknek. A 300-400 ember demonstrációja erőszakba torkollott, a tüntetést a rendőrség oszlatta fel.
A magyar fuvarozói érdekvédelmi szervezetek egyelőre csak tárgyalnak, az elmúlt hetekben a Pénzügyminisztériummal és a közlekedési minisztériummal is egyeztettek a magas olajárak miatt.
Pichler Ferenc, a PM szóvivője megerősítette, hogy a magyar kormány kérte az illetékes uniós hatóságtól a derogációt, annak érdekében, hogy alkalmazhassa az úgynevezett kereskedelmi gázolaj intézményét, miként azt több uniós tagország is teszi.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?
Megtudtuk: az átláthatóságinak mondott törvény vitáját a frakciónak le kell folytatnia.
Érezni-e a Fidesz zuhanását a híres erdélyi fesztiválon?
Bekapcsolt a kármentő üzemmód.
Az utolsó negyedben úszott el az esély a győzelemre.
Az Újpest ezzel szemben fittyet hány az ötmagyaros szabályra. Kezdődik az NB I.