szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Alapos a gyanú, hogy a Szekszárd-Bóly-Pécs autópálya szakasz megépítése kétszer annyiba kerülhet a költségvetésnek, mint ahogy azt hivatalosan közölték - írja a Magyar Hírlap szombati számában.

A lap birtokába jutott információkra hivatkozva azt írja, hogy a PPP konstrukcióba épülő autópálya szakaszért 500 milliárd forintnál is többet kell kifizetnie az országnak a szerződés 30 éve alatt, miközben a hivatalos tájékoztatás szerint a szerződés jelenértéke 266 milliárd forint.

A lap információi szerint a koncessziós szerződés harmadik évétől kezdve évente 65-66 millió euró (mintegy 16 milliárd forint), összesen 1,8 milliárd euró (450 milliárd forint) rendelkezésre állási alapdíj jár a kivitelezőnek. Ezen túl még 7,5 millió euró (1,875 milliárd forint) és 1,5-4 milliárd forint "indexált" rendelkezésre állási alapdíj is megilleti évente. Ez így összesen mai áron számolva is meghaladja az ötszázmilliárd forintot - írja  a Magyar Hírlap.

A cikkben szakértőkre hivatkozva azt a következtetést vonják le, hogy a díjakban a magyar állam az építőnek egyszerre téríti meg a beruházáshoz szükséges összeg kamatát és az arra felhasznált tőke "elmaradt hozamát", miközben 200 milliárd forintos hitelre állami garanciát is biztosít a kivitelezőnek. 


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Személyi és szervezeti változás a Mol-nál

Személyi és szervezeti változások lesznek a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.-ben június 15-től: kettéválik például a Mol csoport stratégia és üzletfejlesztés szervezete a vezérigazgató alatti stratégia menedzsment szervezetre, illetve az elnök-vezérigazgató alá sorolt társasági üzletfejlesztés szervezetre.

MTI Gazdaság

Fél év haladék a TEÁOR-számok átvezetésére

A cégeknek ez év július 1. helyett a jövő év első napjáig kell a TEÁOR számokat átvezetniük a cégjegyzékben, az igazságügyi és rendészeti miniszter erről szóló rendelete a legújabb Magyar Közlönyben jelent meg.