Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A hazai érdekeltségű almafeldolgozók, valamint a Rauch Hungaria Kft. nem hajlandók, illetve nem tudják megfizetni a 9 eurócentes minimális átvételi árat, amelyről az almatermelők megbízottai és a legnagyobb magyarországi feldolgozó, az Agrana Juice Hungaria Kft. vezetése megállapodott Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter közvetítésével a múlt héten.
A Rauch Hungária Kft. bejelentette: az ipari alma kilójáért legfeljebb 7 eurócentet hajlandó adni a termelőknek. Kardos Gábor, a cég ügyvezető igazgatója szerint ugyanis 15-20 forint az ipari alma reális felvásárlási ára.
Kardos Gábor a legfeljebb 7 eurócentes árat az MTI-nek az almasűrítmény alacsony keresletével és rendkívül alacsony, tonnánkénti 800-850 eurós árával indokolta.
A nap folyamán az agrárkormányzat közölte: kész megvizsgálni a hazai almafeldolgozók kormányzati beavatkozást sürgető javaslatait, amennyiben azokat eljuttatják a tárcához, és nem ellentétesek az európai uniós illetve magyar jogszabályokkal. Dékány András, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) szóvivője az MTI-nek elmondta: a szaktárca arra törekszik, hogy minél kedvezőbb jövedelempozíciója legyen mind a feldolgozóknak, mind a termelőknek. Cél az is, hogy ne maradjon alma se a fákon, se a fák alatt.
Emlékeztetett: a a piac 60 százalékát birtokló Agranán kívül a többi almafeldolgozó arra tett ígéretet, hogy a piaci viszonyokat és cégek gazdasági lehetőségeit figyelembe véve tesznek ajánlatot a felvásárlási árra a termelőknek.
A szóvivő ennek fényében bízik abban, hogy a termelők és a feldolgozók egyre több helyen kialakítják a mindkét fél számára elfogadható almafelvásárlási árat.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?