Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A német Lufthansa, amelynek neve az utóbbi időben több légitársasági felvásárlási ügyletben is lehetséges vevőként merült fel, most újabb terjeszkedési célpontra vetett szemet: a légitársasághoz közel álló körök szerint a skandináv SAS légitársaság átvételét vizsgálja.
A SAS és a Lufthansa már évek óta együttműködnek, egyaránt a Star Alliance légi szövetség tagjai. Az átvétellel kapcsolatban kizárólag a Lufthansával tárgyalnak. A Lufthansának pénzügyileg nem jelentene nagy gondot a SAS felvásárlása, mivel utóbbi piaci tőkeértéke csak mintegy 830 millió euró.
A SAS jelenleg fele részben a svéd, dán és norvég állam tulajdona, mintegy 7 százalék a Wallenberg-csoporté, a többi részvény közkézi. A SAS korábban már el akarta adni a Spanairt, de júniusban azt közölték, hogy mégsem adja el, mert kevesli az árajánlatokat. A SAS részvényeinek kereskedését a Lufthansa érdeklődés hírére pénteken felfüggesztették a stockholmi tőzsdén.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatóságához Tordai Bence Paks II. ügyében. Az ellenzéki politikus szerint a projektre 2017-ben kiadott uniós jóváhagyást vissza kell vonni, és eljárást kell a magyar kormány nyakába akasztani.