Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 5 millió forintra büntette az Electro World áruházláncot, ugyanis a cég egyes áruházaiban egy 2007 őszi akció során nem lehetett minden, árkedvezménnyel kínált terméket megvásárolni.

A GVH az Electro World két, tavaly ősszel tartott akcióját vizsgálta, amelyről a cég országosan terjesztett reklámújságokban tájékoztatta a fogyasztókat. A vizsgált reklámújságok utolsó oldalának alján apró betűs szedéssel az Electro World általánosságban felhívta a fogyasztók figyelmét, hogy adott termékre vonatkozó akció csak a készlet erejéig érvényes. 
 
Kiderült azonban, hogy a két akció során több meghirdetett termék (LCD televízió, mobiltelefon, nyomtató) nem volt kapható, illetve egyes cikkeket nem a meghirdetett kedvezmény alapján lehetett megvásárolni. 
 
A GVH szerint annak ellenére, hogy az Electro World a "készlet erejéig" hirdette meg akcióját, a készlethiány jogsértő lehet, ha az adott akció kezdetén nem érhető el a termék adott áruházban, vagy az áruház irreálisan alacsony induló készlettel készült fel az akcióra. 
 
A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság tekintetbe vette, hogy a jogsértés az akcióval érintett termékek és áruházak kis hányadát érintette, az Electro World pedig a felmerülő készlethiányt utánszállítással orvosolta - olvasható a közleményben.
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Engedélyezte a GVH a Magyar Telekom ügyleteit

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Magyar Telekom eladja az RTL Klub televíziós csatornában lévő részesedését és megvásárolja a mobiltartalom szolgáltatási piac vezető vállalkozása, az IKO két cégét.