Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A munkanélküliségi ráta az idén június-augusztusban 7,5 százalék volt, a foglalkoztatottak száma 3 millió 914 ezer, a munkanélkülieké 317 ezer fő - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.
Tavaly június-augusztusban a foglalkoztatottak száma 3 millió 945 ezer, a munkanélkülieké 305 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 7,2 százalék volt.
A munkanélküliségi ráta az idén május-júliusban 7,5 százalék, a foglalkoztatottak száma 3 millió 894 ezer, a munkanélkülieké pedig 316 ezer fő volt.
Az idén június-augusztusban a 15-74 éves népesség 54,9 százaléka, a 15-64 éveseknek 61,8 százaléka, a munkavállalási korúaknak pedig 64,4 százaléka jelent meg a munkaerőpiacon.
A KSH kimutatása szerint 2008 június-augusztusában a 15-74 éves foglalkoztatottak létszáma átlagosan 3 millió 914 ezer volt, 31 ezer fővel kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.
A nemzetközi összehasonlításban használt 15-64 éves korcsoportra számított foglalkoztatási ráta 57,1 százaléknak felelt meg, ami fél százalékponttal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
A 15-74 éves korcsoportban a munkanélküliek száma a megfigyelt időszakban 317 ezer volt, ami 7,5 százalékos munkanélküliségi rátát jelentett, 0,3 százalékponttal meghaladva az egy évvel korábbi szintet. A munkanélküliek 19,6 százaléka a munkaerőpiacon csak kis létszámban jelenlévő 15-24 éves korosztályból került ki, ez 0,6 százalékponttal magasabb érték, mint a megelőző évi. Az e korcsoportot jellemző munkanélküliségi ráta 19,8 százaléknak felelt meg.
A munkanélküliek 50,3 százaléka egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 19 hónap.
Az Eurostat által publikált, a regisztrációs munkanélküliségi adatok dinamikája alapján továbbvezetett harmonizált munkanélküliségi ráta a vizsgált időszak középső hónapját jelentő júliusban az EU-15 tagországában 6,7 százalék, az EU-27 tagállamában 6,6 százalék, Magyarországon 7,5 százalék volt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.