Nem kell a luxus: csökkent a svájci óraexport

Már az ötödik egymást követő hónapban csökkent a svájci óraexport márciusban, miután az eddig a leglendületesebben bővülő piacokon – Hongkongban és az Egyesült Államokban – erősen visszaesett az értékesítés, mert az emberek kevesebbet költenek luxusra. Az európai piacok kissé jobban szerepeltek.

  • MTI MTI
Nem kell a luxus: csökkent a svájci óraexport

Az óraexport névértéken számolva 26,6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 914,4 millió svájci frankra (786 millió dollár). A visszaesés a prémium szegmensben, az 500-3000 frankos kategóriában volt leginkább érezhető, míg a 200-500 frankba kerülő órák eladása 9,6 százalékkal nőtt. A legnagyobb exportpiacon Hongkongban 29 százalékkal csökkent az eladás, az Egyesült Államokban 50 százalékkal. Európában kedvezőbben alakultak az eladások az átlagosnál, Franciaországban például 2,7 százalékos növekedést regisztráltak.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek