szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A piackutatók tapasztalata szerint a nemzetközi áruházláncok és hipermarketek, például a Metro, az Auchan, az Aldi és a Lidl akciós termékei gyakran garázsboltokba vagy akár magyar üzletlánchoz tartozó üzletekbe kerülnek – írja a Napi Gazdaság.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a leárazott termékeket felvásárló kisboltosok a szürke-, illetve a fekete kereskedelmet erősítik. Ezek a kisboltosok nem kérnek áfás számlát a kartonszám felvásárolt áruról, miközben üzletükbe törzsvásárlók járnak, akiknek nem adnak blokkot, vagy egyszerűen kreatívan könyvelnek – tette hozzá.

A főtitkár véleménye szerint a problémakörre egyelőre nincs megnyugtató megoldás, hacsak nem a szigorúbb hatósági ellenőrzés, s annak felderítése, hogy az elmulasztott számlaadás mögött milyen árukészletek állnak - olvasható a Napi Gazdaságban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A válság durván megtépázza a kiskereskedelmet

A két éve tartó kiskereskedelmi fogyasztás-csökkenés mértéke az idén nagyobb lehet az eddigi 2-3 százaléknál, 2009-ben legalább 250-300 milliárd forint visszaesés várható az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint. Az AC Nielsen kutatása pedig már az eddigi veszteségeket is számszerűsítette.

MTI Gazdaság

Még nem győzték le a hipermarketek a kisebb üzleteket

Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszerek kereskedelmében: a GfK közvélemény-kutatásában 2004 óta most először említették a vásárlók nagyobb arányban a kisebb önkiszolgáló üzleteket a hipermarketekkel szemben olyan vásárlási helyszínként, ahol a legtöbb pénzt költik élelmiszerekre.

MTI Gazdaság

Zsugorodó kiskereskedelem: az iparcikküzleteknek annyi

A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009. februárban 3,2 százalékkal, az év első két hónapjában 3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakaihoz képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

MTI Gazdaság

A hasunkon nem spórolunk

A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 januárjában 2,8 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól, a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az eladások volumene az előző havihoz képest lényegében nem változott – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.