Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az orosz kormány össze akarja vonni a komoly pénzügyi nehézségekkel küszködő két legjelentősebb autógyárat, az Avtovazt és a haszonjárműveket gyártó Kamazt.
A moszkvai Kommerszant gazdasági lap értesülése szerint a két vállalat a Rostechnologii állami holding vezetése alatt egyesülne. Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy az Avtovazban 25 százalékos részesedéssel rendelkező Renault, és a Kamazban 10 százalékkal részesedő Daimler mit szól ezekhez az elképzelésekhez. Az Avtovaznál korában azt közölték, hogy augusztusban felfüggesztik a termelést, szeptembertől februárig pedig csökkentik a munkaidőt. Az idei első hat hónapban csak 139 500 gépkocsit gyártottak, szemben a tavalyi megfelelő időszak 332 ezer autójával. Tavaly egész évben 943 ezer gépkocsit állított elő a gyár. Tavaly az Avtovaz vesztesége 24,7 milliárd rubel (799 millió dollár) lett, szemben az egy évvel korábbi 3,7 milliárd rubeles nyereséggel. A társaságnak több mint 50 milliárd rubelt tartozása van.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Bár a károk súlyosak és kiterjedtek, személyi sérülésről egyelőre nem érkezett hír.