szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az orosz kormány össze akarja vonni a komoly pénzügyi nehézségekkel küszködő két legjelentősebb autógyárat, az Avtovazt és a haszonjárműveket gyártó Kamazt.

A moszkvai Kommerszant gazdasági lap értesülése szerint a két vállalat a Rostechnologii  állami holding vezetése alatt egyesülne. Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy az Avtovazban 25 százalékos részesedéssel rendelkező Renault, és a Kamazban 10 százalékkal részesedő Daimler mit szól ezekhez az elképzelésekhez. Az Avtovaznál korában azt közölték, hogy augusztusban felfüggesztik a termelést, szeptembertől februárig pedig csökkentik a munkaidőt. Az idei első hat hónapban csak 139 500 gépkocsit gyártottak, szemben a tavalyi megfelelő időszak 332 ezer autójával. Tavaly egész évben 943 ezer gépkocsit állított elő a gyár. Tavaly az Avtovaz vesztesége 24,7 milliárd rubel (799 millió dollár) lett, szemben az egy évvel korábbi 3,7 milliárd rubeles nyereséggel. A társaságnak több mint 50 milliárd rubelt tartozása van.


 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Válsághangulat az orosz autóiparban is

Elérte a válság az orosz autóipart is: bár a gyárak többszöri leállás után félgőzzel megint üzemelnek, de félő, hogy a helyzet tovább romlik. A kormány komoly összegekkel támogatja a belföldi autóipart, Vlagyimir Putyin kormányfő pedig arra kérte az embereket, hogy vásároljanak orosz gyártmányú autókat.