Kezd magához térni a globális online reklámpiac

A világgazdasági helyzet alakulásával párhuzamosan a globális online reklámpiac is a javulás jeleit mutatta az április-júniusi időszakban, az év elején tapasztalt meredek zuhanás után - derül ki a Strategy Analytics nevű intézet ágazati felméréséből.

  • MTI MTI
Kezd magához térni a globális online reklámpiac
Az online reklámbevételek ugyan 3,1 százalékkal csökkentek a második negyedévben 2008 azonos időszakához viszonyítva, de 0,6 százalékkal emelkedtek az előző negyedévhez képest.

A reklámipar bevételei azt követően kezdtek esni, hogy a válság hatására az ügyfelek csökkentették az erre fordított kiadásaikat.

Az előző negyedévhez hasonlóan áprilistól júniusig is csökkent szinte az összes amerikai online reklámcég árbevétele, a nagyobb nemzetközi online reklámtársaságoké viszont már emelkedett - állapította meg jelentésében Martin Olausson, az intézet elemzője.

A reklámköltségek lefaragása a kisebb reklámcégeket sújtotta leginkább. A piac koncentrációja már elindult, így a bevételek elsősorban a nagyobb, befolyásosabb cégeknél koncentrálódnak, és a kisebb társaságoknak egyre nehezebb ügyfeleket szereznie a recesszióban - mondta az elemző.

A világ legnagyobb bevételű reklámügynökségéhez, a brit WPP csoporthoz tartozó New York-i GroupM számításai szerint idén világszerte 5,5 százalékkal zsugorodhat a teljes reklámpiac. Az egyik nagy vetélytárs, a francia Publicis ZenithOptimedia nevű részlegének kutatása szerint 8,5 százalékos lehet a visszaesés 2009-ben.
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.