Idén 2 milliárdot költünk majd csokimikulásra

Az idei ünnepi időszakban mintegy 2 milliárd forint körüli kiskereskedelmi forgalom várható a csokoládémikulás figurák értékesítéséből, ha az elmúlt évek növekedési trendje folytatódik – közölte a Nielsen piackutató vállalat pénteken a legutóbbi három év ünnepi édesség-szezonjának adatai alapján.

  • hvg.hu hvg.hu
Idén 2 milliárdot költünk majd csokimikulásra

A tavaly karácsony előtti időszakban a lakosság 2,5 milliárd forintért vásárolt szezonális csokoládé termékeket és ünnepi ajándékcsomagokat; ez 20 százalékkal több mint az előző év hasonló időszakában. Mennyiségben a bolti eladások 940 tonna körül alakultak, ami 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. A szaloncukor kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 4 milliárd forintot tavaly és mintegy 3.600 tonnát ért el.

A Nielsen szerint az ünnepi édességek legnépszerűbb szegmense továbbra is az üreges figura. Azon belül a Mikulás figurák tették ki a november-januári, értékben mért forgalom 87 százalékát. Mellettük karácsonyfa díszekre 6, míg az egyéb csokoládé figurákra 7 százalék jutott.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mennyit ér a cégem?

A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.