Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nagy válogatást tartottak az infláció számításához igénybe vett fogyasztói kosár tételeiben, mivel a válság átrendezte a vásárlási szerkezetet, csökkent például a tartós fogyasztási cikkek, így a gépkocsik súlya – írja keddi számában a Népszabadság. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) minden évben felülvizsgálja az inflációszámítás alapját képző fogyasztói kosarat.
A 2010-es súlyok kialakításánál a KSH a 2008. évi fogyasztási adatokból indult ki, de figyelembe vette a tavalyi változásokat is. Ebből az derült ki, és az elmúlt évben a válság is erre erősített, hogy a lakosság kevesebb tartós fogyasztási cikket vett, például jóval kevesebb autó fogyott. Ennek következtében az infláció kiszámításakor a tartós fogyasztási cikkek a 2009-es 8,490 százalék helyett 6,851 százalékkal számítanak be. Nagyobb lett a súlya – azaz többet költöttünk rájuk az elmúlt évben – a vezetékes gáznak, a benzinnek, vagy éppen a közlekedési szolgáltatásoknak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.